کد خبر: 931879
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر:
حجت الاسلام سید محسن بلند نظرگفت:به منظورگفتمان دینی و رفع شبهات و پیشگیری ازآسیب‌های فرهنگی درمدارس وبرپایی نماز جماعت ۱۲مبلغ دینی درمدارس سطح شهرستان اسلامشهر حضور می‌یابند.
بهاره عشقی صابر
حجت الاسلام سید محسن بلند نظررئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهردرجمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظورگفتمان دینی و برطرف شدن شبهات و آسیب‌های فرهنگی درمدارس و نیز برپایی نماز جماعت ۱۲مبلغ دینی درمدارس سطح شهرستان اسلامشهر حضور می‌یابند.
بلند نظر گفت:: با توجه به حدود ۳۰۰ مرکز آموزشی در شهرستان اسلامشهر، حضور مبلغین دینی با هدف تقویت و حمایت از شبکه‌های تبلیغی در شهر و روستا و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان مدارس صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان شبهات و مسائل را نمی‌توانند با والدین مطرح سازند، ادامه داد:همین ارتباط تنگاتنگ و دیالوگ دو نفره بین دانش آموز و مبلغ خیلی از آسیب‌ها و ذهنیت‌های منفی را برطرف می‌سازد، ما هر مقدار از مسائل دینی فاصله می‌گیریم و بی توجهی به مسائل فرهنگی و دینی داشته باشیم، آسیب‌ها بسیار جدی‌تر نمود پیدا می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر تاکید کرد: در نظر داریم در دهه دوم ماه صفر هفتاد روحانی و مبلغ دینی را به مساجدی که در شهر‌ها و روستا‌های اسلامشهر نیاز است، بفرستیم.
بلندنظر عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده با رئیس آموزش و پرورش اسلامشهر در نظر داریم گفتمان‌های دینی دانش آموزی و دانشجویی را با برپایی دوره‌های آموزشی و مشارکت دانش آموزان  توسعه و تقویت نماییم.
وی افزود: ما معتقدیم اگر بچه‌ها از این دوره‌های آموزشی بدون آموزش صحیح بیرون بیایند و وارد دانشگاه و اجتماع شوند، قطعاً آسیب‌ها به شکل جدی تری در جامعه مطرح خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر ضمن تأکید بر اینکه جامعه هدف ما عموم مردم هستند، افزود: ما باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و عموم مردم برای آموزش مفاهیم قرآنی و کاربرد آن در زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در اسلامشهر با برگزاری نمایشگاه، مسابقه و سایر برنامه‌های فرهنگی استفاده کنیم.
بلند نظر با توجه به نزدیکی اربعین و حضور زائران در کربلا گفت:: دشمن همواره در تلاش است تا به مراسم باشکوه اربعین ضربه بزند و با مشارکت مردم پرشورتر از سال‌های گذشته و حضور میلیونی مسلمانان به این هدف دست نخواهد یافت.
وی تصریح کرد: نباید دشمن را دست کم گرفت، زیرا از غفلت ما و هر فرصتی که پیش آید برای لطمه زدن به کشور ایران و مسلمانان استفاده می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلاشهر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با تکیه بر مشارکت‌های مردمی را از برنامه‌های دیگر اداره تبلیغات اسلامی عنوان و تاکید کرد: در تلاشیم تا ۸ خانه قرآنی در روستا‌های اسلام شهر ایجاد و مبلغین دینی را به روستا‌ها برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی اعزام و یک صد جلد قرآن کریم نیز به اهالی روستا هدیه نماییم.
وی در ادامه از رسانه‌ها درخواست نمود تا به یاری اداره تبلیغات اسلامی بیایند و گفت:: اطلاع رسانی شما در حوزه آسیب‌های اجتماعی و گفتمان‌های دینی و معرفی گروه‌های مردمی بسیار تاثیرگذار است و رسانه می‌تواند ذهن را به نقطه‌ای حساس معطوف سازند که بعضا افراد از آن غافلند.
بلند نظرخاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی گسترده و سپس با جذب گروه‌های مردمی و ثمن‌ها و مشارکت آن‌ها در تبلیغ دین در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم با مهار آسیب‌ها، جامعه را به سمت ایده آل رهنمون سازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر