کد خبر: 932793
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
چرا رسانه‌های ضدانقلاب اربعین را سانسور می‌کنند؟
پیاده‌روی مردمی، غیردولتی و خودجوش اربعین حسینی حاکمیت‌های سیاسی و رسانه‌هایی را که با اسلام و انقلاب اسلامی مخالف هستند دچار سردرگمی کرده و باترقی چشمگیر شکوه و عظمت هرساله راهپیمایی زائران حرم سیدالشهدا (ع) این سردرگمی افزایش محسوسی داشته است
پیاده‌روی مردمی، غیردولتی و خودجوش اربعین حسینی حاکمیت‌های سیاسی و رسانه‌هایی را که با اسلام و انقلاب اسلامی مخالف هستند دچار سردرگمی کرده و باترقی چشمگیر شکوه و عظمت هرساله راهپیمایی زائران حرم سیدالشهدا (ع) این سردرگمی افزایش محسوسی داشته است، به‌طوری که رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به ملکه انگلیس در کنار سایر رسانه‌های ضدانقلاب طی روز‌های اخیر با یک بلاتکلیفی مشهود برای چگونگی پرداختن به بزرگ‌ترین قیام تاریخ بشریت مواجهند؛ از یکسو پرداختن به قیام چندمیلیونی اربعین حسینی را با سیاست‌های حاکم بر دولت انگلیس (غرب) و خط مشی خود در تناقض آشکار می‌دانند و از سوی دیگر تحت فشار مخاطبان خود برای سانسور این واقعه عظیم بشری قرار گرفته‌اند و می‌دانند چشم‌پوشی از این رخداد تحسین‌برانگیز، سطح حرفه‌ای‌گری و عیار رسانه‌ای آن‌ها را با تنزل جدی روبه‌رو می‌کند.

همین مسئله باعث شده آن‌ها تصاویر مخدوش و گزینش شده‌ای از واقعه عظیم کربلا را پیش روی مخاطب قرار داده و در برنامه‌های گفت‌وگومحور یا مستند‌های جهت دار، اصل حضور میلیونی مردم در عراق و هزینه‌های ناشی از این واقعه را با ابهامات جدی روبه‌رو کنند. یکی از شبهاتی که رسانه‌های فارسی زبان وابسته به نظام سلطه تلاش می‌کنند آن‌ها را با عملیات روانی مختلف به افکارعمومی منتقل کنند، این مسئله است که دولت‌های ایران و عراق با صرف بودجه‌ای که صرف غذا و اطعام زائران اربعین می‌کنند می‌توانند بسیاری از فقرای این دوکشور را سروسامان دهند، این درحالی است که شکل‌گیری این واقعه و تمام اتفاقات متن و پیرامون پیاده‌روی اربعین و هزینه‌های ناشی از آن نه تنها با اراده و رضایت مردم شکل گرفته بلکه برای توزیع روزنامه ۵۰ میلیون پرس غذا بین زائران حرم امام حسین (ع) در طول یک روز، از دولت یا بیت المال هزینه نمی‌شود و تمام امکاناتی که در اختیار زائران کربلا اعم از غذا و پوشاک و... قرار می‌گیرد مردمی و بدون کمترین دخالت دولت صورت می‌گیرد.

شکست پروژه شیعه‌هراسی
تصور کنید در طول چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد کشور‌های غربی و بسیاری از مرتجعان منطقه‌ای با داشتن صد‌ها رسانه، چندصد میلیارد دلار هزینه کرده‌اند تا چهره‌ای خشن و غیرانسانی از تفکر شیعی به افکارعمومی دنیا معرفی کنند و پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد تصویری که غرب علیه تفکر اصیل اسلام و انقلاب اسلامی ایران به نمایش می‌گذارد مخدوش و غیرواقعی است و تنها برای چیرگی به مسلمانان و مغلوب کردن انقلاب اسلامی ایران صورت می‌گیرد چراکه انقلاب اسلامی ایران توانسته با مدل حکومتداری خود در غرب آسیا بسیاری از منافع غرب را به بن‌بست بکشاند و تلاش برای چنددستگی بین مسلمانان را به عنوان یکی از ابزار‌های غرب برای تأمین منافع متبوع خود، از دسترس آن‌ها خارج کند. یکی از دلایل دیگری که غرب پیاده‌روی عظیم اربعین را سانسور می‌کند به این دلیل است که روحیه امید به آینده و اصلاح اوضاع جهان بر مسلمانان غالب نشود و یأس و ناامیدی بر عموم مسلمانان جهان نسبت به تغییر وضع نابرابری دنیای امروز کمرنگ نشده و همچنان غرب را غالب و مسلمان را مغلوب تصور کنند.

احیای مبارزه با ظالم و حمایت از ستمدیده بعد از ۱۴۰۰ سال
مهم‌ترین پیام حادثه عاشورا، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم به رغم قدرت وی است، کمااینکه امام حسین (ع) در خطبه‌هایی که در سرزمین کربلا ایراد می‌فرمایند، ریشه کن کردن حکومت فساد و ظالم بنی‌امیه را به عنوان مظهر ظلم در آن مقطع زمانی از مهم‌ترین اهداف خود عنوان می‌کنند.

طبیعی است که پیاده‌روی اربعین حسینی که احیا‌کننده روحیه مبارزه با ظلم در قرن ۲۱ است مغایر سیاست‌های کشور‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آن باشد چراکه مصداق کنونی ظلم در برهه کنونی رژیم‌صهیونیستی، کشور‌های غربی و عربستان‌سعودی است و مصداق مظلومان جهان مردم بی‌پناه یمن، سوریه، نیجریه، فلسطین، کشمیر و بحرین هستند که بدون داشتن حامی بین‌المللی در مقابل توطئه‌های غرب و متحدان آن نه تنها از داشتن ابتدایی‌ترین حقوق محروم هستند بلکه در طول سال چند ده شهید را به دلیل برگزاری ساده‌ترین مناسک دینی قربانی می‌کنند.

نظام سلطه و همپیمان آن در منطقه غرب آسیا، از هر نوع تجمع و تریبونی که افکار عمومی دنیا را بیدار و در مقابل ظلم و جور به تفکر و تدبر وادار کند، مخالف هستند و با ابزار‌های مختلفی که در اختیار دارند تلاش می‌کنند صدای رسای پیاده‌روی اربعین در گوش جهانیان طنین انداز نشود. طنین صدای اربعین در گوش جهان به منزله به مخاطره افتادن منافع کشور‌های غربی است، چرا سکوت و بی‌تفاوتی افکار عمومی در مقابل چپاول حقوق ملت‌ها، بستر و زمینه لازم برای ظلم آن‌ها را فراهم می‌کند.

حضور گسترده ایرانیان در اربعین حسینی علاوه بر تحکیم روابط دو ملت ایران و عراق و تعمیق ارزش‌های مشترک، به تقویت روحیه انقلابی و حسینی در هنگامه تحریم‌ها خواهد انجامید چراکه پیاده‌روی اربعین بر جدیت و تلاش جهت مبارزه با دشمنان نیز تاثیر بسزایی دارد، روحیه شهادت‌طلبی را تقویت و سرمایه انسانی فراوانی را برای انقلاب اسلامی به دنبال خواهد داشت. بنابر آنچه اشاره شد دشمنان نمی‌خواهند اربعین اهمیت پیدا کند، چراکه معنای حقیقی اربعین رسوایی استکبار جهانی است.

نخستین پیام پیاده‌روی اربعین این است که هدف اصلی امام حسین (ع) زنده می‌باشد و آن هدف مبارزه با ظلم و ستم و استکبار بوده است. در واقع در پیاده‌روی اربعین مسلمانان و غیرمسلمانان از کشور‌های مختلف جهان در کنار یکدیگر، شرایطی را فراهم کرده‌اند که فلسفه اربعین علاوه بر جنبه‌های دینی و مذهبی، پیام‌رسان تلاش برای وحدت‌بخشی بین مسلمانان و گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز در پرتو اسلام در جهان اسلام و حتماً فراتر از آن است و یکی از دلایل سانسورکردن این واقعه عظیم بشری همین مسئله است.

بی‌جهت نیست که رسانه‌های بزرگ جهانی در پوشش بزرگ‌ترین مراسم و اجتماعی محبان اهل بیت (ع) در جهان، کمترین اقبالی به آن نشان نمی‌دهند و به سادگی از کنار آن می‌گذرند در حالی که کوچک‌ترین نزاع یا درگیری لفظی میان مقامات کشور‌های مسلمان را به صدر اخبار خود قرار می‌دهند و تحولات مربوط در گروه‌های تکفیری تروریستی تیتر روزانه آنهاست.
آنچه مهم می‌نماید این مسئله است که اگر نظام سلطه و کشور‌های مرتجع منطقه با ابزار پول و رسانه تلاش می‌کنند پیاده‌روی مردمی و خودجوش اربعین را سانسور کنند به دلیل دستاورد‌هایی است که به بخشی از آن به صورت مختصر اشاره شد؛ دستاورد‌هایی که می‌تواند شکوه اقتصادی و مذهبی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد و بسیاری از اهداف دشمنان در رویارویی با جامعه ایرانی را خنثی کند.
 

موسوی‌لارگانی:
سانسور اربعین نشان می‌دهد دشمنان از اتحاد مسلمانان واهمه دارند

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: این حرکت عظیم مسلمانان جهان پس از سقوط صدام ملعون، دیکتاتور عراق آغاز شده است و هر سال بر عظمت آن افزوده می‌شود. وی تأکید کرد: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و مسلمین است که در این سال‌ها تلاش کردند بین مسلمانان فتنه‌انگیزی کنند و اختلاف بیندازند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: برپایی باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان اسلام است که بیش از ۲۰ میلیون مسلمان شیفته اباعبدالله الحسین (ع) در یک روز گرد هم می‌آیند و انسجام و وحدت خود را به جهانیان نشان می‌دهند. موسوی‌لارگانی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که رسانه‌های معاند و غربی کوچک‌ترین تجمعات قانونی و صنفی ما را پوشش خبری می‌دهند و در بوق و کرنا می‌کنند، اما هیچ اشاره‌ای به راهپیمایی پرعظمت مسلمانان جهان در کربلای معلی نکرده و آن را بایکوت خبری می‌کنند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: این مسئله مهم حاکی از آن است که دشمنان اسلام شکست سختی خورده‌اند که حتی حاضر نیستند این مراسم باشکوه را پوشش خبری دهند و از پخش رسانه‌ای آن هم واهمه دارند. وی خاطرنشان کرد: به رغم آنکه مستکبرانی، چون امریکا در منطقه ناامنی ایجاد می‌کنند و دلار و اسلحه به گروه‌های تروریستی- تکفیری، چون داعش می‌دهند، اما مسلمانان با انسجام و وحدت خود در اربعین حسینی به آنان هشدار می‌دهند که بیدارند و اجازه نمی‌دهند آنان دست از پا خطا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار