کد خبر: 932980
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۳ آبان همواره برای مردم ایران نماد عزت و غیرت ملی بوده و به نوعی در حافظه ملی مردم ما جا پیدا کرده است.
نوید پارسا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۳ آبان همواره برای مردم ایران نماد عزت و غیرت ملی بوده و به نوعی در حافظه ملی مردم ما جا پیدا کرده است.
عباس صالحی در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز «استکبار‌ستیزی» با بیان اینکه ۱۳ آبان همواره برای مردم ایران نماد عزت و غیرت ملی بوده است، اظهار کرد: ۱۳ آبان به نوعی در حافظه ملی مردم ما جا پیدا کرده است؛ از سال ۴۳ که امام خمینی (ره) در برابر کاپیتولاسیون قیام کرد و عزت ملی ایران را یادآور شد و همچنین تأکید کرد که جامعه ایرانی اجازه نمی‌دهد با تصویب کاپیتولاسیون فضایی برای شکست غرور ملی ایجاد شود تا سال‌های ۵۸ و ۵۷ این تاریخ همواره در ذهن مردم ما جا پیدا کرده بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۳ آبان امسال برگ دیگری در ارتباط با تاریخ گذشته کشور است و امیدواریم غرور و افتخار ملی ما را بیشتر از گذشته پربار کند. وی در ادامه درباره آسیب‌های برخورد سیاسی با موضوع اربعین حسینی گفت: مسئله اربعین موضوعی فراجناحی، فراحزبی و مسئله‌ای دینی و ملی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و است. وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد بودیم که تعداد نفراتی که از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی به عراق می‌روند از ۴۰ الی ۵۰هزار نفر به حدود ۲ میلیون نفر رسیده است، این تعداد در بازه زمانی ۲۰ روزه از کشور خارج و سپس وارد کشور می‌شوند که این اتفاق طبیعتاً نیازمند تدارکات و خدماتی است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مرحله به مرحله شاهد رفع پاره‌ای از اشکالاتی که در خدمات‌دهی به زوار مراسم اربعین حسینی وجود داشته بوده‌ایم، ادامه داد: در سال‌های قبل در حوزه ویزای عراق با مشکلاتی مواجه بودیم به صورتی که تعداد قابل توجهی از زوار، بدون ویزا از کشور خارج می‌شدند، اما امسال مشاهده کردیم که در حوزه ویزا در یک بازه زمانی حداقلی روال مربوط طی شد و عمدتاً زوار از سامانه سماح ویزای خود را اخذ کردند.
صالحی با تأکید براینکه بروز مشکلاتی در گیت‌های خروجی مرز‌های کشور به سمت عراق مشکل دیگری است که طی سال‌های اخیر در پیاده‌روی مراسم اربعین مشاهده می‌شد، گفت: این موضوع مشکلاتی را در گیت‌های خروجی مرز‌های کشور به سمت عراق به‌وجود آورد و روند خروج زائران از گیت‌ها طی ساعت‌های متوالی به طول انجامید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار