کد خبر: 931652
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همان اوّل انقلاب هم ملّی-مذهبی‌ها و دولت موقّت، به دلیل اینکه خودشان به بن‌بست رسیده بودند و تفکر آن‌ها با نگاه انقلابی امام و مردم همخوانی نداشت، دائم می‌گفتند کشور به بن‌بست رسیده است!
 

جوان‌آنلاین: سیّدمحمّد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به فراخوان رهبر معظّم انقلاب برای اظهار نظر صاحب نظران و مراجع ذی‌ربط پیرامون الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت گفت: از ویژگی‌های بارز رهبری امام خامنه‌ای دور اندیشی و آینده‌نگری ایشان است که هدایت امور را به رتق و فتق مسائل روزمره محدود نمی‌کند.

وی افزود: تأکیدی که رهبری در گذشته بر تهیه نقشه جامع علمی کشور و دیگر اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام داشتند و نیز سند چشم‌انداز بیست ساله، همگی مؤید این است که رهبر معظّم انقلاب با ژرف نگری می‌کوشند با بهره‌گیری از تجارب ۴دهه گذشته و تجارب دیگر کشور‌ها و تعیین اولویت‌ها و اهداف، الگوی مناسبی برای پیشرفت کشور از سال ۱۴۰۰ تا ۵۰ سال آینده ترسیم شود و بر آن مبنا تمام ظرفیت و توان فکری، مدیریتی و مادی کشور به‌کار گرفته شود تا در آینده شرایط بهتری برکشور حاکم شود.

عضو اندیشکده «فرهنگ» الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، با بیان اینکه تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، ۷سال پیش یعنی درسال ۱۳۹۰ آغاز شد و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به این منظور تأسیس شد، خاطرنشان کرد: ۱۴ اندیشکده برای بحث و تبادل نظر فعال شده که هر کدام، یک موضوع تخصصی را پیگیری می‌کنند؛ و تاکنون ۳۰ نشست انیشه ورزی، ۱۱ کنگره و ۷ کنفرانس علمی بر پا شده است و از نظرات ودیدگاه‌های بالغ بر ۳۰۰۰ استاد حوزه و دانشگاه استفاده شده است.

حسینی ادامه داد: تهیه هزاران متن علمی، ۲۰۰ سند پشتیبانی، بیش از ۱۰۰ کتاب و تک‌نگاشت محصول این مرکز است و چندین بار هم در محضر رهبر انقلاب، جلسه تشکیل شده و نتایج ارائه شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار تدوین «الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت» به مرحله‌ای رسیده بود که ضرورت داشت از رهبر فرزانه انقلاب نسبت به درستی روند استعلام شود، تا در صورت تأیید، کار شتاب بیشتری به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: رهبر معظّم انقلاب نیز طی فراخوان عمومی، از همه صاحب‌نظران دعوت کردند نسبت به ارائه دیدگاه‌ها ونقد‌های خود برای تصحیح و تکمیل الگو مشارکت کنند و به مجمع تشخیص، دولت، مجلس و شورا‌های عالی انقلاب فرهنگی، امنیت ملی و فضای مجازی ابلاغ کردند که نظرات خود را تقدیم کنند؛ چنین ابلاغ و فراخوان گسترده‌ای در نوع خود بی نظیر است.

حسینی افزود: نظر رهبر معظّم انقلاب این است که برای تدوین الگو، صرفاً به نظر افرادی که در اندیشکده‌ها روی الگو کار کرده‌اند، اکتفا نشود؛ بنابراین از همه مراکز و افراد حقیقی و حقوقی خواستند که نظراتشان را ارئه دهند تا هم کاری جامع و سنجیده صورت گیرد و هم یک وفاق عمومی در ارتباط با الگو ایجاد شود؛ چرا که اگر یک سند بالادستی بسیار مهم تدوین شود و افراد مؤثر و نخبگان جامعه آن را قبول نداشته باشند، امکان عملی شدن آن دشوار می‌شود.

عضو شورای مرکزی جمنا، تقارن رونمایی از سند اولیه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با برخی بن‌بست‌نمایی‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه برخی‌ها این روزها، القای بن‌بست در کشور می‌کنند امر تازه‌ای نیست؛ همان اوّل انقلاب هم ملّی-مذهبی‌ها و دولت موقّت، به دلیل اینکه خودشان به بن‌بست رسیده بودند و تفکر آن‌ها با نگاه انقلابی امام و مردم همخوانی نداشت، دائم می‌گفتند کشور به بن‌بست رسیده است!

حسینی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در پاسخ به آن‌ها، قاطعانه فرمودند: در کشور اسلامی بن‌بست معنایی ندارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ملّی-مذهبی‌ها و غربزده‌ها فکر می‌کردند، چون دانشجویان لانه جاسوسی را گرفته‌اند، آمریکایی‌ها کشور را نابود می‌کنند، اظهار داشت: آن‌ها مرعوب قدرت اهریمنی آمریکا و غرب بودند و بعد‌ها در مقطعی- به‌ویژه در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی- القا می‌کردند که بعد از شوروی نوبت جمهوری اسلامی است.

حسینی ادامه داد: اکنون در حالی که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، جمهوری اسلامی روز به روز قوی‌تر شده و در حوزه‌های مختلف، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است؛ از جمله در حوزه علم و فن‌آوری، صنعت، کشاورزی، نظامی و دفاعی که قابل مقایسه با اوّل انقلاب نیست.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه البته نباید مشکلاتی که وجود دارد را انکار کنیم، به مشکلات اقتصادی اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکلات نیز به سوءمدیریت برمی‌گردد. اگر مسئولان همت بیشتری بکنند حتماً این مرحله را هم پشت سر خواهیم گذاشت و شرایط کشور بهتر خواهد شد.

حسینی، لزوم آینده‌نگری توام با توجه به مشکلات روزمره را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب، این نقش بی‌بدیل را به خوبی ایفا کرده‌اند و ما شاهد این هستیم که ایشان مسئولان را به این سمت سوق می‌دهند که هم به مسائل روزمره مردم توجه کنند و هم اینکه محدود به مسائل کلیشه‌ای و عادی نشوند، بلکه افق آینده را مورد توجه قرار دهند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار