کد خبر: 932475
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
امشب، مصاف رئال و بارسا بدون مسی و رونالدو
عصر امروز همه نگاه‌ها در فوتبال دنیا به مادرید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است، جایی که رئال و بارسا در ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول لالیگا به مصاف هم می‌روند.
سعيد احمديان
عصر امروز همه نگاه‌ها در فوتبال دنیا به مادرید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است، جایی که رئال و بارسا در ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول لالیگا به مصاف هم می‌روند. مسابقه‌ای که برای اولین بار در یک دهه اخیر بدون مسی و رونالدو برگزار می‌شود. ستاره پرتغالی رئال به یوونتوس رفته و مسی هم مصدوم است تا شماره ۷ مادرید و شماره ۱۰ بارسا غایبان بزرگ بازی امشب باشند.
به این بازی به چشم فوتبال نگاه نکنید، مسابقه‌ای که بیشتر از یک بازی داغ، یک جنگ تمام‌عیار است. جنگی که جرقه آن از زمان دیکتاتوری ژنرال فرانکو زده شد و بارسا نماد اعتراض اقلیت‌ها و اقوام به ممنوعیت نماد‌ها و نشانه‌های فرهنگی و قومیتی لقب گرفت. آن‌سو رئال‌مادرید نماد و آیینه تمام‌نمای دولت تمامیت‌خواه و فاشیست فرانکو شد و به تیم پادشاهی شهرت یافت. این مسئله باعث شد رویارویی‌های دو تیم به نوعی رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد و فراتر از یک بازی فوتبال باشد. حالا در هفته دهم لالیگا، رئال و بارسا به هم رسیده‌اند و عصر امروز و از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.
رئال بحران‌زده
رئال در حالی میزبان بازی دور رفت ال‌کلاسیکو است که لوپتگی روز‌های سختی را روی نیمکت این تیم تجربه می‌کند. سرمربی موفق تیم ملی اسپانیا که چند روز مانده به جام جهانی قراردادش با رئال برای فصل جدید افشا شد، پس از برکناری از هدایت ماتادور‌ها برای تکرار روز‌های موفقش در تیم ملی در رئال نقشه‌های زیادی در سر داشت. با این حال نتایج ضعیف مادریدی‌ها در ۹ هفته گذشته از لالیگا سبب شده لوپتگی در آستانه در خروجی باشگاه باشد. رئال در حالی به مصاف بارسا می‌رود که سفیدپوشان مادریدی با چهار برد، دو مساوی، سه باخت و کسب ۱۴ امتیاز در رده هفتم قرار گرفته‌اند. آن‌ها در چهار بازی اخیرشان در حسرت برد بوده‌اند و سه بار باخته‌اند و یک‌بار هم مساوی کرده‌اند و آخرین پیروزی رئال به ۳۱ شهریور مقابل اسپانیول برمی‌گردد.
همین نتایج ضعیف سبب شده فلورنتینو پرس، مدیر باشگاه رئال در هفته‌های اخیر به دنبال بهترین گزینه برای هدایت مادریدی‌ها باشد. در همین راستا اسامی مختلفی مانند پوچتینو و مورینیو شنیده می‌شود. با این حال همه چیز به نتیجه ال‌کلاسیکوی امشب بستگی دارد و رئال باید پیروز شود تا لوپتگی بماند. در همین زمینه روزنامه مارکا خبر داده که به‌رغم نتایج ضعیف رئال، ستاره‌های مادریدی برخلاف مدیریت باشگاه از سرمربی‌شان حمایت و در روز‌های اخیر ایسکو، راموس، کروس، مودریچ، مارسلو، کارواخال و ناچو رسماً از علاقه خود برای ادامه کار لوپتگی صحبت کرده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند حاضرند برای اینکه سرمربی‌شان اخراج نشود در زمین جان بدهند. ایسکو در نشست خبری خود حتی پا را فراتر گذاشته و گفته اگر لوپتگی را اخراج کنند، باید همه ما را اخراج کنند.
سرخیو راموس، کاپیتان رئال که گفته می‌شود لوپتگی را پس از جدایی زیدان به باشگاه پیشنهاد داده درباره بازی امشب و وضعیت لوپتگی گفته است: «از وضعیت کنونی اگر به سلامت خارج شویم، عظمت رئال بیشتر خواهد شد. ال‌کلاسیکو می‌تواند میدانی برای فرار از بحران باشد. در چنین رقابت‌های سخت و دشوار است که باید ارزش‌های رئال را اثبات کنیم. همانطور که قبلاً چنین کرده‌ایم.»
غیبت ۷ و ۱۰
مسی و رونالدو، دو ستاره اصلی ال‌کلاسیکو در یک دهه اخیر غایبان نامدار بازی امشب هستند. لیونل مسی به علت مصدومیت و کریستیانو رونالدو هم به علت انتقال به یوونتوس برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ در این بازی حضور ندارند. آخرین دیداری که یکی از این دو فوق‌ستاره در ال‌کلاسیکو حضور نداشت، رئال‌مادرید با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.
آمار نشان می‌دهد ال‌کلاسیکو بدون مسی و رونالدو کم‌گل‌تر بوده است. از سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۳۷ ال‌کلاسیکو برگزار شده که در آن مسی، رونالدو یا هر دو حضور داشتند فستیوال گل به راه می‌انداختند. در مجموع ۱۳۰ گل در این مسابقه به ثمر رسیده، یعنی میانگین ۵۱/۳ گل در هر ال‌کلاسیکو به ثبت رسیده است. در نبود آن‌ها تنها ۱۵ گل، یعنی میانگین ۴۶/۲ گل به ثمر رسیده است.
والورده، رئال را دست‌کم نمی‌گیرد
در سوی دیگر بارسا با والورده روز‌های خوبی را تجربه می‌کند. آن‌ها در پایان هفته نهم با ۱۸ امتیاز و میانگین دو امتیاز از هر بازی صدرنشین لالیگا هستند. والورده، سرمربی بارسا گفته است گول نتایج اخیر رئال را نمی‌خورد: «رئال تیمی زخمی است و در چنین شرایطی از همیشه خطرناک‌تر خواهد بود. کافی است به سال‌های اخیر نگاه کنید که رئال در چنین موقعیت‌هایی چه واکنشی از خود نشان داده است. آن‌ها تیم بسیار بزرگی هستند و برای ضربه زدن به ما ابزار‌های خودشان را دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار