کد خبر: 932805
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
حجت‌الاسلام مجتهد شبستری:
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واکنش‌های اصلاح‌طلبان نسبت به نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، گفت: کسانی که اعتقادی به تقلید ندارند، امروز داعیه دفاع از مرجعیت تقلید دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واکنش‌های اصلاح‌طلبان نسبت به نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، گفت: کسانی که اعتقادی به تقلید ندارند، امروز داعیه دفاع از مرجعیت تقلید دارند.
حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به واکنش‌های ابراز شده از جانب اصلاح‌طلبان نسبت به نامه آیت‌الله محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله شبیری زنجانی، با بیان اینکه نامه‌نگاری بین شخصیت‌های حوزوی یک امر متعارف و معمول است، اظهار داشت: آیت‌الله یزدی به‌عنوان یک شخصیت تأثیرگذار حوزوی، نامه‌ای را از موضع ناصحانه، خیرخواهانه و مشفقانه برای حفظ حریم مرجعیت به محضر آیت‌الله شبیری زنجانی نوشتند و حتی ایشان این نامه را با سلام و عرض ارادت آغاز کرده‌اند. وی با بیان اینکه این نامه نباید سبب سوءبرداشت‌های سیاسی و توهین شود، افزود: کسانی که اساساً اعتقادی به تقلید ندارند و آن را زیر سؤال می‌برند، امروز داعیه دفاع از مرجعیت تقلید را دارند. حجت‌الاسلام مجتهد شبستری ادامه داد: عده‌ای به دنبال ایجاد اختلاف و تنش بین علما و دلسوزان نظام هستند. آیت‌الله شبیری زنجانی یک چهره شناخته‌شده و از مراجع تقلید هستند، اما دیدار ایشان با بعضی از چهره‌هایی که امروز به معاندین و فتنه‌گران تبدیل شده‌اند و از نظام و رهبری نظام فاصله گرفته‌اند، برای ایشان مناسب نیست و نباید اجازه دهند حریم مرجعیت مخدوش شود. وی با تأکید مجدد بر اینکه خیرخواهی و نصیحت علما یک امر متعارف و درون‌حوزوی است، تصریح کرد: آیت‌الله یزدی نیز به آیت‌الله شبیری زنجانی تذکر دادند مراقب باشند حریم مرجعیت خدشه‌دار نشود و این از باب دلسوزی و خیرخواهی است. امروز هرکسی که بخواهد به این مسئله دامن بزند، آب به آسیاب دشمن ریخته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار