کد خبر: 932486
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
روایت دیوید فیلیپ امریکایی از اربعین و دوستی با امام حسین (ع)
دیوید فیلیپ امریکایی می‌گوید: هر زمان فکر می‌کنم دیگر امیدی به انسان‌ها و اوضاع جهان نیست و جهان پایین‌ترین مرحله انسانیت را سپری می‌کند، وقتی اربعین را یاد می‌کنم، امیدوار می‌شوم. در حب و عشق امام حسین (ع) برای انسان امید وجود دارد.
سیدمرتضی ذاکر
دیوید فیلیپ امریکایی می‌گوید: هر زمان فکر می‌کنم دیگر امیدی به انسان‌ها و اوضاع جهان نیست و جهان پایین‌ترین مرحله انسانیت را سپری می‌کند، وقتی اربعین را یاد می‌کنم، امیدوار می‌شوم. در حب و عشق امام حسین (ع) برای انسان امید وجود دارد.
در ایامی که برخی چهره‌های داخلی سعی دارند با ادا‌های شبه‌روشنفکری و به قصد اعتبارزدایی از اعتقادات و شعائر ایدئولوژیک مورد احترام آحاد مردم، سخیف‌ترین اظهارات و اقدامات را انجام بدهند، دیوید فیلیپ امریکایی که در پارادایس سلبریتی‌های ایرانی رشد کرده درباره روند مسلمان شدن خود و حس حضورش در راهپیمایی اربعین به تسنیم می‌گوید: در امریکا علاقه زیادی به تفریح و سرگرمی داشتم، اما در عین حال اهل درس و تحقیق بودم و نسبت به مسائل بی‌تفاوت نبودم. در آن زمان من دانشجوی مهندسی نرم‌افزار بودم. پس از اینکه اسلام را پذیرفتم، درس‌هایم در دانشگاه به اتمام رسید و ۲۰ سال درباره اسلام تحقیق کردم، دریافتم که باید علوم اسلامی را یاد بگیرم، از این جهت تصمیم گرفتم به یکی از کشور‌های اسلامی بروم و در یکی از مدارس حوزوی درس بخوانم. پس درباره حوزه تحقیق کردم، بعد بین نجف و قم تصمیم گرفتم به قم بیایم. فیلیپ با تأکید بر اینکه شاید آنچه مرا به دین اسلام رساند، همین روحیه تحقیقم بود و از این بابت از خداوند شاکر هستم، می‌افزاید: در دورانی از زندگی‌ام از ادیان الهی تحقیق کردم و در این تحقیق دریافتم دین اسلام نسبت به سایر ادیان درست‌ترین و خالص‌ترین دین است. بعد از آن مذهب شیعه را برای خود برگزیدم. بعد از آن دروس دینی و اهل‌بیتی (ع) بر قلبم نفوذ کرد. تصور کردم این مذهب معقول‌ترین مذهب نسبت به سایر مذاهب اسلامی است. بزرگ‌ترین تغییری که پس از پذیرش اسلام در زندگی‌ام احساس کردم، تغییر نگرش نسبت به دنیا بود، یعنی دریافتم ارتباطی بین انسان، دنیا و آخرت وجود دارد. این مسلمان شیعه امریکایی در اظهاراتی که می‌تواند پاسخ مستدلی به برخی از مدعا‌های پر اعوجاج سلبریتی‌های داخلی در رابطه با موضوع پیاده‌روی اربعین باشد، خاطر نشان می‌کند: زیارت اربعین یکی از عجیب‌ترین چیز‌های جهان است. میلیون‌ها نفر از نجف تا کربلا یا بیشتر پیاده می‌روند. همه به یکدیگر کمک می‌کنند. هیچ جای دیگر این رفتار را ندیدم. هر کسی فقط به فکر این است که به دیگران کمک کند. این بهترین نوع از انسانیت است.
مهم‌ترین نکته از امام حسین (ع) عنصر حب است. حبی که مسلمانان برای امام حسین (ع) دارند، یک چیز خیلی عجیب و زیبایی است، یعنی مثل یک معجزه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار