کد خبر: 931852
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
هزار دانشجو از تشکل‌های مختلف دانشجویی همزمان با پیاده روی گسترده اربعین در موکب دانشجویان جهان اسلام واقع در عمود ۱۳۳۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلی پذیرای زائران امام حسین (ع) خواهند بود.
 

جوان آ‌نلاین:‌ هزار دانشجو از تشکل‌های مختلف دانشجویی همزمان با پیاده روی گسترده اربعین در موکب دانشجویان جهان اسلام واقع در عمود ۱۳۳۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلی پذیرای زائران امام حسین (ع) خواهند بود.

در همین راستا گردهمایی پیش از اعزام موکب دانشجویان جهان اسلام با هدف توجیه چارت تشکیلاتی و ارائه آخرین آموزش‌ها و توجیه‌های مورد نیاز برگزار شد.

موکب دانشجویان جهان اسلام امسال در عمود ۱۳۳۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف تا کربلای معلی برپا می‌شود و در حوزه‌های مختلف اقدام به خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهد کرد.

خدمات بهداشتی، فرهنگی، پزشکی، محل خواب، ایستگاه پذیرایی و ارائه صبحانه، غرفه کودکان، غرفه اطلاع رسانی و رسانه، غرفه بین الملل، غرفه تشریفات، برگزاری هیات عزاداری در کلیه شب‌های استقرار موکب، غرفه شبیه سازی وقایع کربلا با دستگاه VR از جمله خدمات این موکب خواهند بود.

بخش مهم دیگر این گردهمایی توجیه گروه به گروه خادمین توسط تیم پزشکی مستقر در موکب بود، حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت خدام گام مهمی در حفظ بهداشت موکب و ارائه خدمات مناسب‌تر به زائرانی می‌باشد که از محیط خواب و ایستگاه‌های پذیرایی موکب خدمات دریافت خواهند کرد.

در این خصوص آموزش‌های لازم توسط تیم پزشکی به خدام بخش‌های مختلف ارائه شده و راهکار‌های عملیاتی لازم برای حفظ بهداشت محیط و اقلام پذیرایی، نحوه رسیدگی به زائرانی که دچار بیماری شده اند، نحوه تداوم فعالیت خدام و توضیحات در خصوص مشکلات پزشکی شایع در چنین فضا‌هایی و نحوه مواجهه صحیح با آن‌ها آموزش داده شد.

نظر به محوریت فعالیت‌های فرهنگی در خدمات موکب دانشجویان جهان اسلام، آخرین وضعیت آماده سازی برنامه‌های فرهنگی موکب نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

اتحاد ملت‌ها و جوانان ایرانی و عراقی حول شعار "حب الحسین یجمعنا"، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم، شناخت ظالم و قیام برای خدا از جمله محور‌های تبلیغی مد نظر تلاش‌های فرهنگی موکب دانشجویان جهان اسلام است.

موکب دانشجویان جهان اسلام دومین سال است که با تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برپا می‌شود و هدفگذاری اصلی خویش را کار فرهنگی تبلیغی و ارائه خدمات به دانشجویان جهان اسلام، حاضر در پیاده روی اربعین حسینی قرار داده است.

هیات‌های دانشجویی اردو زبان، آذری زبان، هیاتی از کشور‌های اروپایی، هیاتی از شهر هامبورگ آلمان و گروه‌های چند نفره پیاده روی و همچنین توریست‌هایی که با هدف آشنایی با واقعه اربعین در پیاده روی امسال شرکت می‌کنند، از جمله گروه‌هایی هستند که طبق برنامه قبلی در طول مدت خدمت رسانی این موکب در آن اسکان خواهند گرفت.

این موکب واقع در عمود ۱۳۳۸ از یک تا هشتم آبان ماه با ظرفیت اسکان ۳۰۰ برادر و ۳۰۰ خواهر آماده خدمت رسانی خواهد بود.

گفتنی است کاروان نزدیک به یک صد نفره خدام موکب دانشجویان جهان اسلام روز یکشنبه ۲۹ مهرماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مراسم بدرقه در کنار مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم و تحقیقات به سمت مرز عراق عازم خواهند شد، این در حالی است که تیم پیشرو که وظیفه آماده سازی اولیه زمین محل احداث موکب را بر عهده داشتند، همچنین کامیون‌های حامل تجهیزات و اقلام چند روز پیش به سمت مرز رهسپار شده اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار