کد خبر: 931551
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
سیر صعودی هزینه‌های درمانی بیمه سلامت سمنان
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به جمعیت بالای تحت‌پوشش بیمه سلامت در این استان گفت: هر دقیقه سه بیمه‌شده این استان به مراکز درمانی و بهداشتی استان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت استان تحت‌پوشش بیمه سلامت هستند ادامه داد: سهم بیمه سلامت در دیگر استان‌ها عموما بالای 50 درصد است.

دکتر ممتحن با بیان اینکه بیش از 40 میلیون در کشور تحت‌پوشش بیمه سلامت هستند افزود: خوشبختانه بهره‌مندی سمنان از کمترین جمعیت بیکار در کشور و وضعیت خوب بازار کار در استان سبب شده که این استان از معدود استان‌هایی باشد که جمعیت تحت‌پوشش بیمه سلامت آن کمتر از دیگر بیمه‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه در سطح کشور معمولا در هر یک ثانیه 6بیمه‌شده تحت‌پوشش سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی مراجعه دارند خاطرنشان کرد: در استان سمنان هر یک دقیقه سه بیمه شده به مراکز طرف قراداد بیمه سلامت استان مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به جز ار کارکنان دولت از دیگر اقشار تحت‌پوشش بیمه خود پولی دریافت نمی‌کند اضافه کرد: در مجموع 237 هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان تحت‌پوشش بیمه سلامت هستند که تنها 62 هزار نفر آنها را کارکنان دولت تشکیل می‌دهند.

ممتحن با بیان اینکه هزینه‌های بیمه سلامت در استان در دو دهه اخیر همواره سیر صعودی داشته ادامه داد: هزینه‌های این اداره کل در استان سمنان طی دو دهه بیش از 108برابر شده است به طوری که هزینه‌های بیمه سلامت از کمتر از یک میلیارد تومان در سال 76 در پایان سال 96 به 108 میلیارد تومان رسیده است که این مهم نشان‌دهنده افزایش قابل توجه خدمات این بیمه در استان است.

وی با بیان اینکه کل هزینه‌های بیمه سلامت در سال 90 در استان سمنان 16 میلیارد تومان بوده افزود: تنها ظرف پنج سال این رقم از 16 میلیارد تومان به 108 میلیارد تومان در آخرین محاسبه هزینه‌های سالیانه در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان جمعیت روستایی و عشایر تحت‌پوشش این بیمه در استان سمنان را بالغ بر 113 هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین 47 هزار نفر از جمعیت استان نیز در قالب صندوق بیمه رایگان همگانی سلامت از این سازمان بیمه‌گر خدمات دریافت می‌کند.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در کشور گفت: اجرایی شدن این طرح که همچنان در دو استان کشور به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است، می‌تواند بسیاری از مشکلات ما در حوزه‌های بیمه‌ای و سلامت را تا حد زیادی مرتفع کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر