کد خبر: 932371
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
گفتوگوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پی ناکامی در رقابتهای قهرمانی جهان
رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان درحالی فردا وارد روز پایانی می شود که تیم ملی کشتی فرنگی ما هیچ فینالیستی نداشت و نتوانست روی سکو برود. عملکرد ضعیف فرنگی کاران با یک عنوان پنجمی و یک شانس مجدد امروز پیگیری می شود. در تیم ملی کشتی فرنگی امروز پشتام، علیاری و قوره جیلی روی تشک می روند.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان درحالی فردا وارد روز پایانی می شود که تیم ملی کشتی فرنگی ما هیچ فینالیستی نداشت و نتوانست روی سکو برود. عملکرد ضعیف فرنگی کاران با یک عنوان پنجمی و یک شانس مجدد امروز پیگیری می شود. در تیم ملی کشتی فرنگی امروز پشتام، علیاری و قوره جیلی روی تشک می روند.

رحیم علی آبادی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره ناکامی کشتی گیران در بوداپست گفت: بچه ها تمرینات منظم و اردوهای مختلفی را برای این رقابت ها پشت سر گذاشته بودند.ناکامی آنها در وهله اول باید پس از بازگشت کادر فنی و ارائه گزارش کامل مشخص شود اما آنچه مشخص است اینکه بچه ها در این دوره با قرعه های مناسبی روبرو نشدند البته برای قهرمانی نباید قرعه کشی توجه داشت اما با این حال اگر از همان ابتدا و کشتی های ابتدایی با حریفان المپیکی و قهرمان جهان روبرو نمی شدند شاید نتیجه چیز دیگری می شد. هیچ قرعه خوبی نصیب بچه ها ما نشد. متاسفانه کشتی گیران صربستان و مجارستان همواره همه در یک طرف جدول قرار گرفتند اما در سوی دیگر جدول شاهد حضور تمامی مدعیان و بزرگان کشتی از جمله ملی پوشان ایران بودیم. یکی دیگر از عامل ناکامی بچه ها عدم حضور آنها در تورنمنت های تدارکاتی بین المللی است. ما نکات ضعفی داشتیم که این می بایست در تورنمنت های بین المللی مشخص می شد.بی شک شرکت در تورنمنت های بین المللی می تواند باعث پیشرفت بچه ها شود. کشتی گیران باید ایرادات‌شان قبل از مسابقات بزرگ گرفته شوند تا در میادین بزرگ مثل جهانی و المپیک تکرار نکند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از عوامل ناکامی وضعیت نامشخص یک کشتی گیر قبل از اعزام بود. همه شاهد بودند که قبل از مسابقات تا روز آخر معلوم نبود که تیم با ترکیب کامل می رود یا ناقص. هر چند همه در اردو بودند اما وقتی امنیت فکری کشتی گیر تامین نباشد نتایج این می شود. همان طور که گفتم ما تا لحظه آخر اعزام با مشکلات دریافت ارز ثانویه مواجه بودیم و در نهایت فدراسیون با هزار مشکل توانست شرایط اعزام ملی پوشان را فراهم کند. ما هیچ وقت جزو کسانی نبودیم که از باخت گریزان باشیم و این عدم موفقیت تیم ملی را قبول داریم اما باید بدانیم که مشکلاتی سر راه تیم ملی است که باید برطرف شود و تا زمانی که این ناکامی ها وجود داشته باشد چنین نتایجی رقم خواهد خورد .

عضو شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به این که تاکنون هفت نماینده کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی به روی تشک رفته اند اظهار داشت: مسلم نادر خادم، مهرداد مردانی، محسن حاجی پور، گرایی ها ، عبدولی هیچکدام در حد و اندازه خود ظاهر نشدند.ما می دانیم که در حال پوست اندازی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستیم اما وقتی عبدولی با این تجربه بالا وقتی ۴ امتیاز از حریف خود پیش است چرا باید یک کار اشتباه کند و نتیجه را واگذار کند. اشتباهات فردی دراین دوره بسیار زیاد بود و کادر فنی باید تامل زیادی در این باره داشته باشد. محمدرضا گرایی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف شرماخانبت از قزاقستان رفت که در یک دقیقه و ۴۹ ثانیه با نتیجه ۹ برصفر شکست خورد. واقعا گرایی باید اینگونه شکست بخورد، یا مهرداد مردانی در وزن ۶۰ کیلوگرم مقابل اوتا از ژاپن دارنده مدال نقره المپیک، قهرمان آسیا و بازی های آسیایی ۹ بر یک شکست خورد و یا حسین نوری ، او برابر ژان بلنیوک نایب قهرمان المپیک ریو در حالی ۴ بر ۲ شکست خورد که تایم اول را ۲-۰ پیروز شده بود در تایم دوم روی اجرای فن سوبلس حریف به پل رفت و ۴ امتیاز از دست داد آیا واقعا قدرت کشتی گیران ما در این حد است؟ به هر حال الان در ۷ وزنی که کشتی گیران ما روی تشک رفته اند ما نتوانستیم مدالی کسب کنیم و فقط نوری امشب در شانس مجدد می تواند برنز بگیرد که در مجموع این افتضاح است و ناکامی بزرگی برای کشتی فرنگی محسوی می شود.

علی آبادی در پایان در پاسخ به اینکه چقدر کادر فنی را مقصر این ناکامی ها می داند اظهار داشت: هیچ وقت درصد توجیه  ناکامی ها در رقابتهای جهانی بوداپست نیستیم. تمام نواقص را قبول داریم و کادر فنی باید همه چیز را به گردن بگیرد . چند روز آینده کادر فنی گزارش خود را از بازی ها به ما می دهد و طبق آن و نتایج کسب شده تصمیم گیری خواهیم کرد. قطعا کادر فنی هم به نوبه خودش در این ناکامی ها مقصر است. اما یادمان باشد که این نتایج، به خاطر مشکلاتی است که همواره سر راه کشتی وجود دارد است.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
آقاي علي آبادي فكرت خيلي ضعيف است چون كشتي گيرها اگر فكرامنيتي نداشتند بايد شركت نمي كردند وحالا كه شركت كردند پس شكست خود را قبول كنند الكي صحبت نكنيد ومردم را بي فكر ندانيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار