کد خبر: 932985
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
مدیر پروژه توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور:
مدیر پروژه توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور با اشاره به ایجاد ائتلاف، برای اخذ بودجه بین المللی با هدف توسعه دوچرخه سواری گفت: در این راستا تلاش می‌شود که بودجه بین المللی از بانک جهانی یا بانک‌های اروپایی گرفته شود تا شهرهایی که به ائتلاف پیوسته‌اند توسعه دوچرخه سواری را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مهدی حسن زاده پیرامون برگزاری نشست ائتلاف برای اخذ بودجه بین‌المللی با هدف توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور، اظهار داشت: برای توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور گروه هلندی " ان.بی.پی" (گروه هلندی فعال در توسعه دوچرخه سواری ایران) وارد عمل شده و به دنبال پیشبرد اهداف مرتبط با توسعه دوچرخه سواری در ایران است.
وی افزود: این گروه هلندی پیش از این در 8 شهر کشور شامل تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، یزد، تبریز، کرج و قزوین اقدام به برپایی کارگاه های آموزشی کرده است. این کارگاه‌ها با حضور مدیران شهری شامل شهرداران، معاونان و اعضای شورای شهر برگزار شد تا ضمن مباحثی که مطرح می‌شود ذهنیت این مدیران نسبت به ضرورت  توسعه دوچرخه سواری حساس شود.
 مدیر پروژه توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور و نماینده " ان.بی.پی"، در ایران گفت: هدف این است که ائتلافی تشکیل شود با حضور مدیران شهرهایی که در زمینه توسعه دوچرخه سواری علاقه مند هستند و ضرورت این امر را درک کرده‌اند، همچنین در این ائتلاف مدیران دستگاه‌ها و ارگان‌هایی مانند وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت و درمان و فدراسیون دوچرخه سواری نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه هدف این ائتلاف اخذ بودجه بین المللی برای توسعه دوچرخه سواری است، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش می‌شود که بودجه بین المللی از بانک جهانی یا بانک‌های اروپایی گرفته شود تا شهرهایی که به ائتلاف پیوسته‌اند توسعه دوچرخه سواری را با سرعت بیشتری دنبال کنند.
حسن زاده با بیان اینکه در این زمینه لازم است که شهرها نیز بودجه‌ای را در نظر گیرند، گفت: متناسب با بودجه‌ای که از سوی شهرها برای این امر اختصاص پیدا می‌کند، از منابع بین المللی نیز بودجه دریافت می‌شود.
وی افزود: این پروسه کاملاً هوشمندانه طراحی شده است و گام نخست، پیوستن شهرها به این ائتلاف است، شهرهایی که در این مسیر وارد شدند سند ائتلاف را امضا کرده و در گام بعد باید بودجه خود را پیرامون توسعه دوچرخه سواری اعلام کنند، ما گام به گام پیش می‌رویم تا به اخذ بودجه بین المللی برسیم.
مدیر پروژه توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور با بیان اینکه این اقدام در راستای کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بدون شک در مسیر اخذ بودجه بین المللی موانعی از جمله بروکراسی‌های حاکم در کشور ما وجود دارد که قابل پیش بینی است.
وی ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به میزان بودجه‌ای است که از سوی شهرداری‌ها برای این امر در نظر گرفته می‌شود، با توجه به این که این بودجه 50-50 است، یعنی به همان میزانی که شهرداری‌ها بودجه درنظر می‌گیرند به همان میزان بودجه بین المللی دریافت می‌کنند، بنابراین با توجه به بودجه کم شهرداری‌ها در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد و لازم است بودجه لازم در این بحث از سوی شهرداری‌ها افزایش پیدا کند. لذا امید است با همکاری و همراهی شهرها و ارگان‌های ذی‌ربط روند اخذ این بودجه بین المللی تسریع شده تا توسعه دوچرخه سواری در سطح شهرهای کشور محقق گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار