کد خبر: 932819
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
از آنتونیو کونته به عنوان جدی‌ترین گزینه رئال برای جانشینی لوپتگی نام برده می‌شود.
سعيد احمديان
از آنتونیو کونته به عنوان جدی‌ترین گزینه رئال برای جانشینی لوپتگی نام برده می‌شود.
کابوس لوپتگی پنج ماه بعد از جام جهانی بار دیگر تکرار شد. مربی موفقی که یک هفته مانده به جام جهانی، ماتادور‌ها با او یکی از شانس‌های قهرمانی جام جهانی روسیه بودند، اما افشای قراردادش با رئال برای جانشینی زیدان سبب شد فدراسیون فوتبال اسپانیا حکم به اخراج مربی جوان و موفقش بدهد تا لوپتگی فرصت نشستن روی نیمکت ماتادور‌ها را در روسیه پیدا نکند. کابوس جام جهانی گویا همچنان برای لوپتگی ادامه دارد و او این‌بار تنها پس از گذشت ۱۰ هفته از لالیگا از سرمربیگری رئال هم کنار گذاشته می‌شود تا به قول برخی آه هواداران اسپانیا، او را گرفته باشد. هوادارانی که می‌گویند لوپتگی با بستن قرارداد با رئال، پیش از جام جهانی اردوی تیم ملی اسپانیا را به‌هم ریخت تا لاروخا با هیرو که جانشین او شده بود تا یک‌هشتم نهایی بیشتر بالا نیایند، آن هم تیمی که خیلی‌ها روی قهرمانی‌اش شرط بسته بودند.

پایان با ال‌کلاسیکو
در حالی لوپتگی پس از اخراج پرحاشیه‌اش از تیم ملی در فصل جدید لالیگا روی نیمکت رئال نشست که امیدوار بود بتواند خاطره تلخ جام جهانی را پاک کند. با این حال همه چیز برای این مربی جوان خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد به پایان رسید. ال‌کلاسیکوی یک‌شنبه شب و شکست تحقیر‌آمیز ۵ بر یک مقابل بارسا در نیوکمپ، مسئله‌ای نبود که برای هواداران رئال قابل هضم باشد. به همین خاطر سانز، رئیس باشگاه مادریدی خیلی زود زیر نامه اخراج لوپتگی را امضا کرد تا گمانه‌زنی‌ها درباره نیمکت رئال بالا بگیرد.
در حالی رئال دست به اخراج لوپتگی زده که مادریدی‌ها با این مربی در لالیگا روز‌های سختی را تجربه کرده‌اند. در پایان هفته دهم لالیگا، رئال با چهار برد، دو شکست، چهار مساوی و کسب تنها ۱۴ امتیاز در رده نهم لیگ اسپانیا قرار گرفته، رتبه‌ای که برای تیم مدعی شهر مادرید نمی‌تواند قابل قبول باشد تا این مربی به نوشته سایت فور‌فور‌تو در رده بدترین مربیان تاریخ این باشگاه پرافتخار اروپایی از سال ۲۰۰۰ قرار بگیرد. در این لیست کارلوس کرش، سرمربی تیم ملی ایران که در سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ هدایت رئال‌مادرید را به جای دل‌بوسکه به دست گرفته بود و حضوری ناموفق داشت جزو چهارمربی بد تاریخ باشگاه معرفی شده است. در کنار کرش، رافا بنیتس، خولین لوپتگی و خوزه آنتونیو کاماچو قرار دارند. روزنامه مادریدی مارکا در گزارشی درباره دلایل ناکامی رئال با لوپتگی نوشته است: او برخلاف زیدان که خیلی زود ترکیب اصلی خود را شناخت، پس از ۱۱ دیدار که در مسند مربیگری رئال نشسته بود نتوانست تیمش را بشناسد. او در عین حال هیچ تلاشی هم برای این موضوع نشان نداد. نکته قابل توجه در امر رهبری لوپتگی وجود ۱۱ ترکیب مختلف در هر ۱۱ دیداری است که او در لالیگا به مصاف حریفان خود رفته است. این همان مشکلی است که سرخیو راموس بعد از شکست در ال‌کلاسیکو به آن اشاره کرده که همان عدم کنترل رختکن است، فارغ از تمام دانش فنی که بدان واقف بود: «معمولاً قدرت کنترل رختکن اهمیت بیشتری از دانش تاکتیکی دارد.»
این جمله یعنی رابطه لوپتگی و بازیکنانش در رختکن رئال غیرقابل بازگشت بود. لوپتگی فکر می‌کرد با بازی دادن به همه بازیکنان می‌تواند رضایت آن‌ها را به دست آورد و این همان اشتباهی بود که زیدان به دام آن نیفتاد.

مادرید در انتظار یک ایتالیایی
با برکناری لوپتگی حالا رئالی‌ها به دنبال مربی جدیدی برای نیمکت‌شان هستند. در این راستا در روز‌های اخیر اسامی مختلفی شنیده می‌شود که در لیست مسئولان مادرید هستند. البته تا انتخاب سرمربی جدید، سانتیاگو سولاری، هافبک سابق رئال که فصل پیش سرمربی تیم مادرید کاستیا در لیگ دسته سوم بود به عنوان مربی موقت رئال را هدایت می‌کند. در بین گزینه‌های جانشینی لوپتگی، نام آنتونیو کونته بیشتر از هر مربی دیگری شنیده می‌شود، سرمربی ایتالیایی که با ناتمام گذاشتن تعطیلاتش در مصر به لندن رفته تا با حل مشکلش با باشگاه چلسی برای پذیرفتن هدایت رئال آماد ه. شود. کونته سه قهرمانی در سری آ. با یوونتوس کسب کرده و در لیگ برتر نیز با چلسی قهرمان شده است. اگر رئال با کونته به توافق نرسد، سولاری احتمالاً تا پایان فصل به عنوان سرمربی رئال باقی خواهد ماند. مائوریسیو پوچتینو سرمربی تاتنهام، آرسن ونگر، یواخیم لو و روبرتو مارتینز دیگر گزینه‌های هدایت رئال به شمار می‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار