کد خبر: 931279
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
معاون دادگستری سمنان خبر داد
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل سمنان ازصدور فراخوان تأسیس سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی و آغاز انتشار الکترونیکی آگهی‌های شعب استان در هفته خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

محبوبه صابر اظهار کرد: از 21 تا 26 مهرماه به‌عنوان هفته خدمات الکترونیک قضایی نام‌گذاری شده است.

وی گفت: قوه قضائیه در راستای سیاست‌های دادرسی الکترونیک و به‌کارگیری سامانه‌های نوین جهت افزایش سرعت و شفافیت در مراحل دادرسی و در اجرای آئین‌نامه ابلاغی ریاست قوه قضائیه با موضوع نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای اقدامات فراوانی داشته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل سمنان افزود: این مرکز با فراهم ساختن سامانه‌های الکترونیکی لازم و بسترهای ارتباطی مناسب برای ایجاد شبکه ملی عدالت تلاش می‌کند که شاهد بهره‌برداری از برخی سامانه‌ها از جمله نشر آگهی در هفته خدمات الکترونیک قضایی هستیم.

صابر بیان کرد: آگهی الکترونیک صادرشده از طریق سامانه مدیریت پرونده قضایی که در شعب دادگستری فعال است، صادر می‌شود و روی سامانه آگهی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتشار این آگهی‌ها از طریق سامانه ابلاغ می‌شود و روزنامه رسمی برای عموم قابل مشاهده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل سمنان از صدور فراخوان تأسیس سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان سمنان خبر داد.

صابر گفت: پس از راه‌اندازی دو دفتر خدمات الکترونیک در مرکز استان سمنان و ارائه خدمات توسط این دفاتر، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نظر دارد، در راستای تکمیل ظرفیت و پاسخگویی مناسب به مراجعان با راه‌اندازی سومین دفتر خدمات قضایی نسبت به توسعه این طرح در مرکز استان اقدام کند.

وی با اشاره به نقش موثر این دفاتر در روند توسعه خدمات الکترونیک قضایی در کشور بیان کرد: وجود این دفاتر موجب کاهش اطاله دادرسی، شفاف‌سازی و افزایش قدرت پاسخگویی به صورت برخط به طرفین پرونده‌های جاری در دستگاه قضایی می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل سمنان اضافه کرد: متقاضیان تأسیس دفاتر در شهرهای مرکز استان همزمان با مراکز سایر استان‌های کشور می‌توانند با مراجعه به تارنمای www.adliran.ir ضمن اطلاع‌یابی از شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صابر همچنین مهلت ثبت‌نام متقاضیان را بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تا روز 10 آبان‌ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: ثبت‌نام و انجام امور مربوط به تاسیس این دفاتر در مراکز استان‌ها به صورت متمرکز در تهران و تنها از طریق سامانه اینترنتی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این فراخوان همزمان با گرامیداشت هفته خدمات الکترونیک قضایی صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر