کد خبر: 932961
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
حاشیه‌ای بر استعفای رئیس از فدراسیون پس از نتایج ضعیف کشتی در قهرمانی جهان
یک هفته پس از ناکامی در رقابت‌های قهرمانی جهان، کشتی بار دیگر به صدر خبر‌ها برگشته و این‌بار ماجرای استعفای رسول خادم دوباره خبرساز شده است.
یک هفته پس از ناکامی در رقابت‌های قهرمانی جهان، کشتی بار دیگر به صدر خبر‌ها برگشته و این‌بار ماجرای استعفای رسول خادم دوباره خبرساز شده است. رئیس فدراسیون کشتی ظهر دیروز بود که با نوشتن نامه استعفا شوک جدیدی را به ورزش وارد کرد. این دومین استعفای خادم در طول یک سال اخیر است و به نظر می‌رسد این‌بار برخلاف دفعه قبل، خادم دیگر بازنخواهد گشت تا پرونده حضورش در مدیریت کشتی پس از پنج سال بسته شود.

آرامش به کشتی نیامده، آن هم رشته‌ای که هر وقت المپیک و بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود، امید‌ها و انتظار‌ها برای مدال به سمتش برمی‌گردد، اما در سال‌های اخیر حاشیه‌های خارج از تشک کشتی به افتخارات این رشته چربیده، طوری که در همین چند ماه گذشته خبر و جنجال اتفاقات پیرامون کشتی بیشتر از نتایج آن در معرض دید بوده است. حاشیه‌هایی که از سال گذشته با بالا گرفتن اختلافات وزارت و فدراسیون کلید خورد تا رسول خادم بیشتر از آنکه وقتش را روی مسائل فنی و مدیریتی کشتی بگذارد، درگیر سر و کله زدن با وزارت ورزشی‌ها برای گرفتن حق کشتی بود که در شرایط سختی برای مسابقات آماده می‌شدند.

بوداپست، اما انگار نقطه پایان خادم در کشتی بود. چهار مدال برنز در دو بخش آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان بدون حتی یک فینالیست در ۲۰ وزن، رئیس فدراسیون کشتی را در وضعیت سخت‌تری نسبت به گذشته قرار داد، به خصوص که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ابایی نداشتند که آشکارا نارضایتی‌شان را به نتایج کشتی بیان کنند. یک هفته پس از پایان رقابت‌های قهرمانی جهان، ظهر دیروز رسول خادم با جمع کردن وسایلش از ساختمان فدراسیون کشتی، نامه استعفایش را نوشت و اعتراف کرد، وقتی مسئولان برابر درخواست‌هایش برای دادن حق کشتی سکوت می‌کنند او چاره‌ای جز رفتن ندارد.
در بخشی از متن استعفای رئیس فدراسیون کشتی آمده است: «مطمئن باشیم کشتی ایران نیز با کوچک‌ترین توجهی در پیچ و خم این فراز و فرودها، خود را جمع می‌کند و به راه پرافتخار خود ادامه می‌دهد...، اما آنچه زجری کشنده دارد فقر و مظلومیت خانواده کشتی است. در این چند سال تلاش کردم آن‌هایی که رجالند و بالانشین، این مظلومیت را بفهمند، اما... اینکه بخواهی هر روز از مقامی عالیرتبه، طلب حق و حقوق ورزش ملی‌ات را داشته باشی و بعد بنا به سنت سیاسیون، پاسخی جز سکوت یا «همین است که هست» دریافت نکنی تا یک جایی معنی دارد، اما ادامه‌اش اصلاً خوشایند نیست.»
خادم در پایان نامه‌اش هم راه بازگشت را بسته تا کشتی در انتظار یک مدیر جدید باشد، مدیری که به گفته رئیس مستعفی برخلاف او با مسئولان وزارت ورزش هماهنگ باشد: «لطفا همگی کمک کنیم تا هرچه سریع‌تر مجمع عمومی تشکیل شود و مسئول واجد شرایطی که با فضای اجرایی و جاری کشور هماهنگی لازم را دارد، مسئولیت فدراسیون کشتی را برعهده بگیرد. از اعضای محترم مجمع فدراسیون کشتی تقاضا دارم... تقاضا دارم... و تقاضا دارم، اجازه بدهند رفع زحمت کنم تا این‌بار دیگر هیچ‌گونه پیگیری مجددی برای تغییر در این تصمیم را شاهد نباشیم.»
به دنبال استعفای خادم، اعضای شورای فنی کشتی آزاد، فرنگی، نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون کشتی هم از سمت‌شان استعفا دادند تا سونامی کناره‌گیری کشتی را فرا بگیرد.

استعفای دیروز خادم، دومین استعفایش در یک سال اخیر است. رئیس فدراسیون کشتی نهم اسفند سال گذشته بود که در اعتراض به بی‌توجهی وزارت ورزش و مسئولان کشور به نامه‌نگاری‌های او درباره توطئه صهیونیست‌ها برای جوسازی علیه کشتی ایران با نوشتن متنی استعفا داد. در بخشی از متن استعفای خادم آمده بود: «اهل وادادن و قهر و آشتی نیستم، اما افکار قناس من دارد برای کشتی پرهزینه می‌شود... حتماً ناتوان‌تر از آن هستم که باری از دوش کشتی بردارم، ولی نمی‌توانم به کشتی دروغ بگویم. دروغ بگویم تا بمانم. کشتی به اندازه کافی تنها و مظلوم هست...»
با این حال، اصرار اعضای مجمع فدراسیون کشتی بر بازگشت خادم و رد استعفایش سبب شد او پس از ۴۲ روز در ۲۵ فروردین امسال به کشتی بازگردد. خادم در بیانیه بازگشت هم کنایه‌ای به اختلافاتش با وزارت ورزش زده بود: «به عنوان مسئول ورزش ملی کشور، هیچ ابزاری برای کمک به قهرمانان ملی‌مان در اختیار ندارم و هیچ‌کس در کنار ما نیست. اصرار من به تکلیف مقامات ذی‌ربط برای کمک به قهرمانان ملی مردم، به قوت خود باقی خواهد بود... نکته دیگر، داستان بی‌مهری‌های دوستان وزارت ورزشی به کشتی ایران است، اما گویا عزیزان مجبورند بنا به اصرار مجمع فدراسیون کشتی مدتی دیگر این حقیر را تحمل کنند!»

هفت ماه پس از بازگشت، اما خادم دیروز برای دومین بار نامه استعفایش را نوشت، استعفایی که به نظر می‌رسد مانند دفعه پیش دیگر بازگشتی در کار نخواهد بود تا کشتی در انتظار یک مدیر جدید باشد. حمیدرضا بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی هم دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، عدم بازگشت خادم را تأیید و عنوان کرد: «امکان بازگشت نیست و رفتن خادم از فدراسیون کشتی قطعی است.» با این حال محمدرضا داورزنی، معاون فنی و قهرمانی وزارت ورزش تغییرات در کشتی را به صلاح نمی‌داند. داورزنی دیروز در واکنش به استعفای خادم به خبرگزاری ایسنا گفت: «تغییر در مدیریت کشتی کار درستی نیست. به دنبال این هستیم که به وضعیت فعلی کشتی سروسامان بدهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار