کد خبر: 931992
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
اداره کل راه وشهرسازی گلستان:
مدیر کل راه وشهرسازی گلستان از رفع تصرف بیش ا ز22500 متر مربع از اراضی دولتی در سال جاری خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت : در6ماهه نخست سالجاری بيش از 4000 مترمربع از ارضی دولتي در حين تصرف افراد سودجو شناسايي و رفع تصرف گرديده و بيش از 18500 مترمربع در اجراي احكام صادره از محاكم قضايي از متصرفين خلع يد و رفع تصرف گرديد.

حسین محبوبی" مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت : زمینهای تصرف شده در شهرهای مختلف استان از جمله گنبد ، بندر گز،گمیشان و کردکوی بودند که توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود و ازطريق عوامل يگان حفاظت از اراضي  اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان رفع تصرف  گردید.

وی افزود: در همين راستا زمينهاي دولتي كه اشخاص مختلف در شهرستانها اقدام به تصرف غير قانوني نموده بودند از طريق مراجع قانوني و اجراي حكم قطعي خلع يد و متصرفين محكوم به پرداخت اجرت المثل ايام تصرف و همچنين رفع تصرف و اعاده به وضع سابق و زمين ها در اختيار و مالكيت دولت مستقر گرديد .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : هزارو هفتصد هکتار اراضی دولتي ،تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان  قرار دارد كه براي توسعه همه جانبه شهرهاي استان در آينده پيش بيني شده ودر موقع لزوم به متوليان امر واگذارمي گردد .

محبوبی بیان کرد: در سال 96 حدود 80 هزار متر مربع از زمينهاي تحت اختيار به سازمانها و دستگاههاي دولتي جهت اجراي سياستهاي توسعه شهري واگذار شده كه اين رقم در شش ماهه نخست سالجاري به يكصدو سيزده هزار مترمربع افزايش پيدا كرده است .

وي عملكرد يگان حفاظتي از اراضي دولتي را در استان گلستان خوب توصيف نمود و افزود : یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان از تیر ماه سال 96 با هدف حفاظت از اراضي دولتي و پیشگیری از زمین خواری ،تعرض  و تصرف اراضي ، با مساعدت مقامات قضایی و انتظامی شروع به کار کرده است و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تعدي به اراضي دولتي تحت اختيار اين اداره كل توسط اشخاص حقيقي و حقوقي اقدامات قانوني لازم را انجام مي دهد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر