کد خبر: 932279
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
در ادامه سریال ارسال بسته‌های پستی حاوی بمب به دفاتر کار یا خانه‌های منتقدان دونالد ترامپ، یک هنرپیشه معروف هالیوودی و رابرت دنیرو و همینطور معاون رئیس جمهور سابق امریکا جو بایدن هم به این فهرست اضافه شدند تا ۱۰ روز مانده به انتخابات کنگره امریکا چالش میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در آستانه یک خشونت تمام عیار قرار بگیرد.
به گزارش «جوان» بعد از آنکه ارسال بسته‌های انفجاری به منازل باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق امریکا در رسانه‌های امریکایی مانند بمب منفجر شد، با انتشار اخبار ارسال بسته‌های مشابه به منزل جو بایدن معاون اوباما و همین‌طور به رستوران رابرت دنیرو، هنرپیشه سرشناس، فضای سیاسی امریکا بار دیگر نشان داد که تا چه حد استعداد خشونت‌ورزی را دارد و بال راست افراطی جمهوریخواهان در حمایت از دونالد ترامپ چه افقی را برای خود ترسیم کرده است. اولین فردی که چنین بسته‌ای را دریافت کرده بود، جورج سوروس، میلیاردر معروف و از حامیان حزب دموکرات است که پلیس روز دو شنبه بسته مذکور را از صندوق پستی خانه وی بیرون کشید. خانه‌های جان برنان، رئیس سابق سیا، اریک هولدر، وزیر دادگستری دوران اوباما و ماکسی واترز، نماینده دموکرات کالیفرنیا و همین‌طور دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان جا‌های دیگری بوده‌اند که آدرس‌شان روی بسته‌های مشابه نقش بسته بود. مقام‌های پلیس در امریکا می‌گویند احتمالاً سرنخ‌هایی از مبدأ ارسال بسته‌های انفجاری پیدا کرده‌اند که به یک دفتر توزیع پستی در فلوریدا ختم شده است. اما ویلیام سوئنی، دستیار مدیر پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) گفته هنوز نمی‌تواند گزارش‌ها در این باره را تأیید کند. این بسته‌ها که ظاهراً حاوی وسیله‌ای شبیه بمب‌های لوله‌ای است در چهار روز گذشته برای چندین نفر از مقام‌های سابق دولتی و چهره‌های سرشناس دموکرات ارسال شده است. پلیس و فرماندار نیویورک هم ارسال این بسته‌ها را به وضوح «اقدامی تروریستی» خواندند.
ادامه جدال ترامپ و منتقدان
کارشناسان بسیاری روز پنج شنبه در رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها ترامپ و سخنان تند و تحقیرآمیز او نسبت به مخالفان و رسانه‌ها را از علل زمینه‌ساز وقایعی، چون ارسال این بسته‌های مشکوک دانستند. جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا هم در واکنش به این واقعه و خطاب به آقای ترامپ گفت: «سرزنش کردن دیگران را متوقف کن. در آیینه نگاه کن. لحن تحریک‌کننده و توهین‌آمیز تو و دروغ‌هایت و اینکه دیگران را به خشونت فیزیکی تشویق می‌کنی، مایه خفت است.» با این حال، جمهوریخواهان و حامیان ترامپ اعلام کرده‌اند که این رسانه‌های دست چپی هستند که به علت «سیاه‌نمایی‌ها و انتقاد بی‌پایان» از رئیس‌جمهور باید سرزنش شوند. ترامپ روز پنج شنبه گفته بود: «امنیت مردم امریکا بالا‌ترین و مهم‌ترین اولویت من است. در چنین زمانی باید متحد شویم، کنار هم بایستیم و پیغامی واضح و غیرقابل‌انکار بفرستیم که تهدید و خشونت سیاسی از هر نوع آن در امریکا جایی ندارد.» روز جمعه، رئیس‌جمهور امریکا با هدف قرار دادن دوباره رسانه‌ها، از آن‌ها خواست که با هدف آرام کردن اوضاع از آنچه او «اخبار جعلی و سیاه‌نمایی» می‌خواند دست بکشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار