کد خبر: 933097
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان
مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان گفت: 916 تن کنسانتره انگور کارخانه توحید شاهرود در سه ماه گذشته به کشور روسیه صادر شده است.

جعفر جورابلو در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 2 هزار و 383 تن و 706 کیلوگرم انگور شاهرود توسط این کارخانه خریداری شد، افزود: بیش از 70 درصد محصول انگور مورد نیاز کارخانه از شاهرود تهیه شده است.
وی ادامه داد: امسال انگورهای درجه 2 و سه و انگورهای آسیب دیده باغ های شاهرود به قیمت هر کیلوگرم 14 هزار ریال از باغداران خریداری شد.
جورابلو یادآور شد: کنسانتره مورد نیاز برای صادرات به روسیه، از خرید سه هزار و 664 تن و 377 کیلوگرم انگور از شاهرود و استان های فارس و خراسان شمالی به دست آمد.
کارخانه کنسانتره توحید شاهرود در آغاز فعالیت از سال 1386 پنج هزار تن انگور و سه هزار تن سیب درجه سه فرآوری کرد، اما در سال 87 به خاطر سرمازدگی مزارع و باغ‌ها، کنسانتره انگور تولید نشد و فقط سه هزار و 500 تن سیب فرآوری شد، در سال های 86 تا 92 به طور میانگین سالانه سه هزار تن آبمیوه در واحد کنسانتره شاهرود تولید شد و به مصرف داخلی رسید.
شهریور امسال نیز با خرید 500 تن انگور، فعالیت فصلی کارخانه کنسانتره شاهرود آغاز شد. با فعالیت این کارخانه برای 32 تن از جوانان شرق استان سمنان به صورت فصلی شغل ایجاد شده است.
شاهرود بیش از سه هزار و 400 هکتار تاکستان دارد و باغداران آن 10 درصد از محصول انگور کشور را تولید می کنند.
32 درصد باغ های استان سمنان معادل 14 هزار و 500 هکتار دراین شهرستان واقع است.
باغداران شاهرود هرسال حدود 80 هزار تن زردآلو و 130 هزار تن انگور تولید می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها