کد خبر: 933110
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اگر در بودجه سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان دیده شود می‌توانیم تا یک میلیون تومان حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.
جوان آنلاین: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اگر در بودجه سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان دیده شود می‌توانیم تا یک میلیون تومان حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.

جمشید تقی‌زاده در نشست خبری گفت: با افرادی طرف هستیم که صدایشان را کسی نمی‌شنود در حالی که زمانی مدیران بزرگی بوده‌اند و اغلب این جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بازنشسته کسانی هستند که در زمان اشتغال خود مسئولیت‌هایی در کشور داشته‌اند؛ بنابراین راضی نگه داشتن آن‌ها از نظر قانونی سخت است.

وی ادامه داد: ۹۵.۵ درصد این افراد زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و باید به وضعیت آن‌ها بیشتر رسیدگی کرد به همین دلیل در بحث همسان‌سازی حقوق آن‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

تقی‌زاده ادامه داد: برای سال ۹۸ اگر در بودجه، ۱۵ هزار میلیارد تومان دیده شود در مقطعی هستیم که می‌توانیم تا یک میلیون تومان حقوق این بازنشستگان را بیشتر کنیم و اگر سال آ‌ینده یک سال با رویکرد اجتماعی باید باشد نیاز است که در این حوزه کار کنیم و بهترین زمان که باید این افراد از آن بهره‌مند شوند همین دوران بازنشستگی است چرا که عیالوار شده و بسیاری از آن‌ها اجاره‌نشین هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نمی‌توانند زندگی کنند و نیمی از این جمعیت باید از بسته‌های حمایتی برخوردار شوند که می‌شوند و ما لیست آ‌نها را ارائه کرده‌ایم.

تقی‌زاده افزود: ممکن است در این شرایط برای دولت سخت باشد که بودجه همسان‌سازی حقوق را در لایحه بیاورد، اما اهمیت موضوع را باید ببینیم و سران قوا بهتر است به این نتیجه برسند که به این بازنشستگان باید کمک ویژه‌ای کرد.

وی اظهار کرد: ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و در ۹ ماهه گذشته برای حفظ امنیت روانی، حقوق‌ها به موقع پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه باید حرف‌های تلخ بازنشستگان و نیازهایشان را نیز باید بازگو کنی، گفت: به طور قطعی و ۱۰۰ درصد نمی‌توان جلوی فساد را گرفت، اما از روز اول ایمان داشته‌ام و ساختارش را ایجاد کرده‌ام و از ظرفیت دولت الکترونیک برای افزایش شفافیت استفاده کرده‌ام به همین دلیل ابزار‌هایی برای نظارت عمومی مستقر خواهد شد که پیگیر آن هستم.

تقی‌زاده در بحث شفافیت مالی و شرایط اقتصادی بنگاه‌ها، گفت: اصلاح حاکمیت شرکتی برای شفافیت در عملکرد آن‌ها از برنامه‌های ما است و واگذاری بنگاه‌های کم سوده‌ده را به بخش خصوصی دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم در بهترین شرایط آن‌ها را بفروشیم و از طرفی سعی در تشویق تعاونی‌ها داریم و با گروه‌های مدنی برای واگذاری برخی از این بنگاه‌ها صحبت کرده‌ایم تا از افزایش رانت‌های مالی کاسته شود.

وی در مورد وضعیت وام بازنشستگان نیز گفت: ۶۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۶ ماهه سال جاری برای ۲۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد، در بحث سفر‌ها نیز افزایش ظرفیت از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار نفر را داشته و ۵۰ درصد تخفیف در هتل‌های جهانگردی برایشان داریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از برنامه ۱۰۰ روزه وزیر برای آ‌ماده‌سازی بخش‌های مختلف وزارتخانه رفاه خبر داد و گفت: بسته‌های حمایتی باید به موقع به بازنشستگان داده شود تا رضایت آن‌ها حاصل گردد.

وی افزود: در بحث درمان بازنشستگان نیز به دنبال بیمه‌ای هستیم که پوشش بالایی داشته و قیمت مناسبی ارائه دهد؛ این در حالی است که سه چهارم هزینه بازنشستگان به سمت مشکلات درمانی می‌رود.

تقی‌زاده گفت: هر سه ماه تجمع ورزشی و فرهنگی در استان‌ها خواهیم داشت، باشگاه‌های تخصصی بازنشستگی تشکیل می‌دهیم که به دنبال دریافت مجوز از سوی وزارت ورزش هستیم؛ همچنین فدراسیون‌های ورزش‌های بازنشستگی نیز خواهیم داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار