کد خبر: 931332
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
سرلشکر جعفری:
فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه این نهاد رسالت‌های اساسی دارد که در انجام آن‌ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، گفت: سپاه با صلابت و اقتدار از کیان نظام اسلامی دفاع می‌کند.

جوان آنلاین: سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در نشست تودیع و معارفه فرماندهان سابق و کنونی سپاه استان سمنان با بیان اینکه بسیج و سپاه در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، گفت: سپاه با اقتدار و صلابت از کیان نظام اسلامی دفاع می کند و همچنین در خدمت‌رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه جوهر اصلی انقلاب اسلامی ادامه راه ائمه اطهار (ع) محسوب می‌شود، افزود: ادامه راه ائمه یعنی یاری دین خدا و لذا باید گفت قله حرکت در یاری دین خداوند گذشت و فداکاری است که در زمره ویژگی‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی است.

انقلاب اسلامی برگرفته از سیره معصومان

فرمانده سپاه پاسداران بابیان اینکه رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی همین محتوای معنایی است که از انقلاب برجا مانده، ابراز داشت: راز مکتب تشییع درواقع از متن اصلی قرآن گرفته‌شده و محور اصلی انقلاب اسلامی نیز مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر نظام سلطه است که ادامه راه امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

جعفری در ادامه تصریح کرد: سختی‌ها و مصائب بسیاری بر امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) وارد شد که همه آن‌ها مرتبط با حاکمیت دین و ولایت بود و امروز انقلاب اسلامی نیز ادامه‌دهنده همین راه امامان معصوم است زیرا قله این حرکت در یاری دین خدا، گذشت و فداکاری، تسلیم نشدن در برابر زورگویان و دفاع از حق است.

وی ضمن بیان اینکه امروز مردم باایمان، با بصیرت و باتقوا مسیر الهی را طی می‌کنند، افزود: علت آنکه این انقلاب ۴۰ سال بر روی پای خود ایستاده، حرکت کردن آن در مسیر مستقیم بنیان‌گذار این انقلاب امام راحل است.

انقلاب اسلامی ایران گره‌خورده با باورها

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه این انقلاب با باورها و اشک‌ها ما گره‌خورده است، ابراز داشت: راه نظام و انقلاب تا زمانی که به همین صورت فعلی با همه خوبی باقی بماند پایدار خواهد بود تحمل سختی‌ها، فلسفه وجودی ما شیعه و اسلام ناب است.

جعفری در ادامه تصریح کرد: اگر به‌صورت ژرف به‌سختی های ناشی از تحریم‌های ظالمانه اقتصادی نگاه کنیم به‌روشنی درخواهیم یافت که این به معنای قطع وابستگی اقتصادی از بیگانگان و سایر کشورها و رسیدن به خودکفایی و شکوفایی است و همه آن‌ها موفقیت و سربلندی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه علیرغم همه دشمنی‌ها علیه ملت و نظام شاهد عنایات الهی نسبت به مردم هستیم، افزود: هرروز که از عمر انقلاب می‌گذرد اهمیت خون شهدا و دلدادگی به آن‌ها در اقشار مختلف مردم افزون‌تر می‌شود که این عظمت و شکوه نشان می‌دهد انقلاب مسیر الهی را طی می‌کند و تا زمانی آن را ادامه دهی در هر عرصه‌ای پیروز میدان خواهیم بود.

وظیفه ما حفظ انقلاب است

فرمانده سپاه پاسداران ضمن بیان اینکه اکثر مردم راه انقلاب را مسیر اصلی خود می‌دانند، ابراز داشت: با ایستادگی و مقاومت امروز به قدرت دفاعی دست پیدا کردیم که متکی به ایمان و ایستادگی ملت اسلامی است و مجموعه توان نظامی، دفاعی و امنیتی را به وجود آورد و به همه نعمت‌های امروز ازجمله ولایت، ملت صبور و انقلابی بر خود می‌بالیم.

جعفری بابیان اینکه وظیفه همه ما حفظ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مشکلات مادی و اقتصادی پیش رو مقطعی و زودگذر است و باید در همین شرایط فعلی، تمام مشکلات با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و همت مسئولان کشوری و برنامه‌ریزی دقیق آنها رفع شود.

وی بابیان اینکه مؤمنان بر اساس آیات الهی همواره در حال امتحان هستند و مصداق بارز حال‌وروز مردم ایران در سوره عنکبوت است، افزود: اکثریت جامعه راه انقلاب را انتخاب کرده و به آن باور دارند و همه باید با آگاهی ضمن طی این مسیر با بصیرت از انقلاب دفاع کنیم.

لزوم سهیم شدن مردم و مسئولان درحرکت جهادی

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه بقای انقلاب اسلامی با خواست مردم است، ابراز داشت: در شرایط فعلی نباید از جهاد غفلت کرد و این مهم باید در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به کار گرفته شود لذا در این مسیر باید از همه توان خود استفاده کنیم زیرا جامعه به‌شدت نیازمند به حرکت مدیران جهادی است.

جعفری بابیان اینکه همه مردم می‌توانند درحرکت جهادی سهیم باشند، تصریح کرد: رشد و پیشرفت در همه ابعاد معنوی و مادی به این حرکات جهادی بستگی دارد و همان‌طور که مردم و مؤمنان باید تلاش کنند مدیریت جهادی از سوی مسئولان نیز ضروری است.

وی افزود: مدیریت جهادی باید انجام کار خالص برای خدا همراه با تلاش و کوشش و به‌صورت شبانه‌روزی باشد تا به سرانجام نیکو برسد لذا بدون تردید اگر نگاه، انگیزه و سبک عمل جهادی و مبتنی بر نیاز و فرهنگ خودمان باشد ۱۰۰درصد موفق خواهیم شد.

در این مراسم حمید دامغانی به‌جای حسن حسن زاده به عنوان فرمانده سپاه استان سمنان معرفی شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار