کد خبر: 932957
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از مسکوت ماندن بند‌هایی از لایحه مالیات بر‌ارزش‌افزوده که تأثیر منفی بر عملکرد شهرداری‌ها داشت، خبر داد.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از مسکوت ماندن بند‌هایی از لایحه مالیات بر‌ارزش‌افزوده که تأثیر منفی بر عملکرد شهرداری‌ها داشت، خبر داد.
مجید فراهانی، در مورد آخرین وضعیت لایحه مالیات برارزش‌افزوده که در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال مطالعه و بررسی است، گفت: در گذشته شهرداری‌ها عوارض مختلفی را از مردم دریافت می‌کردند و با آن‌ها امورات جاری شهر را انجام می‌دادند، اما بعد از مدتی تمامی عوارض‌ها تجمیع و تحت عنوان مالیات بر‌ارزش‌افزوده تعریف شد.
وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۳۰ درصد مالیات برارزش‌افزوده به شهرداری‌ها تخصیص داده می‌شد، افزود: از این مبلغ ۸۸ درصد به تهران و ۱۲ درصد به روستا‌های اطراف واگذار می‌شد.
فراهانی با بیان اینکه طبق لایحه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده تا مالیات بر‌ارزش‌افزوده ساماندهی شود، عملاً سهم مالیات بر‌ارزش‌افزوده شهرداری‌ها به شدت کاهش یافته است و این می‌تواند شهرداری‌ها را در اداره اموراتشان با مشکلات جدی مواجه کند، اظهار کرد: چراکه در حال حاضر سهم شهرداری از مالیات بر‌ارزش‌افزوده ۳ هزار میلیارد تومان که مبلغ خوبی برای اداره شهر است.
وی با بیان اینکه اگر لایحه جدید تصویب شود، قطعاً شهرداری‌ها به‌خصوص کلانشهر‌ها با مشکلات جدی در اداره شهرشان مواجه می‌شوند، گفت: براساس لایحه دولت تمامی مالیات‌ها باید به خزانه دولت ریخته شود و از آنجا سهم هر سازمانی تخصیص داده شود که واریز مالیات به خزانه دولت و همچنین روند تخصیص و چگونگی بازگرداندن سهم شهرداری‌ها به آن‌ها نیز جای سؤال و یک مسیر پر فراز و نشیب است که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه مالیات بر‌ارزش‌افزوده که از سوی دولت به مجلس ارسال شده، به گونه‌ای است که امکان وضع عوارض از شورا‌های شهر سلب می‌شود، خاطرنشان کرد: در حالی که وضع عوارض یکی از مهم‌ترین اظهارات شورا‌های شهر است که براساس وضعیت شهرها، زمان و مکان، عوارض مختلفی را وضع می‌کند و حالا که در لایحه جدید وضع عوارض از شورا‌های شهر سلب می‌شود، یعنی یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های شورا از آن‌ها گرفته می‌شود. وی با بیان اینکه رسیدگی به این لایحه در دستورکار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، گفت: با حضور آقای الویری رئیس شورای عالی استان‌ها و جمعی از نمایندگان شورای شهر تهران با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای را درخصوص این لایحه و تأثیرات مخفی‌اش بر اداره شهر برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم، از آنجایی که لایحه مدیریت یکپارچه شهری به عنوان «لایحه مادر» در دولت در حال بررسی و هنوز به صحن مجلس نیامده است، این لایحه مالیات بر‌ارزش‌افزوده مسکوت بماند تا بتوانیم درمورد ابعاد مختلف لایحه مالیات بر‌ارزش‌افزوده تصمیمات جدیدی بگیریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
خواهشاً‌ مقداری، فقط مقداری از هزینه‌های زائد را کم کنید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار