کد خبر: 932075
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
نتیجه بازیکن‌سالاری در والیبال
خوش‌خبر باز هم داستان شد، اما این‌بار استعفا و کنار رفتنش از سرپرستی تیم ملی والیبال، برکناری که با واکنش تندی از سوی کاپیتان تیم ملی همراه بود. واکنشی غیرقابل دفاع که نتیجه بی‌تفاوتی‌ها به بازیکن‌سالاری است که امروز خود را به این شکل نشان می‌دهد.
دنيا حيدری
خوش‌خبر باز هم داستان شد، اما این‌بار استعفا و کنار رفتنش از سرپرستی تیم ملی والیبال، برکناری که با واکنش تندی از سوی کاپیتان تیم ملی همراه بود. واکنشی غیرقابل دفاع که نتیجه بی‌تفاوتی‌ها به بازیکن‌سالاری است که امروز خود را به این شکل نشان می‌دهد.
تمامش خبر یک استعفا بود، یک استعفای ساده یا شاید حتی اجباری که البته اجباری بودن آن هم نمی‌توانست بعد خبری زیادی داشته باشد، خصوصاً در بحبوحه مسابقات جهانی کشتی آزاد بوداپست، اما نه وقتی داستان به خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال برمی‌گردد. سرپرستی که محبوبیت خاص او در بین ملی‌پوشان والیبال طی سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشته که مهم‌ترین آن تحریم رژه المپیک ریو توسط برخی ملی‌پوشان به دلیل عدم حضور خوش‌خبر در مراسم افتتاحیه بود که حالا بعد از استعفای سرپرست تیم ملی والیبال، بار دیگر به شکلی چالش‌برانگیز واکنش تند کاپیتان تیم ملی را در پی داشته است، واکنشی دور از انتظار که بدون شک چیزی نیست جز نتیجه بازیکن‌سالاری که طی سال‌های گذشته توجهی به آن نشده تا امروز به این شکل تند و غیرقابل توجیه خود را نشان دهد!
گفتند استعفا بده و برو
با توجه به حساسیت برخی ملی‌پوشان و ستاره‌های تیم ملی روی سرپرست این تیم پرواضح بود که خبر استعفای خوش‌خبر بدون پیامد نخواهد بود، خصوصاً که مصاحبه او نشان از برکناری داشت تا استعفا: «نمی‌دانم چرا برای این کار اینقدر عجله داشتند. ضیایی مرا به دفترش فراخواند و گفت: در دو خط لغو مأموریتت را بنویس، استعفا بده و برو. می‌دانستم به سادگی از فدراسیون می‌روم. ۱۰ سال کار کردم، اما به داورزنی و ضیایی گفته بودم که خیلی ساده می‌روم و همین اتفاق هم افتاد. روزی که به فدراسیون آمدم، منتظر رفتن از اینجا و بازگشت به وزارت ورزش بودم.»
البته خوش‌خبر می‌گوید بعد از لیگ ملت‌ها در نامه‌ای به ضیایی ضمن بیان مسائل، مشکلات و راهکارها، استعفای خود را هم اعلام کرده، اما گویا خیلی از قبول استعفایش رضایت ندارد.
واکنش تند معروف
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی که پیش از این بار‌ها از خوش‌خبر حمایت کرده بود، این‌بار نیز در پستی تند بابت کنار گذاشتن سرپرست تیم ملی از خجالت رئیس فدراسیون درآمد: «چند وقت پیش فکر می‌کردم یکسری اتفاق‌ها دارد می‌افتد که نه‌تن‌ها ترمز والیبال را کشیده که باعث شده سرعت پسرفت آن بیشتر از پیشرفتش شود و امروز خبری شنیدم که نشان داد درست فکر می‌کردم. کسی را در رأس کار گذاشتند که سرعت تخریبش خوب باشد و اصلاً نفهمد که چه می‌کند. اصلأ این آدم شعور درک مسائل را ندارد، نه، چون زبان والیبال سخت باشد یا من خیلی پیچیده حرف زده باشم، نه فقط قدرت فهمش را ندارد. سکوت کردیم که تیم قبل از بازی‌هاى آسیایى و جام جهانی ضربه نخورد، ولى بعد از این همه ندانم‌کارى، برکنارى سرپرست تیم بدترین اتفاق ممکن بود. امیدوارم قبل از اینکه داستان ملا نصرالدین و حیوان روى پشت‌بامش تکرار شود، وزارت محترم ورزش سریعاً قانون بازنشسته‌ها را اجرا کند که این آقا فکر نکند هر کارى دلش بخواهد می‌تواند بکند. به امید روزى که دیگر آدم‌هاى نالایق را در پست ریاست نبینیم.»
میرزاجانپور دیگر والیبالیست ملی‌پوش هم می‌گوید که خوش‌خبر همیشه بهترین امکانات را برای بازیکنان و تیم ملی فراهم می‌کرد و اجازه نمی‌داد تیم در سختی باشد و برکناری او منطقی نبود. کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی نیز او را مرد خستگی‌ناپذیر و نماینده فوق‌العاده دولت و ملت ایران در خارج از کشور خواند: «خوش‌خبر بسیار حرفه‌ای و فراتر از یک کارمند است. او یک پدر، دوست و یک حامی بزرگ است که با وجود مشکلات فراوان، ۲۴ساعته خودش را وقف تیم ملی کرده و فکر نمی‌کنم کسی شبیه او بتواند به والیبال بیاید.»
انتقادی به پست معروف ندارم
اگرچه پست جنجالی معروف نمونه بارز بازیکن‌سالاری است، اما خوش‌خبر با وجود اینکه می‌گوید با حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص برکناری‌اش موافق نیست در خصوص حرف‌های کاپیتان تیم ملی نظر دیگری دارد: «رفتن من از تیم ملی حاشیه‌هایی داشت که خودم با آن‌ها موافق نیستم، چون به ضرر والیبال ایران است. پست معروف را خواندم. او به رک‌گویی معروف است و بار‌ها هم این کار را انجام داده است. این بازیکن دلسوز والیبال است و می‌داند که سال آینده در مسابقات انتخابی المپیک چقدر کار مشکلی داریم. البته هنوز با معروف صحبتی نکرده‌ام و نمی‌دانم چرا این پست را گذاشته، اما، چون لحن او را می‌شناسم از این پست تعجب نکردم و انتقادی هم به پست او ندارم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار