کد خبر: 932964
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
انتقاد‌ها از بازیکن‌سالاری در والیبال کشور ادامه دارد و در تازه‌ترین موضع‌گیری مسعود صالحیه یکی از پیشکسوتان والیبال معتقد است باید با فرصت دادن به جوانان با بازیکن‌سالاری مبارزه کرد.
انتقاد‌ها از بازیکن‌سالاری در والیبال کشور ادامه دارد و در تازه‌ترین موضع‌گیری مسعود صالحیه یکی از پیشکسوتان والیبال معتقد است باید با فرصت دادن به جوانان با بازیکن‌سالاری مبارزه کرد.
همه چیز از استعفای خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال کلید خورد. سرپرست نزدیک به برخی ملی‌پوشان مطرح که کناره‌گیری‌اش آتش خشم آن‌ها را شعله‌ور کرد تا سعید معروف در بیانیه‌ای توهین‌آمیز نسبت به رئیس فدراسیون والیبال به این مسئله واکنش نشان دهد و ضیایی را به دلیل کنار گذاشتن خوش‌خبر با ملانصرالدین و خرش مقایسه کند. موضع‌گیری که نشان داد والیبال گرفتار بازیکن‌سالاری است.
در همین راستا، دیروز مسعود صالحیه، سرمربی سابق تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به انتقاد از مماشات با بازیکن‌سالاری پرداخت و عنوان کرد: «اگر بازیکنی به عنوان بهترین بازیکن کشور یا حتی جهان انتخاب شد باید این نکته را همیشه در نظر داشته باشد که اخلاق و رفتار، بسیار بالاتر و مهم‌تر از مسائل فنی است. زمانی که ولاسکو سرمربی تیم ملی ایران شد، سعید معروف را یک سال کنار گذاشت و گفت که هر موقع تفکر حرفه‌ای پیدا کردی به تیم برگرد. او بعد از یک سال با وساطت فدراسیون به تیم ملی بازگشت. ولاسکو اعتقاد زیادی به مسائل اخلاقی در کنار مسائل فنی داشت و هیچ‌کس حتی رئیس فدراسیون نیز جرئت نداشت روی حرف او حرف بزند. ولاسکو با برنامه کار می‌کرد و موفق هم بود.»
صالحیه معتقد است انتخاب فدراسیون در زمینه سرمربی نیز بعد از ولاسکو در رواج بازیکن‌سالاری مؤثر بوده است: «مربیان بعدی جدیت لازم را در تمرینات نداشتند. کواچ و لوزانو، مربیان بدی نبودند ولی در ایران نماندند. بعد از آن‌ها فدراسیون می‌توانست از حضور استویچف، جیانی، بروتو و آنتیگا سود ببرد، اما آنقدر معطل کردند تا همه آن‌ها جذب تیم‌های دیگر شدند و فقط ایگور کولاکوویچ باقی ماند. کولاکوویچ در مسابقات قهرمانی جهان با بازیکنانی که توان و تعصب نداشتند، نتایج خوبی نگرفت. بازیکن‌سالاری به واسطه سرمایه‌گذاری روی جوانان باید ریشه‌کن شود. می‌توان از الان روی جوانان برنامه‌ریزی کرد تا در المپیک ۲۰۲۴ تیمی پرقدرت و خوب داشته باشیم، نه تیمی که بازیکنان آن از رئیس فدراسیون هم طلبکارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار