کد خبر: 932674
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
درخواست فیفا برای روشن شدن وضعیت فدراسیون فوتبال ایران
شيوا نوروزی
فیفا خواستار روشن شدن وضعیت مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال ایران شد، به خصوص که با تصویب قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته، مدیران فوتبالی از جمله مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز مشمول این قانون می‌شوند. تأکید بر اجرای تمام و کمال این قانون در ورزش و مکاتبه برخی مدیران بازنشسته ورزشی با مجامع بین‌المللی، حالا فدراسیون جهانی فوتبال نیز نسبت به آینده فدراسیون کشورمان حساس شده و نامه‌ای به مسئولان ورزش کشورمان ارسال کرده است.

موضع منفعلانه وزارت
خبرگزاری فارس روز گذشته در خبری اعلام کرد فیفا نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال فرستاده و خواستار روشن شدن وضعیت مدیران بازنشسته شده است. قانون منع دخالت دولت در امور فوتبال به شدت مورد تأکید فیفاست و عالی‌ترین نهاد بین‌المللی فوتبال با کشور‌هایی که این قانون را رعایت نکنند، برخوردی جدی و قاطع خواهد داشت. با اینکه تاج و چند مدیر ارشد فدراسیون فوتبال مشمول قانون جدید مجلس شورای اسلامی می‌شوند، اما مدعی‌اند که فدراسیون فوتبال دولتی نیست، به همین خاطر مدیران بازنشسته این فدراسیون می‌توانند همچنان به کارشان ادامه دهند.
نکته جالب اینجاست که وزارت ورزش نیز در این خصوص موضع روشنی اتخاذ نکرده است. با وجود اینکه سلطانی‌فر، وزیر ورزش در مصاحبه‌هایش به اجرای قانون تأکید می‌کند، اما تاکنون اشاره‌ای به دولتی یا خصوصی بودن فدراسیون فوتبال نکرده است. انتظار می‌رود با روشن شدن خصوصی یا دولتی بودن فدراسیون فوتبال هرچه سریع‌تر تکلیف آینده مدیران بازنشسته این رشته مشخص شود.
 
هشدار نامحسوس
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش خواست هرچه سریع‌تر تکلیف این فدراسیون را روشن کند. عبدالکاظم طالقانی در گفت‌وگو با فارس بر اینکه فدراسیون فوتبال نهادی مستقل است، تأکید کرد و گفت: «در صورتی‌که وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور که برای سایر فدراسیون‌ها تعیین تکلیف می‌کند، عقیده دیگری دارد و معتقد است فدراسیون فوتبال یک نهاد دولتی است باید این موضوع را به صورت علنی و روشن مطرح کند. از آنجا که وزارت ورزش برای همه فدراسیون‌ها تصمیم‌گیری می‌کند، درباره فدراسیون فوتبال هم باید رسماً موضعش را اعلام کند تا اکثریت اعضای هیئت رئیسه تکلیف خود را بدانند.»
طالقانی در ادامه صحبت‌هایش به شکلی نامحسوس به حامیان دولتی بودن فدراسیون فوتبال و عواقب آن هشدار داد: «اگر این فدراسیون دولتی است، چرا اجازه دادند شش بازنشسته دو سال پیش در انتخابات هیئت رئیسه آن شرکت کنند، آن زمان هم بحث ممنوعیت فعالیت بازنشستگان مطرح بود، اما از ثبت‌نام و در ادامه فعالیت این افراد جلوگیری نشد! دقیقاً بر این اساس که فدراسیون فوتبال نهادی غیردولتی و مستقل بود اعضای هیئت رئیسه کاندیدا و در نهایت انتخاب شدند. بار دیگر از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که اگر بر این باور است که فدراسیون فوتبال یک نهاد دولتی است موضع خود را علنی، رسمی و روشن مطرح کند و از هشدار‌های غیرمستقیم دست بردارد. در این صورت با این تلقی و با پذیرش موضوع دولتی بودن فدراسیون فوتبال عواقب و تبعات آن با کسانی خواهد بود که چنین موضوعی را مطرح می‌کنند.»
 
مدیران خائن
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، مدیرانی را که فدراسیون‌های جهانی را نسبت به قانون مجلس حساس کرده‌اند، خائن نامید. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده مردم فسا در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به گزارش‌های رسیده به فدراسیون‌های جهانی در خصوص شرایط حساس فدراسیون فوتبال گفت: «یکسری فدراسیون‌ها مثل فوتبال شاکله غیردولتی دارند و اگر فیفا متوجه شود که دولت در امور فدراسیون فوتبال دخالت می‌کند با تعلیق روبه‌رو می‌شویم و باید در این خصوص حواسمان جمع باشد. البته این حساسیت‌ها در مورد برخی از فدراسیون‌ها صدق نمی‌کند. کسانی که به فدراسیون‌های جهانی گزارش می‌دهند خائن و سرسپرده هستند، چون اگر ورزش ایران به واسطه این گزارش‌ها دچار محرومیت شود، این مسئله اوج خیانت به کشور خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار