کد خبر: 932108
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی ساندای بانوان در آستانه مسابقات جام‌جهانی چین
تیم‌های ملی ووشوی بانوان و مردان ایران امروزعازم مسابقات جام‌جهانی ساندا در چین می‌شوند. تیم‌های ملی ووشوی مردان و بانوان ایران در حالی با ۸ ملی‌پوش(۵ سانداکار مرد و ۳ سانداکار زن) عازم  جام‌جهانی ۲۰۱۸ در چین و  شهر "هانژو" می‌شوند که سال گذشته در مسابقات جام جهانی روسیه از ۷ وشوکار کشورمان ۶ ملی پوش توانستند مدال طلای جهان را بر گردن بیاویزند ...

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم‌های ملی ووشوی بانوان و مردان ایران امروزعازم مسابقات جام‌جهانی ساندا در چین می‌شوند. تیم‌های ملی ووشوی مردان و بانوان ایران در حالی با ۸ ملی‌پوش(۵ سانداکار مرد و ۳ سانداکار زن) عازم  جام‌جهانی ۲۰۱۸ در چین و  شهر "هانژو" می‌شوند که سال گذشته در مسابقات جام جهانی روسیه از ۷ وشوکار کشورمان ۶ ملی پوش توانستند مدال طلای جهان را بر گردن بیاویزند و فقط در یک وزن مدال نقره کسب کردیم. این رقابتها که در واقع مدال آوران ووشوی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در روسیه هستند باید در طی دو روز پنجم و ششم با یکدیگر مسابقه دهند و بهترین ها معرفی شوند. در تیم بانوان خواهران منصوریان که هر دو طلایی روسیه بودند باید به همراه نذیری در این رقابتها شرکت کنند. مریم هاشمی پس از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ روسیه از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و به همین دلیل با صلاحدید کادر فنی نذیری جایگزین او در ترکیب تیم ملی شد.

لیلا بندانی سرمربی تیم ملی وشووی بانوان ایران در گفت وگو با "جوان آنلاین" در خصوص شرایط تیم ملی ساندای بانوان در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ گفت: خوشبختانه بانوان سانداکار در شرایط خوبی به سر می برنند.به لحاظ آمادگی جسمانی خوشبختانه شرایط رضایت بخشی دارند.ابیته با توجه به نتایج و عملکرد خوبی که در مسابقات آسیایی جاکارتا داشتند طبیعی است که با آمادگی بهتر و با انگیزه بیشتری راهی مسابقات جام جهانی چین شوند.

وی در ادامه افزود: پس از جاکارتا ما با توجه به همین مسابقات جام جهانی که از اهمیت بالایی برای مان برخوردار است خیلی سریع اردوهای مان را تشکیل دادیم. اجازه ندادیم بچه ها از فرم ایده الی که درجاکارتا داشتند دور شوند برای همین سعی کردیم با برگزاری چند اردو که آخرین آن در تهران بود سطح آمادگی بچه ها را بالا نگه داریم.همان طور که گفتم آخرین اردوی تهران از ۱۸ آغاز شد که دیروز به پایان رسید.

سرمربی تیم ملی وشووی بانوان ایران درباره انتخاب نذیری اظهار داشت: نذیری یکی از سانداکاران خوب ما است.سال هاست درورزن خودش مسابقه می دهد. بعد از خداحافظی مریم هاشمی با مشورت کادر فنی این انتخاب صورت گرفت و با آمادگی خوبی که دارد امیدوارم بتواند مدال طلا را کسب کند. همان طورکه میدانید چین به عنوان مهد این رشته قدرت بالایی دارد اما در وزن نذیری حریف چینی ندارد اما دو سانداکار خوب از مصر و هند هستند که رقیب اصلی او به حساب می آیند. به هر حال سال گذشته در روسیه بچه ها سنگ تمام گذاشتند و طلایی شدند امیدوارم نتایج بازهم تکرار شود.

بندانی در ادامه درباره هدف تیم ملی بانوان در این مسابقات، افزود: بی هدف اصلی ، کسب سه مدال طلا و اهتزاز پرچم کشورمان در این دوره از رقابت ها می باشد ، اما مسابقات جام جهانی با توجه به اینکه یکی از رویدادهای مهم این وشوو است ستاره های زیادی در آن شرکت کرده و معرفی می کنند . باید دید شرایط مسابقات به چه شکلی پیش خواهد رفت. ما در این دوره بازهم الهه و شهربانو در اوزان خود باید با سانداکاران چینی مسابقه دهند . چینی ها همیشه رقیب اصلی ما به حساب می ایند. در همین جاکارتا این دو بانوی سانداکار از وشووکاران چینی شکست خوردند .امیدوارم با توجه به این که تیم ملی از آمادگی خوبی برخوردار است بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما در چند سال گذشته جهش بسیار خوبی در این رشته داشته بخصوص در بانوان داشته ایم که امیدوارم بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

***

اسامی ملی‌پوشان ایران برای مسابقات جام جهانی چین

تیم بانوان

وزن ۵۲ کیلوگرم، الهه منصوریان (طلا ۲۰۱۷- روسیه )

وزن ۵۶ کیلوگرم، شهربانو منصوریان (طلا ۲۰۱۷- روسیه)

وزن ۷۵ کیلوگرم، فریناز نذیری (جایگزین مریم هاشمی)

 

تیم مردان

وزن ۷۰ کیلوگرم، محسن محمدسیفی (طلا ۲۰۱۷- روسیه)

وزن ۸۵ کیلوگرم، معین تقوی (طلا ۲۰۱۷- روسیه)

وزن ۹۰ کیلوگرم، میلاد عارفی‌مقام (طلا ۲۰۱۷- روسیه)

وزن ۹۰+ کیلوگرم، حمیدرضا قلی‌پور (نقره ۲۰۱۷- روسیه)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار