کد خبر: 931285
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
فرماندار آران و بیدگل:
فرماندار آران و بیدگل گفت: باید مانند الگوی نقش آفرینی اوقاف و امور خیریه، از ظرفیت وقف در توسعه گردشگری این شهرستان بهره برداری کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اسماعیل بایبوردی در آیین معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل اظهار داشت: توسعه گردشگری مذهبی با توجه به شرایط کنونی و ظرفیت های این شهرستان در حوزه های گوناگون مانند برخورداری از نعمت میزبانی امامزادگانی والامقام ضروری می باشد.
وی اظهارکرد: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت توسعه گردشگری بسیار بالایی دارد به ویژه در حوزه گردشگری مذهبی، با وجود بقعه های متبرکه و آیین های مذهبی گوناگون گردشگری مذهبی می تواند در اولویت قرار گیرد.
فرماندار آران و بیدگل در ادامه اضافه کرد: حفظ سلامت و امنیت گردشگران در بقاع متبرکه ضروری است و با تجهیز زیرساخت ها و امکانات در این اماکن می توان تعداد زائران و گردشگران مذهبی را افزایش داده و به توسعه پایدار این شهرستان کمک کرد.
وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف در جامعه موجب کاهش فقر، توزیع دوباره درآمدها و در اختیار قرار گرفتن سرمایه های جامعه در اختیار عموم می شود.
اسماعیل بایبوردی همچنین نقش وقف در پیشگیری از جرائم و بزهکاری در جامعه با توسعه کتابخانه ها و ترویج مطالعه را یادآور شد.
به گفته وی، آران و بیدگل 42 بقعه متبرکه، 964 موقوفه، 140 مسجد و 93 حسینیه دارد که جایگاه اوقاف را در این شهرستان برجسته می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار