کد خبر: 932566
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
رئیس کمیته نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: منطقه ۱۷ را می‌توان خرمشهری در دل تهران دانست چرا که بیشترین شهید و بیشترین محرومیت را دارد.
جوان آنلاین: مجید فراهانی در جریان نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تشکر از توضیحات سیدحسن رسولی، خزانه دار شورا در خصوص مسائل منطقه ۱۷ اظهار کرد: چقدر خوب است که اینگونه گزارش‌ها از زبان شورایاران مناطق عنوان می‌شد تا ۲۲ منطقه به صورت مرتب با حضور در صحن علنی، مشکلات مناطق را گزارش دهند.

وی افزود: ۳ ماه گذشته در جلسه‌ای در منطقه ۱۷ حضور پیدا کردم، شورایاران منطقه ۱۷ از پیگیرترین و سالمترین شورایاران بودند؛ به همین علت ضمن تذکری از هیات رئیسه درخواست دارم تا برنامه‌ای تنظیم کنند و دبیر شورایاران مناطق در صحن علنی گزارشی ارائه دهند.

فراهانی با اشاره به شرایط منطقه ۱۷ و تذکر به فرماندار تهران تصریح کرد: جلسه شورای اداری منطقه ۱۷ حدود ۹ ماه گذشته در فرمانداری تهران تشکیل شد و در آن جلسه نمایندگان نیروی انتظامی، آبفا، برق منطقه‌ای، شهردار منطقه ۱۷، منتخب شورایاران، برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان راه آهن حضور داشتند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی اضافه کرد: نکات مهمی در خصوص منطقه ۱۷ در آن جلسه مطرح و صورت جلسه‌ای تنظیم شد که متأسفانه تاکنون موارد طرح شده به سرانجام نرسیده است. منطقه ۱۷ از حیث داشتن شهدا بیش از ۴ هزار شهید دارد و از سویی نماد محرومیت در کل تهران مطرح است و همچنین این منطقه در میان ۲۲ منطقه شهرداری تهران، از حیث نبود زیرساخت‌ها محروم‌ترین منطقه تهران است.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: به همین دلیل می‌توان ادعا کرد منطقه ۱۷، خرمشهری در دل تهران است. چرا که بیشترین شهید، ولی بیشترین محرومیت را دارد و از حیث وضعیت ریزدانگی بافت فرسوده، از حیث سرانه‌های خدماتی شرایط موجود حق مردم منطقه نیست چرا که شاهد کمترین سرانه‌ها هستیم.

ادامه رکورد تورمی بازار مسکن تهران

فراهانی ادامه داد: برنامه شورای پنجم اولویت توسعه مناطق محروم بوده و باید به نحوی باشد که در عمل مناطق محروم به خصوص منطقه ۱۷، توسعه پیدا کند؛ در این راستا از فرماندار، شهردار منطقه و سایر متولیان امر درخواست دارم مصوبات شورای اداری این منطقه خاک نخورد و پیگیری شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت با تأکید بر عمده مشکلات منطقه ۱۷ گفت: از مهمترین مشکلات منطقه که بحث راه‌آهن است؛ انتظار می‌رود موضوع را پیگیری و دنبال شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار