کد خبر: 931853
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
مهدی کسرایی پور در خصوص ساعات کار بانک‌های واقع در عراق گفت: ۵۱ نقطه‌ای که برای گرفتن ارز مسافری در عراق تعریف شده از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب خدمات ارائه می‌دهند.
 

جوان آنلاین: مهدی کسرایی پور در خصوص ساعات کار بانک‌های واقع در عراق گفت: ۵۱ نقطه‌ای که برای گرفتن ارز مسافری در عراق تعریف شده از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب خدمات ارائه می‌دهند.

مهدی کسرایی پور مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین در خصوص ساعات کار بانک‌های واقع در عراق گفت: ۵۱ نقطه‌ای که برای گرفتن ارز مسافری در عراق تعریف شده از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب سرویس می‌دهند، دوستان در تلاش هستند بعضی از این نقاط مثلا در مسیر نجف تا کربلا را شبانه روزی کنند.

وی در خصوص انتخاب مبدا دریافت ارز اظهار داشت: اینکه گفته شد نقطه‌ای را برای گرفتن ارز خود معین کنند، از این باب بود تا بتوانیم به مراجعین بهتر پاسخ دهیم و این نقاط ترجیحی هستند، ولی به این معنا نیست که اگر از یک نقطه نتوانستند بگیرند در جا‌های دیگر نتوانند ارز خود را بگیرند بلکه در هر نقطه‌ای می‌توانند ارز خود را دریافت کنند.

مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی عنوان کرد: سه نقطه مرزی مقابل مرز‌های ما در عراق، شلمچه، چزابه و مهران که اسم عربی مکان‌های ما در عراق متفاوت است ممکن است نقطه مقابل مهران، زرباطیه باشد، نقطه مقابل شلمچه، شلمچه است.

وی متذکر شد: ارز مسافربری در خاک عراق تحویل زائران می‌شود. ریال را مسافران بدون مراجعه حضوری به شعب از طریق اپلیکیشن پرداخت می‌کند و ارز در ۵۱ نقطه در داخل خاک عراق به زائرین تحویل داده می‌شود.

کسرایی پور افزود: زائرین حق انتخاب ۵۰ هزار دینار و ۱۰۰ هزار دینار را برای دریافت ارز دارند و اگر ببینیم درخواست‌هایی که داده شود مبالغ دیگر را هم شامل می‌شود، حتما رقم‌های دیگر را هم برای انتخاب، اضافه خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: آخرین تصمیمی که در ستاد مرکزی اربعین حسینی گرفته شده، فروش ارز فقط برای اتباع ایرانی است و نیاز به کد ملی دارد.

مدیرکل مقررات و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و ویزایشان صادر شده باشد، مشمول دریافت ۱۰۰ هزار دینار خواهند شد.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار