کد خبر: 931937
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
وکیل تعدادی از فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده می‌گوید: ۱۰ ماه بعد از بازداشت، اتهام این افراد از جاسوسی به «افساد فی‌الارض» تغییر کرده است.
«محمدحسین آقاسی» وکیل دادگستری روزگذشته به برخی از وب‌سایت‌های خبری گفت که دادستان تهران خواستار تفهیم اتهام افساد فی‌الارض به پنج فعال زیست‌محیطی از هشت فعال بازداشت شده در دی سال گذشته خبر داد.
آقاسی توضیح داد که دادستان با استناد به نامه‌ای که از سوی ارتش و از طریق شورای عالی امنیت ملی به دادستانی رسیده، تصمیم گرفته عنوان اتهام را در کیفرخواست این پنج نفر تغییر دهد.
وکیل این فعالان زیست محیطی اضافه کرد: «ظاهراً ارتش مطالبی را در یک نامه به شکل گزارش‌گونه برای شورای عالی امنیت ملی فرستاده و آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بدون هیچ اظهارنظری نامه را برای اطلاع به آقای دادستان ارسال کرده است را دادستان هم با توجه به این نامه تصمیم گرفته که اتهام این افراد تغییر کند. بازپرس هم پذیرفته است.»
اتهام افساد فی‌الارض علیه مراد طاهباز، نیلوفر بیانی، هومن جوکار، سپیده کاشانی و طاهر قدیریان مطرح شده که نزدیک به ۹ ماه است در بازداشت موقت به سر می‌برند.
کاووس سیدامامی هم یکی دیگر از بازداشتی‌های محیط‌زیستی بود که بهمن سال گذشته خبر خودکشی او در زندان به خانواده‌اش اطلاع داده شد. سیدامامی که از وی به عنوان شاه کلید پروژه نفوذ زیست‌محیطی یاد می‌شود، اقدام به عکسبرداری و فیلمبرداری از سایت‌های نظامی کرده است. اتهامات متهمان محیط‌زیستی در دادگاه آشکار گردیده بود. کاووس سیدامامی که سال‌ها در قالب پروژه‌های محیط زیستی با هماهنگی سازمان محیط‌زیست و برخی مدیران دولتی فعالیت می‌کرد، حلقه وصل اقدامات جاسوسی محیط‌زیستی بود که با مکشوف شدن جرائمش خودکشی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار