کد خبر: 932122
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
رئیس اداره برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش:
زهرامظفر گفت: بیش از 10 میلیون نفر دانش آموز برای انتخاب اعضای شورای دانش آموزی کشور به پای صندوق رای حاضر شدند.
محمدرضا عباسی

زهرامظفر رئیس اداره برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درمراسم بیت و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که در دبیرستان دخترانه شاهد مشکات نور شهرستان اسلامشهر برگزارشد ، اظهارکرد:  امروز بیش از 10 میلیون دانش آموز برای انخاب اعضای شورای دانش آموزی پای صندوق رای حاضر شدند..

مظفر افزود: بیست ویکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در بیش از95 هزار آموزشگاه کشور برای اتخاب 700 هزارعضو این شورا با مشارکت دانش آموزان  در سراسرکشور برگزارمی شود که بالغ بر 70 درصداین اعضا در دوره های ابتدایی پایه های چهارم تا ششم مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای دانش آموزی درنظام تعلیم  وتربیت کشور، بیان کرد: فلسفه ایجاد شورای دانش آموزی تقویت بنیه  فرهنگی ،اجتماعی ، سیاسی  دانش آموزان و به نوعی  آموزش  و تمرین دموکراسی و ایجاد  حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان  است .

مطفر تاکیدکرد: وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح انتخابات دانش آموزی ، درصدد این امر بوده تا اصل مشورت و شورا ،از ابتدایی  در ذهن و روح  و روان  دانش آموزان نقش ببندد، چراکه اصل مشورت  یعنی انجام کار بدون  لغزش و خطا است.

وی افزود : عضویت  دانش آموزان  بعنوان کاندیدا یعنی مصداق علمی وعینی مردم درمشارکت های جامعه ، مسئولیت پذیربودن وتاثیر گذار بودن درجامعه واموربا یک پشتکار ، صداقت در رفتار، عمل ، کردار و گفتاراست .

این مقام مسئول با تاکید برنقش  وتاثیر اعضای شورای  دانش آموزی  در روند  اجرایی برنامه های مدارس، بیان کرد: در این انتخابات باید به دانش آموزانی رای دادکه  شعارهای آنها مصداق عینی و عملیاتی باشد، نه شعارهایی که آرمانی و آرزویی وغیرقابل اجرا باشد.

 وی افزود:با ایجاد تفاهم ،همدلی ومشارکت می توان همه  دغدغه های دانش آموزان را از راه درست ومنطقی به مسئولین انتقال داد ومسائل را پیگری  و به نتیجه رساند.

 مظفر با تاکید بر ترجیح دادن  دغدغه های گروهی به مسائل شخصی ، خاطرنشان کرد: انتخابات دانش آموزی نباید صرفا" به امروز ختم شود  و کارهای شعاری ونمادی باشد ، حضوراعضای منتخب   شورای دانش آموزی در ارکان  مدرسه بسیار اهمیت دارد.

 بیست ویکمین دوره انتخابات شورهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور ، در سطح بیش از 180 آموزشگاه شهرستان اسلامشهر و با مشارکت و حضور بیش از 70 هزار دانش آموز  برگزار شد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر