کد خبر: 931441
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» آخرین مقاله «جمال خاشقجی» نویسنده منتقد سعودی را منتشر کرد.

جوان آنلاین: به گزارش آناتولی، «جمال خاشقجی»، نویسنده منتقد سعودی در آخرین مقاله خود در واشنگتن پست با عنوان «آن چه جهان عرب بیش از هرچیز نیاز دارد، آزادی بیان است» به بررسی آزادی رسانه‌ها و مطبوعات در جهان عرب پرداخته است.

خاشقجی در مقاله خود با استناد به گزارش ۲۰۱۸ سازمان غیردولتی «خانه آزادی» اعلام کرده که فقط کشور تونس در جهان عرب در سطح مطلوبی از آزادی قرار دارد و اردن، مراکش و کویت در سطح آزادی نسبی قرار دارند و در دیگر کشورهای عربی آزادی وجود ندارد.

به گفته نویسنده مفقود شده سعودی، با توجه به این گزارش می‌توان نتیجه گرفت که ساکنان کشورهای عربی یا آگاهی کافی ندارند و یا آگاهی صحیح بدست نمی‌آورند و براین اساس ما به یک نوع مدرن از رسانه فراملی نیاز داریم تا شهروندان کشورهای عربی بتوانند آگاهی کافی از تحولات جهانی را بدست آورند.

به گفته یکی از سردبیران واشنگتن پست یک روز پس از آن که خاشقجی این مقاله را ارسال کرد، اعلام شد که او بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان ناپدید شده است و لذا انتشار مقاله خاشقجی به تعویق افتاد تا او بازگردد، اما حال باید پذیرفت که او دیگر باز نمی‌گردد.

جمال خاشقجی نویسنده منتقد عربستان سعودی بود که در ۲اکتبر(۱۰ مهرماه) پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، هرچند مقامات امنیتی و پلیس ترکیه از احتمال قتل وی در ساختمان کنسولگری خبر داده‌اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار