کد خبر: 931591
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از تولید ناخالصی کشور ۲.۶ درصد است که ۳۳.۸ درصد شاغلین کل کشور در این بخش را هم شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم مظفری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که علیرغم سهم 1.6 درصدی استان از جمعیت کشور و همچنین سهم 1.9 درصدی از مساحت کشور، این استان در بخش کشاورزی 2.6 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده و 33.8 درصد از کل شاغلین در این بخش در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی کشور در سال 1394 برابر 18 درصد بوده است و نتیجه این فعالیت‌ها باعث گردیده تا ارزش افزوده استان در بخش مزبور بالغ بر 31 هزار میلیارد ریال گشته و جایگاه 17 ام کشور را در اختیار گیرد، افزود: همچنین در بخش صنعت و معدن این استان با کسب 24.5 هزار میلیارد ریال در مجموع سهم 0.5 درصدی از ارزش افزوده کشور را تشکیل داده و رتبه 26 ام را در بین استان‌ها کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل رتبه 10 کشور در رشد شاخص تولید ناخالص داخلی سرانه کشور طی سال های 91 تا 94 را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: حساب‌های منطقه‌ای به عنوان شاخص‌های ارزیابی تولید ارزش هر جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بررسی سری زمانی این شاخص‌ها امکان ارزیابی تاثیرگذاری برنامه‌ریزی ها و سیاست‌های اقتصادی در استان مورد نظر را نیز فراهم می‌آورند و در واقع حساب‌های منطقه‌ای همان نقش حساب‌های ملی در استان‌ها را دارا هستند.

مظفری ادامه داد: مهمترین شاخص حساب‌های منطقه‌ای شاخص تولید ناخالص داخلی استان‌ها می‌باشند و بر اساس آخرین اطلاعات منتشره از سوی مرکز آمار ایران، استان اردبیل در سال 1394 با 128 هزار میلیارد ریال، سهم 1.04 درصدی را از تولید ناخالص داخلی کشور را داشت و در رتبه 25 ام کشور بود و در شاخص درآمد سرانه (تولید ناخالص داخلی سرانه) نیز با 101 میلیون ریال رتبه 21 ام کشور بود.

وی گفت:  ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که علیرغم سهم 1.6 درصدی استان از جمعیت کشور و همچنین سهم 1.9 درصدی از مساحت کشور، این استان در بخش کشاورزی 2.6 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده و 33.8 درصد از کل شاغلین در این بخش در حال فعالیت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر