کد خبر: 931701
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
مارادونا حال و روز خوبی ندارد
بیماری اسطوره فوتبال آرژانتین تشدید شده، به همین خاطر مجبور است در تمرینات تیم دسته دومی‌اش به صورت نشسته نظاره‌گر شاگردانش باشد.
بیماری اسطوره فوتبال آرژانتین تشدید شده، به همین خاطر مجبور است در تمرینات تیم دسته دومی‌اش به صورت نشسته نظاره‌گر شاگردانش باشد. دیه‌گو آرماندو مارادونا با اینکه سال‌هاست از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده، اما هرچند وقت یک‌بار با یک اظهارنظر یا رفتاری عجیب جنجالی بزرگ به راه می‌اندازد تا جایی که جنجال‌هایش بازتاب‌های جهانی در پی دارد و او را به یکی از سوژه‌های مهم رسانه‌ها تبدیل می‌کند. هنوز بحث اعتیاد این چهره شناخته شده، مطرح است و برخلاف ادعایش او هنوز از شر کوکائین خلاص نشده است.
بیماری اسطوره
نام مارادونا برای همه هواداران فوتبال در سراسر دنیا آشناست و این چهره شناخته شده با یک جمله می‌تواند حواشی زیادی ایجاد کند. مرد آرژانتینی این روز‌ها در مکزیک بسر می‌برد و تلاش می‌کند تا تیم دسته دومی‌اش را به بهترین شکل ممکن هدایت کند. دورادوس همان باشگاه مکزیکی است که مارادونا سرمربیگری آن را برعهده گرفته است. سرمربی اسبق تیم ملی آرژانتین از آرتروز زانو رنج می‌برد و به نظر می‌رسد شدت بیماری مارادونا به حدی است که او به تنهایی قادر به راه رفتن هم نیست. عکس‌های منتشر شده از تمرین تیم دورادوس نشان می‌دهد که دستیار دن دیه‌گو به او در راه رفتن و نشستن کنار زمین کمک می‌کند. در این شرایط مارادونا با همان رفتار‌های عجیب و غریب همیشگی‌اش نکات لازم را از طریق کمک‌مربی تیم به بازیکنان منتقل می‌کند. نکته جالب اینکه او در نخستین کنفرانس خبری‌اش به عنوان سرمربی دورادوس از اعتیادش به کوکائین سخن گفت: «می‌خواهم به شما بگویم، وقتی موادمخدر استفاده می‌کردم، خودم را نابود کردم، چراکه یک گام رو به عقب بود و فوتبالیست همیشه باید رو به جلو باشد.»
از بلاروس تا مکزیک
البته سفر اسطوره آرژانتین به مکزیک هم داستان خودش را دارد. تابستان امسال خبری در خصوص مدیریت مارادونا بر باشگاه دینامو برست بلاروس در رسانه‌ها مطرح شد. سرمربی اسبق آلبی‌سلسته پس از پایان جام جهانی روسیه به بلاروس سفر کرد و با استقبال هوادارانش در این کشور مدیریت دینامو را برعهده گرفت. او که عاشق زندگی تجملاتی است در بلاروس نیز ویلایی رؤیایی برای خودش دست و پا کرد. با این حال زودتر از آنچه تصور می‌شد قید ادامه حضور در این کشور را زد و به پیشنهاد مکزیکی‌ها پاسخ مثبت داد. مارادونا با باشگاه دینامو برست قراردادی سه ساله داشت.
حامی یا مخالف مسی؟
هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند سرشناس‌ترین فوتبالیست آرژانتینی هوادار مسی است یا مخالف او! دیه‌گو مارادونا در این سال‌ها که لئو در بارسا خوش درخشیده هم از او تعریف کرده و هم او را به باد انتقاد گرفته است. اخیراً نیز این اتفاق دوباره تکرار شد و موضع‌گیری تند دن دیه‌گو واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. مارادونا چند هفته قبل از مسی انتقاد ملایمی کرده بود: «مسی نباید دوباره به تیم ملی بازگردد، چون هر اتفاقی که رخ دهد، او را مقصر می‌دانند. اگر با من بود به او می‌گفتم دیوانه دیگر برنگرد.» چند روز بعد از آن، آقای اسطوره دوباره در اظهارنظر‌های عجولانه‌اش پای مهاجم بارسا را وسط کشیده و گفته است: «به مسی توصیه می‌کنم که برنگردد، زیرا تمام تقصیر‌ها بر گردن او خواهد بود. اگر هم‌تیمی‌های مسی واقعاً او را دوست داشتند باید از او دفاع می‌کردند، نه اینکه سکوت کنند.»
مصاحبه آخر مارادونا، اما کاسه صبر همه را لبریز کرد: «مسی بازیکن بزرگی است، ولی هیچ‌گاه کاملاً در اختیار مربی نیست. پیش از صحبت با مربی، او همیشه در حال پلی‌استیشن بازی کردن است. برای من صحبت کردن سخت است، ولی اینکه بخواهیم بازیکنی را که قبل از هر بازی، ۲۰ بار به دستشویی می‌رود به رهبر تیم تبدیل کنیم، کاری بیهوده است.» کاملاً مشخص بود که پس از رسانه‌ای شدن حرف‌های عجیب مارادونا، هواداران مسی از هم‌تیمی‌ها و مدیران بارسا گرفته تا خانواده و هموطنانش، همگی علیه مارادونا جبهه می‌گیرند. باشگاه بارسلونا، مسی را بهترین بازیکن تاریخ عنوان کرد و خانواده مسی نیز توهین به این بازیکن را حماقت خواندند. موج حمایت‌ها از مسی، سرمربی تیم دسته دومی دورادوس مکزیک را مجبور به عذرخواهی از لیونل کرد. وکیل مارادونا مدعی شد برداشت‌ها از صحبت‌های موکلش نادرست بوده است. ماتیاس مورلا همچنین اعلام کرد دیه‌گو با مسی تماس تلفنی داشته و از او دلجویی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار