کد خبر: 933139
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
سرلشکر صفوی:
دستیار و‌ مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: در این ۴۰ سال آمریکا هر توانی داشته به میدان آورده و شکست خوردند، مجبورند از منطقه غرب آسیا عقب نشینی کنند.

جوان آ‌نلاین: سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، در مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی از سنندج تا خرمشهر» طی سخنانی اظهار داشت: اولین رابطه بین خرمشهر و سنندج مظلومیت است. مردم هر دو منطقه در ابتدای جنگ مورد ظلم واقع شدند و هنوز چند روز از جنگ نگذشته بود که تمام شهرهای ما به دست ضد انقلاب مسلح افتاد. 

وی افزود: آنها از مردم کردستان باج می‌گرفتند و به مال و ناموس مردم کردستان تجاوز می‌کردند.کومله‌ها در بیانیه‌هایشان می‌گفتند "تا تحقق کامل انقلاب دموکراتیک به رهبری خلق کارگر تن به مذاکره نخواهیم داد."

سرلشکر صفوی با بیان اینکه مردم کردستان در سه مقطع مورد مظلومیت قرار گرفتند، عنوان کرد: در مقطع اول این مظلومیت با حمله گروهک‌ها به شهرهای کردستان بود و مرحله دوم هم غائله پاوه بود. مقطع سوم نیز از اردیبهشت 59 تا شهریور سال 59 بود. 

مشاور فرمانده کل قوا ادامه داد: وقتی که وارد فرودگاه سنندج شدیم، مورد استقبال پیشمرگان کُرد قرار گرفتیم. در آن زمان با لطف خداوند متعال توانستیم، پس از 23 شبانه‌روز جنگ سخت شهر سنندج را آزاد کنیم. 

سرلشکر‌صفوی اظهار داشت: ‌پس از آزاد سازی سنندج مردم از پاسداران و نیروهای مدافع شهر استقبال کردند. تا قبل از جنگ ما فقط در  کردستان حدود 500 شهید دادیم که نیمی از این تعداد مربوط به شهر سنندج می‌شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی پس از حوادث کردستان گفت: در این هنگام که ما هنوز از جنگ کردستان فارغ نشده بودیم ارتش عراق به خوزستان حمله کرد. عراقی‌ها تمام شهر را نابود کردند و می‌گفتند ما آمده‌ایم که بمانیم. مردم خرمشهر و آبادان مجبور به ترک شهر شدند و شهری که مردم در آن نباشند تبدیل به شهر ارواح می‌شود. در آن زمان برای اِشغال این شهرها خیلی سخت بود. اما در آزادسازی خرمشهر وحدت بین رزمندگان ارتش و سپاه و بسیج را می‌بینیم.

دستیار و‌ مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: پس از پایان جنگ عراق با ما، آنها به کویت حمله کردند و توانستند در کمتر از 7 ساعت این کشور را تصرف کنند اما در کشور ما مردم 34 روز فقط در خرمشهر مقاومت کردند. برای آزادسازی کویت همه به کویت کمک کردند ولی در آزادسازی خرمشهر همه به عراق کمک می‌کردند. 

سرلشکر صفوی با اشاره به پشتیبانان گروهک‌های تروریستی در ابتدای انقلاب گفت: در اسناد منتشر شده از لانه جاسوسی آمریکا مشخص شدکه آمریکا از این گروه‌ها حمایت می‌کرد و آنها صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند. از کودتای مرداد سال 32 تا سرنگونی شاه در سال 57 همه چیز ایران در اختیار آمریکا بود و همه جنایات شاه با تایید آنها بود. کارنامه سیاه اقدامات آمریکایی‌ها در 40 سال گذشته نشان می‌دهد آنها طی این سال‌ها ما را تحت فشار گذاشتند. پشت سر ترور شخصیت‌ها در اول انقلاب آمریکا بود و دست صدام هم از آستین آمریکا بیرون آمد.

وی افزود: در این 40 سال آمریکا هر توانی داشته به میدان آورده و شکست خورده‌، مجبور‌اند از منطقه غرب آسیا عقب‌نشینی کنند. قدرت آمریکا رو به افول است و با شکل‌گیری محور مقاومت و الگو‌گیری از بیانات رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) ملت‌ها سرنوشت خودشان را رقم خواهند زد. آمریکایی‌ها از ملت ایران شکست خوردند و دیگر نمی‌توانند بر ما غلبه پیدا کنند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
ا سلام . عربستان گاو شیر ده برای اروپا شده است .
said
|
Switzerland
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
امریکا باید از این منطقه بیرون رانده شود مرگ بر امریکا و متحدان تروریسم پرورشان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار