کد خبر: 932821
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
پسر جوانی که دو سال قبل مزاحم خواهرش را در یکی از محله‌های تهران در جریان نزاع به قتل رسانده بود، محاکمه و به قصاص محکوم شد.
پسر جوانی که دو سال قبل مزاحم خواهرش را در یکی از محله‌های تهران در جریان نزاع به قتل رسانده بود، محاکمه و به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، این حادثه آبان‌ماه ۹۵ در یکی از محله‌های جنوبی تهران اتفاق افتاد. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند، معلوم شد درگیری بین دو پسر جوان رقم خورده که در جریان آن، پسری به نام پویان مرتکب قتل شده است. بعد از آن بود که پویان به اتهام قتل عمد بازداشت شد و جزئیات حادثه را شرح داد. او گفت: من از قبل سعید را می‌شناختم و اختلافم با او به این دلیل بود که سعید مزاحم خواهرم شده بود. وقتی خواهرم به من گفت که سعید راهش را بسته و از او درخواست شماره تماس و برقراری رابطه کرده، خونم به جوش آمد و خیلی عصبانی شدم و از خانه بیرون رفتم. زمانی که با سعید مواجه شدم به او اعتراض کردم، اما او به جای عذرخواهی چاقو کشید و بین‌مان دعوا شد. من چاقو را از دستش کشیدم و زمانی که دوباره حمله کرد، ضربه‌ای وارد کردم که سعید زخمی شد. وقتی خبردار شدم که او فوت شده، شوکه شدم، چون اصلاً فکر نمی‌کردم او با ضربه‌ای که من وارد کرده‌ام، جانش را از دست بدهد. البته من آن روز مشروب هم خورده بودم و روی رفتارم کنترل نداشتم که بابت این اتفاق از خانواده‌اش درخواست گذشت می‌کنم.
بعد از کامل شدن تحقیقات، کیفرخواست علیه پویان تشکیل و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در روز رسیدگی مأموران بدرقه، پویان ۱۷ ساله را از کانون اصلاح و تربیت به جلسه دادگاه منتقل کردند. بعد از رسمیت پیدا کردن جلسه، اولیای دم گفتند که اصلاً راضی به گذشت نیستند و برای متهم درخواست قصاص دارند.
در ادامه پویان در جلسه اتهامش را پذیرفت. او گفت: روز حادثه خواهرم با ناراحتی زیادی به خانه آمد و گفت: سعید از او درخواست رابطه دوستی کرده است. من از دست سعید خیلی ناراحت شدم، چون قبلا این کار را کرده بود و من به او تذکر داده بودم.
برخلاف آن چیزی که قبلاً گفته بودم، آن روز چاقو برداشتم و به سراغ سعید رفتم. البته قبل از ترک خانه مشروب خوردم برای همین عصبانیتم زیاد‌تر شد. وقتی سرکوچه رسیدم، سعید آنجا ایستاده بود. من را که دید، خواست محل را ترک کنم. او گفت که آنجا محله اوست و من حق ندارم از آن طرف رد شوم. من ماندم و با او درگیر شدم که کمربندش را کشید و به من حمله کرد. من هم چاقو کشیدم و ضربه‌ای به او زدم که آن حادثه اتفاق افتاد. اصلاً قصد کشتن سعید را نداشتم و می‌خواستم او را تهدید کنم که حادثه ناخواسته اتفاق افتاد. از اولیای‌دم درخواست گذشت دارم.
بعد از دفاعیات متهم بود که وکیل او در جایگاه قرار گرفت و از قضات درخواست کرد که او از قصاص معاف شود. هیئت قضات، اما بعد از ختم جلسه وارد شور شد و با توجه به پرونده شخصیت پویان را مسئول رفتارش هنگام حادثه تشخیص داد و او را به قصاص محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار