کد خبر: 932097
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی گفت پادشاه عربستان سعودی قبل از کشتن «جمال خاشقچی» اطلاعی از ماجرا نداشته و به احتمال زیاد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد او در این ماجرا دست داشته است.

جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» در تازه‌ترین اظهارنظرهایش درباره پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول، پادشاه عربستان سعودی را تبرئه کرد و بر احتمال بالای دست داشتن ولی‌عهد او در این قتل تاکید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» گفت، به این باور رسیده که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی قبل از کشته شدن «جمال خاشقچی» هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته و دخالتی در این ماجرا نداشته است.

 این روزنامه آمریکایی نظر ترامپ را درباره دست داشتن «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در موضوع قتل این روزنامه‌نگار جویا شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «خوب، شاهزاده (محمد بن سلمان) در حال حاضر اداره امور آنجا (عربستان سعودی)را انجام می‌دهد و او کارها را می‌چرخاند و در نتیجه اگر کسی (مسئول پرونده خاشقچی) باشد، او خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در سخنان تازه خود، شاه سعودی را تبرئه کرده و بر احتمال بالای دست داشتن ولی‌عهد او در موضوع قتل خاشقچی اذعان کرده است که پیشتر در یک مصاحبه گفته بود، «هنوز مشخص نیست» که ولی‌عهد عربستان سعودی نقشی در ماجرای قتل خاشقچی داشته باشد.

او به روزنامه «واشنگتن پست» گفته بود: ««هیچ کسی به من نگفته که او مسئول بوده و هیچ کسی هم به من نگفته که او مسئول نبوده است. ما هنوز به آن نقطه نرسیدیم. البته من خیلی دوست دارم که او در این قضیه مسئولیتی نداشته باشد» (جزئیات بیشتر).

اظهارات ترامپ بعد از سخنرانی روز سه شنبه رئیس‌جمهور ترکیه درباره قتل این روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول صورت گرفته است.

«رجب طیب اردوغان» در سخنرانی روز گذشته خود، قتل خاشقچی را «وحشیانه» و «از قبل برنامه‌ریزی شده» خواند و از ریاض خواست مسببان این قتل را برای محاکمه به ترکیه تحویل دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین در این سخنان با احترام از ملک سلمان  یاد کرد و گفت، ترکیه در موضوع قتل خاشقچی هیچ اتهامی به پادشاه عربستان سعودی وارد نمی‌کند

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
سلام. جز دروغ و ریا منتظر چیز دگر از غربی ها نباشید این تجربهً بیست سال زندگی در میان آنهاست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار