کد خبر: 931478
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
هشدار خطيب نماز جمعه تهران
امام جمعه موقت تهران گفت: سازمان های بین المللی قابل اعتماد نیستند، دبیر اجرایی FATF به صراحت گفت که هیچ تضمینی نیست که ایران از لیست سیاه آن سازمان خارج شود.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به روند تصویب لایحه الحاق به FATF (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) گفت: این مصوبه هنوز دو مرحله دیگر برای تبدیل شدن به قانون پیش رو دارد و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در مورد آن اظهار نظر کنند. وی موافقان و مخالفان این لایحه را به آرامش و خویشتنداری و پرهیز از اتهام به یکدیگر دعوت کرد و گفت: دو طرف باید از اظهارات همراه با عصبانیت خودداری کنند. نه موافقان این لایحه خائن هستند و نه مخالفان آن ناآگاه به امور کشور، بلکه باید اجازه داد مسئله در فضایی آرام بررسی شود.
 
سازمان‌های بین المللی قابل اعتماد نیستند
 
خطیب نمازجمعه تهران شورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را به آیه ۱۱۳ سوره هود ارجاع داد و گفت: این عزیزان که سرانجام کار را در دست دارند باید به این آیه توجه داشته باشند؛ «شما مؤمنان هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست و به آن‌ها دلگرم باشید و گرنه آتش کیفر آنان شما را هم خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی یاری شما نخواهد کرد.»
آیت‌الله خاتمی گفت: سازمان‌های بین المللی قابل اعتماد نیستند کما اینکه دبیر اجرایی FATF اخیراً به صراحت اعلام کرد که هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نیست. با این وصف چرا حالا که تضمینی نیست باید این طناب دار را به گردن خود بیندازیم. وی تمامی منتقدان به مسائل مطرح شده در تریبون نماز جمعه را به نقد محترمانه و مؤدبانه دعوت کرد و گفت: برخی افراد از همین الان قلم به دست می‌شوند و می‌گویند نمازجمعه را چه به این مسائل، باید گفت که ۴۰ سال است که در این مکان نماز جمعه برپا می‌شود و نماز جمعه ایران همچون نماز جمعه عربستان دستوری نیست بلکه نمازجمعه ما با مسائل سرنوشت‌ساز ملت کار دارد و هر آنچه که مصلحت بدانیم در تراز نماز جمعه بیان می‌کنیم.
 
نباید با حاشیه‌سازی مردم را مشغول کرد
 
خطیب نمازجمعه تهران توجه به مسئله معیشت مردم را اصلی‌ترین مسئله کشور دانست و گفت: همه اعم از مسئولان و مردم باید برحل مسئله معیشت مردم متمرکز شوند و از حاشیه سازی و طرح مسائلی که ارتباطی به زندگی مردم ندارد پرهیز کنند. وی حاشیه سازی را از سوی هر کسی باشد امری نامطلوب توصیف کرد و این اقدام را از سوی برخی مسئولان، اقدامی ناشایست‌تر دانست و گفت: مشکل مردم مسئله جزئی نیست باید زندگی مردم سامان داده شود. نباید با حاشیه سازی مردم را مشغول کنند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کشور به هیچ وجه با بحران مواجه نیست و به فضل الهی بن بستی پیش روی کشور نیست، گفت: می‌توان با توکل به خدا، قطع امید از بیگانگان، باور به جوانان و امکانات داخلی و اطاعت عملی از رهبری از مشکلات عبور کرد. وی گفت: برنامه‌ریزی جهادی، مدیریت جهادی و وحدت ملت حول محور ولایت راه برون‌رفت کشور از مشکلات پیش‌روست. خطیب نمازجمعه تهران حل مشکلات کشور در بستری آرام و به دور از شلوغ‌کاری را لازمه حرکت در ساماندهی امور دانست و گفت: همگان باید مراقب موج‌سواری افراد خائنی باشند که تلاش می‌کنند با سوارشدن بر موج مطالبات به‌حق مردم و گل‌آلود کردن آب ماهی خیانت خود را صید کنند، این افراد بدسابقه با استفاده از فضای آلوده فضای مجازی به هیچ وجه صلاح مردم را نمی‌خواهند بلکه فقط درصدد آلوده کردن فضا هستند.
 
نظام اسلامی در مسیر قله صعود
 
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه تهران با اشاره به ابلاغ الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری، این سند را سندی محکم و متقن توصیف کرد و گفت: این سند بالادستی باید با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس، دولت و فرهیختگان، عمق یابد. این سندی است که چشم انداز ۵۰ سال آینده کشور را ترسیم می‌کند و همه نخبگان در این مسیر کمک کنند که تا دو سال آینده این سند باید تصویب شود و محور امور اجرایی کشور باشد. وی گفت: معنای انتشار این سند آن است که نظام اسلامی و انقلاب ماندنی است، آن کوته‌فکر‌ها و بیچاره‌هایی که گاهی تعابیر نادرستی بیان می‌کنند که نظام در شیب کذاست سخت اشتباه می‌کنند. نظام در مسیر قله صعود است و به فضل خداوند این نظام و انقلاب ماندنی است و از گردنه‌های سخت عبور خواهد کرد و زمینه‌ساز قیام حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) خواهد بود.
 
دستگاه دیپلماسی به همسایه شرقی تذکر دهد
 
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اقدام گروهی تروریستی در ربودن مرزبانان کشور در مرز میرجاوه گفت: خوشبختانه دستگاه‌های مسئول اعم از نیرو‌های مسلح، وزارت امورخارجه و دستگاه‌های امنیتی به خوبی وارد عمل شده‌اند و امیدواریم که این تلاش‌ها به ثمر بنشیند و زمینه آزادی مرزبانان ربوده شده فراهم شود، اما دستگاه دیپلماسی باید به همسایه شرقی تذکر دهد که این قبیل اقدامات تروریستی از سوی گروه‌هایی که در کشور همسایه سکنی دارند نشان از حسن همجواری نیست. حتی درصورت نیاز به همکاری مشترک، ایران و پاکستان باید با اقدام مشترک تروریست‌ها را نابود کنند.
 
اربعین، رزمایشی هدفمند و عاشقانه
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن راهیپمایی باشکوه اربعین حسینی (ع)، این مراسم را رزمایشی هدفمند و عاشقانه برای بیعت با آرمان‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توصیف کرد و گفت: این مراسم رزمایش ولایت و از هدایای الهی برای امت اسلامی و رزمایش عملی لبیک یا حسین است. آیت‌الله خاتمی گفت: الحمدلله کشور برای برگزاری باشکوه این مراسم به خوبی بسیج شده است و هم مردم و هم مسئولان تلاش می‌کنند و امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد برپایی با شکوه این مراسم ملکوتی باشیم.
 
طوفان قتل خاشقجی دامن امریکا را هم خواهد گرفت
 
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قتل خاشقجی، روزنامه نگار ناراضی سعودی در ترکیه اشاره کرد و گفت: امروز ماجرای خاشقجی به مسئله نخست جهان تبدیل شده و تاج وتخت آل سعود را به لرزه درآورده است. جنایتی که هویت اصلی آل سعود را باردیگر به نمایش گذاشت. وی گفت: خاندان آل سعود از یکصد سال پیش و از ابتدای پیدایش خود با قتل، غارت و جنایت همراه بودند و پرونده این خاندان پرونده سیاهی است و دنیا، امروز درحالی به یکی از این جنایات می‌پردازد که چشمان خود را بر شهادت ده‌ها هزار نفر در یمن بسته است، آل سعود امروز ۱۲ میلیون نفر را در یمن در آستانه قحطی قرار داده است. خطیب نمازجمعه تهران گفت: امریکا این روز‌ها در صدد توجیه موضوع خاشقجی است و دولت جبار عربستان با صرف میلیارد‌ها دلار در صدد جمع کردن این پرونده است. در واقع امریکا به هیچ وجه دلسوز عربستان نیست بلکه نگران ده‌ها میلیارد دلاری است که از این گاو شیرده (به تعبیر ترامپ در مورد عربستان) باید بگیرد. وی گفت: این طوفان دامن امریکا را هم خواهد گرفت و آن‌ها به‌راحتی از این ماجرا جان سالم به در نخواهند برد و آل سعود نخواهد توانست از مسئولیت این جنایت شانه خالی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار