کد خبر: 932226
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کارگردان مالکوم ایکس:
مردم سیاهپوست آمریکا را ساختند. این یارو در کاخ سفید که اسمش را نمی‌گویم... مامور نارنجی… کل ماجرا دروغ و تغییر روایت و دروغگویی است.
جوان آنلاين: اسپایک لی کارگردان سرشناس آمریکایی و سازنده فیلم‌های «مالکوم ایکس» و «کار درست را انجام بده» در یک سخنرانی در لندن به شدت از رویه تاریخی هالیوود در نمایش اقلیت‌ها انتقاد کرد و دونالد ترامپ را هم به باد تمسخر گرفت.
لی که با فیلم آخرش «بلککلنزمن» (BlacKkKlansman) بار دیگر مورد توجه قرار گرفته، با نمایش بخش‌هایی از فیلم‌های خود، درباره وضعیت سیاسی آمریکا و دنیا هم صحبت کرد. او بعد از پخش کلیپی از فیلم «Bamboozled» که در سال ۲۰۰۰ ساخته، گفت: «این فیلم درباره شیطانی نشان دادن سیاهپوستان و خفیف کردن آنهاست. این کاریست که هالیوود می‌کند… وقتی این فیلم را ساختم، سینما در آمریکا حدود ۱۰۰ سال عمر داشت و حداقل ۵۰ سال از ورود تلویزیون می‌گذشت. این فیلم درباره چگونگی رفتار با مردم سیاهپوست است.»
او در ادامه به شدت از ژانر وسترن و دو تن از برجسته‌ترین سینماگران آمریکایی که با این ژانر شناخته می‌شوند، انتقاد کرد: «سینما همان افرادی‌ست که قصه می‌گویند. این افراد خسارت زیادی به بار آورده‌اند. هیچوقت طرفدار جان وین و جان فورد و آن مزخرفات گاوچرانی نبودم. از آن‌ها متنفرم. بومیان آمریکا به شکل وحشی و حیوان نمایش داده می‌شدند. لعنت به جان وین و جان فورد.»
او در بخش دیگری از سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای خود دونالد ترامپ را هم از انتقادات خود بی‌نصیب نگذاشت: «ایالات متحده بر اساس نسل کشی، دزدیدن زمین و دزدیدن آفریقایی‌ها از سرزمین‌شان برای کار روی آن زمین‌های دزدیده شده بنا شد. مردم سیاهپوست آمریکا را ساختند. این یارو در کاخ سفید که اسمش را نمی‌گویم. مامور نارنجی… کل ماجرا دروغ و تغییر روایت و دروغگویی است. روایت واقعی دزدیده شده. سیاهپوستان حتی وقتی اجازه رای نداشتند و آزاد نبودند، برای این کشور جنگیدند.»
اسپایک لی همچنین درباره «بلککلنزمن» گفت که این فیلم موضوعی جهانی را مطرح می‌کند و خیزش راست‌گرا‌ها چیزیست که همه باید به آن توجه کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
امریکا را " هفت تیرکش هائی بنا نهادند " که نسل سرخ پوست ها را جهت غصب زمین " طلاها وبوفالوهایشان " از زمین برداشتند " اما جهت نمایش جلوه خوب از این نسل کشی در دیدگان دنیا " انان را وحشی قلمداد کردند " سیاهپوستان افریقا را به بردگی کشیدند " تا سفید پوستان نژادپرست استثمارگر امریکا " با اقائی زندگی کنند " اکنون در قرن 21 هم " سیاستمداران امریکا " همان تفکر را " در کشورهای دیگر دنبال
می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار