کد خبر: 932016
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر (زیر 100 کشوری) آزمون سراسری سال 1397 ویژه شاهد و ایثارگر با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه اول آبان ماه در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر (زیر 100 کشوری) آزمون سراسری سال 1397 ویژه شاهد و ایثارگر گفت: خداوند دلیل بعثت پیامبران به‌خصوص پیامبر اسلامی (ص) را تزکیه و خودسازی و تعلیم می‌داند و اول بر تزکیه و خودسازی تأکید می‌کند، زیرا علم بدون تزکیه برای افراد و جامعه ایجاد مشکل می‌کند.
وی افزود: دانشجویان عزیز شاهد و ایثارگر اگر می‌خواهند برای کشور و انقلاب مفید باشند باید با همین دو بال تزکیه و علم حرکت کنند و به این نکته نیز دقت کنند که علم و تزکیه هیچ پایان و انتهایی ندارد و باید همواره در جهت افزایش آن‌ها تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان می‌گوید در روزی که ترازوی عدل الهی گسترده شود، خون شهدا و جوهر قلم اندیشمندان سنجیده می‌شود و مشخص می‌شود که جوهر قلم اندیشمندان سنگین‌تر از خون شهداست، زیرا شهدا نیز به واسطه تعلیم و تربیت دانشمندان به مرحله والای شهادت رسیده‌اند.
معاون رییس جمهور با اشاره به عدم استفاده دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر از سهمیه در کنکور گفت: باید به این نکته توجه کنیم اگرچه در قانون برای ایثارگران سهمیه در نظر گرفته شده است، با این حال بسیاری از دانش آموزان شاهد و ایثارگر به دلیل پشتوانه علمی خوبی که دارند بدون استفاده از این سهمیه به رتبه‌های بالای کنکور می‌رسند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر باید ارتباط خوبی با بنیاد و به خصوص دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر داشته باشند تا به خوبی از ظرفیت‌های این عزیزان استفاده شود. دانشجویان و دانش آموزان برتر شاهد و ایثارگر باعث افتخار ما هستند و باعث افزایش آبروی جامعه معزز ایثارگران می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی دانشگاه را خانه دوم دانشجویان دانست و گفت: شما عزیزان باید کمال استفاده را از محیط علمی دانشگاه‌ها داشته باشید و صاحب اندیشه و رأی باشید تا مطالب را با استدلال بپذیرید و بتوانید علم را به دیگران نیز منتقل کنید.
وی با تأکید بر اهمیت علم و دانش در دنیای امروز گفت: امروز تعیین‌کننده تمام معادلات دنیا علم و دانش است و کشورهایی دارای قدرت هستند که از نظر علمی در سطح بالایی باشند. شما عزیزان نیز چهره درخشان علمی کشورمان هستید و باید بکوشید از فرصت‌های خود برای علم‌آموزی به خوبی استفاده کنید.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فرزندان ایثارگران در آینده کشورمان نقش‌آفرین هستند و باید راه پدران خود در ایثارگری را با کسب علم و دانش ادامه دهند و به کشورمان خدمت کنند. درخت انقلاب اسلامی توسط ایثارگران کاشته شده است و باید با علم شما آبیاری شود تا زمانی که به دست صاحب اصلی خود، امام زمان (عج) برسد.
حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: تاکیدات امام خمینی (ره) بر لزوم تعالی و رشد فکری، علمی و اخلاقی جامعه ایثارگری منتهی به شکل‌گیری شورای عالی برنامه‌ریزی شاهد و طرح شاهد شد و آثار فرخنده‌ای را به دنبال داشت که جلسه امروز یکی از این نتایج است.
وی افزود: 46 هزار دانش‌آموز ایثارگر در سال 1397 تحت پوشش طرح شاهد هستند و در حال حاضر شاهد فعالیت 1347 مدرسه شاهد در سراسر کشور هستیم. همچنین 158 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و 2 هزار و 405 طلبه ایثارگر نیز در حوزه‌های علمیه در حال مشغول به تحصیل هستند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص آمارهای تحصیلی ایثارگران، گفت: 60 درصد دانش آموزان و 20 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر از نظر تحصیلی جزو ممتازین محسوب می‌شوند. در آزمون دستیاری پزشکی سال جاری نیز 2 نفر از ایثارگران موفق شدند بدون استفاده از سهمیه رتبه‌های زیر 10 را کسب کنند و 20 درصد از کل پذیرفته‌شدگان این آزمون نیز از ایثارگران بودند. در حال حاضر 2800 نفر از ایثارگران عضو هیئت‌های علمی هستند و 7 هزار نخبه شاهد و ایثارگر نیز شناسایی شده‌اند.
حجت الاسلام کاویانی راد افزود: 60 هزار ایثارگر در سال 1397 در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت کردند که در مجموع پذیرفته‌شدگان شاهد 12 درصد رشد بودیم. در طول 3 سال اخیر 58 نفر از ایثارگران موفق به کسب رتبه‌های زیر 100 کنکور شده‌اند.
وی در خصوص اولویت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط، استفاده از ظرفیت شورای عالی برنامه‌ریزی شاهد، توجه و تأکید بر مشاوره و هدایت تحصیلی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های عمومی و بخش خصوصی، رصد تحصیلی و پایش مستمر و برگزاری جشنواره ملی جایزه ایثار از جمله این اولویت‌ها هستند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین ارتقاء علمی و عمومی، ارتقاء فرهنگی، ارتقاء مهارت‌های شغلی و اجتماعی و زمینه‌سازی برای حضور فعال و مؤثر ایثارگران در عرصه اشتغال را از دغدغه‌های اساسی مورد تأکید مجموعه آموزشی بنیاد دانست.
ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور نیز در این مراسم به ذکر آمارهایی در خصوص جامعه ایثارگری پرداخت و گفت: داوطلبان کنکور سراسری مربوط به خانواده معظم شهدا در سال 1397 دارای 14 درصد رشد، ایثارگران 25 درصد به بالا 10 درصد، ایثارگران زیر 25 درصد نیز دارای 85 درصد رشد بودند.
خدایی تصریح کرد: موضوع توسعه علمی کشور دارای اهمیت بسیار زیادی است و جامعه ایثارگری نیز باید در این زمینه مانند همیشه سرآمد و نمونه باشد.
در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از 17 نفر از پذیرفته‌شدگان حائز رتبه‌های برتر (زیر 100 کشوری) آزمون سراسری سال 1397 تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار