کد خبر: 932072
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
رئیس پلیس تهران درباره پرونده مرگ فرشید هکی گفت: طبق نظریه صریح پزشکی قانونی، این فرد اقدام به خودسوزی کرده و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اصابت و جراحت ناشی از جسم تیز و چاقو در بدن وی وجود نداشت.

سردار حسین رحیمی در حاشیه چهارمین طرح دستگیری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران حاضر شد و عنوان کرد: چهارشنبه گذشته به مأموران کلانتری باغ‌فیض اطلاع داده شد که خودرویی با جنازه‌ای سوخته داخل آن کشف شده است که بلافاصله مأموران به محل در یکی از خیابان‌های غربی تهران رفتند و رسیدگی به موضوع توسط عوامل کلانتری و سپس عوامل پلیس آگاهی آغاز شد. وی با بیان اینکه پس از شناسایی هویت جانباخته، خانواده این فرد احضار شدند و مورد پرسش قرار گرفتند، گفت: همزمان اقدامات از طریق پزشکی قانونی نیز انجام شد. سردار رحیمی با اشاره به اظهارات خانواده جانباخته افزود: در تحقیقات از خانواده این فرد مشخص شد وی مدتی دچار ناراحتی بوده و حتی چندین بار نیز اعلام کرده بود که قصد پایان دادن به زندگی خود را دارد.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: بخش‌هایی از گزارش پزشکی قانونی نیز به پلیس واصل شد که بر اساس آن مشخص شد ریه‌های این فرد پر از دود بوده و طبق نظریه صریح پزشکی قانونی این فرد اقدام به خودسوزی کرده است. همچنین طبق این گزارش، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اصابت و جراحت ناشی از جسم تیز و چاقو در بدن این فرد وجود نداشت. سردار رحیمی با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، افزود: آنچه گفته شد، گزارش‌هایی است که تا این لحظه به دست ما رسیده است.

طرح ویژه پلیس پایتخت برای مبارزه با سرقت‌های خرد عملیاتی می‌شود
فرمانده انتظامی پایتخت در بخش دیگری از حرف‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر سرقت‌های خرد در تهران افزایش یافته، اظهار داشت: پلیس پایتخت در همین زمینه طرح‌های ویژه‌ای دارد که در کلانتری‌ها و با همکاری یگان امداد و گشت انتظامی و پایگاه‌های آگاهی عملیاتی می‌شود. سردار رحیمی گفت: چهارمین مرحله برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در چند روز گذشته براساس گزارشات مردمی، اقدامات اطلاعاتی و تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اجرا شد و براساس آن ۲۲۵ عملیات طی ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف و آلوده شهر تهران اجرا شد.

بازداشت ۲۴۰ شرور
فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه گفت: در این طرح ۲۱۰ واحد صنفی اعم از قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی، ۶۸ پارک و تفرجگاه و ۲۵ نقطه که براساس تماس‌های مکرر مردم در رابطه با حضور اراذل و اوباش شناسایی شده بود، پاکسازی شد. سردار رحیمی افزود: ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس، غصب عناوین، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی در این طرح دستگیر شدند که ۴۵ نفر از این افراد زیر ۱۸ سال بودند و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند. همچنین از مجموع این ۲۴۰ نفر، ۵۱ نفر دارای سوابق زندان و بازداشت بودند. سردار رحیمی با اشاره به انواع سلاح کشف شده در این طرح گفت: ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری، دو قبضه کلاش جنگی، دو عدد نارنجک دست‌ساز و مقادیری فشنگ به همراه ۶۴ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

بازداشت ربایندگان دختران
فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به افراد دستگیرشده در این طرح عنوان کرد: گروهی از این افراد تحت عنوان پلیس اماکن به واحد‌های صنفی مراجعه و اقدام به اخاذی می‌کردند. همچنین یک باند که به صورت مسلحانه بعد از سرقت از رایزن ژاپن اقدام به سرقت یک خودروی لوکس در خیابان اندرزگو کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شدند. وی ادامه داد: باندی که اقدام به ربایش دختران و آزار و اذیت آن‌ها در منطقه‌ای از تهران می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند و کلاهبرداران اینترنتی که دارای سوابق قبلی بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند. این کلاهبرداران که سابقه ارتکاب همین جرم را دارند، اقدام به کلاهبرداری ۵/۴ میلیارد تومانی از طریق اینترنت کرده بودند. سردار رحیمی گفت: سرقت مسلحانه در شهرک بوعلی در منطقه سعادت‌آباد صحت ندارد و ما در تهران وضعیت امنیتی مطلوبی داریم.

طرح مبارزه با سرقت‌های خرد
وی در ادامه افزود: در حال حاضر سرقت‌های خرد در تهران افزایش پیدا کرده و ما در همین زمینه طرح‌های ویژه‌ای داریم که از روز گذشته طرح مبارزه با سرقت در تمام کلانتری‌ها با همکاری یگان امداد و گشت انتظامی و پایگاه‌های آگاهی انجام خواهد شد. سردار رحیمی با اشاره به کشف و ضبط انواع کتاب قاچاق و غیرمجاز گفت: اقدام دیگری که در این طرح صورت گرفته، برخورد با کسانی بود که اقدام به نشر کتاب‌های غیرمجاز و ضاله می‌کردند و در عملیاتی که در چندین نقطه شهر تهران انجام شد، ۳۳۳ هزار جلد کتاب که در ۱۶ انبار دپو شده بود، کشف و ضبط شد. رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این کتاب‌ها توسط ۹۰۰ دستفروش کتاب غیرمجاز در سراسر کشور به فروش می‌رسید، گفت: در این رابطه ۱۵ نفر از افرادی که اقدام به چاپ، نشر و توزیع این کتاب‌های قاچاق می‌کردند شناسایی و دستگیر شد. همچنین کتاب‌های فاقد مجوز نشر، ضاله و کتاب‌های کپی شده جمع‌آوری، کشف و ضبط شد. این طرح در جهت حمایت از نویسندگان، ناشران و فروشندگان کتب ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار