کد خبر: 932774
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
گزارش «سی.بی.اس» از میزان خشونت در آمریکا
مطالعات جدید نشان می‌دهند سالانه ۸۳۰۰ کودک و نوجوان در آمریکا بر اثر تیراندازی مجروح می‌شوند.
جوان‌آنلاین: جراحت با اسلحه سالانه حدود ۷۵۰۰ کودک و نوجوان آمریکایی را روانه اورژانس بیمارستان می‌کند.

براساس جدیدترین مطالعات انجام شده این میزان از جراحت‌ها هزینه‌ای حدود ۳ میلیارد دلار در پی دارد.

محققان با انجام یک بررسی دریافتند که بیش از یک سوم کودکانی که در اثر تیراندازی مجروح شدند، به بیمارستان انتقال یافتند و حدود ۶ درصد آنان جان خود را از دست دادند.

علیرغم کاهش جراحات ناشی از تیراندازی در بررسی‌های مربوط به سال های ۱۴-۲۰۰۶، این میزان در سال گذشته افزایش چشمگیری داشت. محققان اعلام کردند از هر ۱۰۰ هزار کودک و نوجوان آمریکایی ۱۱ نفر با جراحات ناشی از تیراندازی در اورژانس بیمارستان‌ها بستری شده اند.
 
این آمار نشان می‌دهد که سالانه ۸۳۰۰ کودک در آمریکا بر اثر تیراندازی مجروح می‌شوند.

دامنه این مشکل بسیار گسترده‌تر است و نمی‌توان به ارقام فوق اکتفا کرد؛ زیرا این بررسی شامل کودکانی که بر اثر تیراندازی مجروح یا کشته شده اند بدون اینکه به بیمارستان انتقال یابند، نمی‌شود. ضمن این که هزینه‌های درمانی پس از ترخیص از بیمارستان در این بررسی اعمال نشده است.

مدیر پروژه تحقیقاتی فوق در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفت:" نمی‌دانم بیش از این باید شاهد چه چیزی باشیم تا بتوانیم برای مقابله با این مشکل با هم همکاری کنیم؟ "

این بررسی که براساس تجزیه و تحلیل اطلاعات بخش اورژانس پایگاه داده‌های ملی آمریکا با تمرکز بر قربانیان زیر ۱۸ سال انجام شد، نشان داد که متوسط سن قربانیان ۱۵ سال بوده است.

تقریبا نیمی یا نزدیک به ۴۰ درصد از جراحت‌های ناشی از تیراندازی با اسلحه ناخواسته و حدود ۲ درصد خودکشی بودند. پسران پنج برابر بیش از دختران مجروح شده بودند. آمار و ارقام نشان می‌دهند در سال ۲۰۰۶ از هر ۱۰۰ هزار کودک، ۱۵ نفر در اثر تیراندازی مجروح شدند. این میزان در سال ۲۰۱۳ روندی کاهشی داشته و به ۷ نفر از هر ۱۰۰ هزار کودک رسید، اما مجددا در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ نفر از هر ۱۰۰ هزار کودک افزایش یافت.

گزارش نتایج حاصل از این بررسی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که خشونت‌های مسلحانه‌ای که کودکان با آن روبرو هستند، بسیار شدیدتر از خشونت‌های مسلحانه در تیراندازی‌های جمعی است که توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

یکی از اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه تافتز که در انجام این بررسی مشارکت داشت گفت:" این موضوع بسیار غم انگیز است، زیرا این کودکان در ترس و اضطراب رشد می‌کنند. ترس و اضطراب بر توانایی‌های و احساس امنیت و راحتی آنان در خانه و یا مدرسه تاثیر می‌گذارد. این امر تاثیر منفی بسیار بدی در رشدشان دارد. "

یکی از پزشکان بخش اورژانس بیمارستان روانپزشکی کودکان در کانزاس سیتی گفت:" فشار لابی‌های اسلحه سبب شد تا دولت کمک‌های مالی خود در انجام این مطالعه را بسیار محدود کند و این امر منجر به شکافی بزرگ در درک دامنه مشکل شده است. "

وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع چنین حوادثی افزود:" واقعا مهم است که ما درک درستی از شمار کشته و زخمی شده‌ها داشته باشیم و بدانیم سالانه چه هزینه‌ای را در این زمینه صرف می‌کنیم. ما می‌توانیم این موضوع را یکی از اولویت‌های سلامت ملی خود قرار دهیم. "
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار