کد خبر: 932808
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
جلسه طولانی شنبه گذشته مجلس که اصرار بود رأی اعتماد هر چهار وزیر پیشنهادی حتماً همان روز بررسی و تکلیف رأی به آنان روشن شود، هنوز هم کلی سؤال دارد.
جلسه طولانی شنبه گذشته مجلس که اصرار بود رأی اعتماد هر چهار وزیر پیشنهادی حتماً همان روز بررسی و تکلیف رأی به آنان روشن شود، هنوز هم کلی سؤال دارد. واضح‌ترینش هم رأی نسبتاً بالای نمایندگان مجلس به وزیری بود که پیش از این در جایگاه وزیر صنعت و معدن و تجارت در آستانه استیضاح بود.
بامزه‌تر این میانه، دفاع جعفرزاده ایمن آبادی از شریعتمداری و چریک جنگ اقتصادی نامیدن او بود، در حالی که پیش از این جعفرزاده در مورد شریعتمداری گفته بود که «مگر قحط‌الرجال است که یک وزیر از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر برود!» یا رأی دادن نمایندگان به وزیری که خود گفت: روز قبل به من گفته‌اند برنامه بنویس و فقط دو صفحه توانسته‌ام بنویسم! روشن بود که لابی‌ها کار خودش را کرده است.
سخنان طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مورد این جلسه مجلس جالب توجه است. او می‌گوید: «هیچ وزیر و نماینده‌ای بدون لابی نمی‌تواند رأی بیاورد و این در همه جای دنیا مرسوم است؛ حتی در خود مجلس هم اگر برای طرح و لایحه‌ای لابی صورت نگیرد، رأی نمی‌آورد، اما در جلسه رأی اعتماد ملاک نمایندگان شرایط فعلی کشور بود... مجلسی که در حال حاضر وجود دارد حامی دولت است؛ در راستای سیاست‌های دولت قرار دارد... رأی دادن به این وزرا از دید نمایندگان رأی به تداوم دولت آقای روحانی است.» با این حال جالب است که او اذعان دارد که نباید از این وزرا توقع عملکرد درخشان داشته باشیم! یک جمله دیگر سیاوشی هم جالب توجه است که می‌تواند نشان دهد نمایندگان مجلس بر مبنای لابی رأی داده‌اند یا برای برون‌رفت از شرایط سخت کشور: «برای من نماینده هم دور از ذهن بود که وزرای پیشنهادی بتوانند ۲۰۰ و ۲۰۳ رأی از مجلس بگیرند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
6 ساله که مردم از وزرا توقعی نداشته اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار