کد خبر: 932373
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت و نمایش قدرت مسلمان‌ها و تصویرهویت اصلی امت اسلامی و جوانان ماست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم اربعین اظهار داشت: امام حسین(ع) ثروت و برکت عظیمی برای عالم اسلام است.

وی گفت: اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت و اتحاد و نمایش قدرت مسلمان‌هاست، این اجتماع عظیم همچنین تصویر هویت اصلی امت اسلامی و جوانان ماست، تمام اقوام، نژادها و رنگ‌ها را امام حسین(ع) یکجا جمع کرده است.

عاملی افزود: آمریکا می‌خواهد ظرفیت تعدد قومی ایران را در مسیر منافع نامشروع خود قرار دهد و با تحریکات قومی، کشور را به طرف از هم گسیختگی و منازعات قومی و انحیار ببرد ولی امام حسین(ع) همه سرمایه‌گذاری آنها را پنبه کرده است و بیجا نیست که کانال‌های نژادی فحش، ناسزا و استهزاء به امام حسین(ع)، به محرم و به عزاداران نثار می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: هرکس می‌خواهد هویت جوانان ما را نگاه کند به عاشورا، محرم و اربعین نگاه کند، عشق به امام حسین(ع) مثل شیرازه کتاب، اوراق قومی ایران را محکم به هم مرتبط ساخته و واحد مجموعی درست کرده است.

وی گفت: در گذشته برنامه این بود که ترکیه بزرگ و ایران، هر دو تجزیه شود، این برنامه در ترکیه اتفاق افتاد و دولت عثمانی از هم پاشید ولی ایران عزیز ما به برکت امام حسین(ع) و ولاء اهل بیت سرپا ایستاده و تا آخر راست قامت خواهد ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: آمریکا اگر می‌خواهد میزان انسجام اقوام ایران را بسنجد به اربعین نگاه کند و بلکه رفته رفته شعارهای جهانی امام حسین(ع)، اهل سنت را نیز به خود جذب کرده است و راهپیمایی اربعین به مظهر وحدت شیعه و سنی تبدیل شده است.

عاملی اظهار کرد: امام حسین(ع) به حق، نقطه اشتراک اهل سنت و شیعه است، یک حسن و امتیاز بزرگ راهپیمایی اربعین این است که رفته رفته به راهپیمایی اعتراض جهانی بر علیه استکبار جهانی تبدیل شده و لذا از بیش از چهل کشور در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و موضوع رو به تزاید است به همین جهت غربی‌ها شدیدا اخبار این راهپیمایی را سانسور می‌کنند.

وی افزود: رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق می‌گوید رسانه‌های اروپا و آمریکا را با هزینه دولت عراق برای انعکاس حماسه اربعین به عراق دعوت کردیم ولی هیچکدام نپذیرفتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماجرای قتل جمال خاشقچی گفت: موضع‌گیری‌های جزئی ترامپ بر علیه عربستان که اخیرا صورت گرفت نه به خاطر دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی بیان بلکه به خاطر انتخابات دو هفته آینده آمریکاست.

عاملی تصریح کرد: آمریکا یک سال تمام با ترکیه در کشمکش بود تا یک جاسوس آمریکایی را که در قامت کشیش به ترکیه رفته بود آزاد کند و در نهایت با تمام فشارهایی که به دولت ترکیه وارد کرد موفق به انجام این کار شد اما در مرگ خاشقچی خود را کنار کشید؛ با اینکه هر دو، شهروند آمریکایی بودند اما او مسیحی بود و این مسلمان و با پیگیری آزادی کشیش، دلار از دست آمریکا نمی‌رفت ولی با پیگیری قضیه خاشقچی دلارهای سعودی از دست آمریکا می‌رود، یعنی دلار، قبله ترامپ است.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: مرگ خاشقچی با اینکه یک فاجعه بزرگ انسانی است اما برکات مهمی هم داشت، اولا ماهیت ناپاک آل سعود را برملا و حیثیت آنها را با خاک یکسان کرد انگار الان کل دنیا اعم از روزنامه نگاران، سندیکاهای خبری، آژانس‌های خبررسانی، نمایندگان مجلس کشورها، وزراء دولت ها، نهادهای بین المللی، نهادهای مردمی و... بر علیه آنها برخاسته است.

وی گفت: ثانیا ماهیت ناپاک وهابیت را برملا ساخت، جای بسیار تأسف است که هفته گذشته سدیس امام جمعه مسجد الحرام در دفاع از بن سلمان و جنایت او سنگ تمام گذاشت.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: این هفته به دو همسایه ما سیاست‌مداری مسافرت کرد که از جهت کینه به ایران و مسلمان‌ها و از جهت جنگ طلبی در دنیا بر علیه مسلمان‌ها نظیر ندارد، او جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا است وی این هفته به آذربایجان و ارمنستان مسافرت کرد.

عاملی افزود: در ظاهر برای مشکل قره‌باغ آمده ولی قره‌باغ اهرم است، او به خاطر تحریم اقتصادی ایران به این دو کشور آمده است؛ او از هر دو کشور خواست که مرز خود را با ایران ببندند ولی دست خالی برگشت، ارمنستان را تشویق می‌کرد که اگر مرز خود را با ایران ببندید مرز ترکیه و آذربایجان را به روی شما باز می‌کنیم و مشکل قره باغ را نیز حل می‌کنیم؛ از همین جا باید آذربایجان دشمن خود را تشخیص دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر