کد خبر: 931087
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مدیرکل بنیاد مسکن استان:
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: 122 روستای استان سمنان در طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در حال پایش است.

علیرضا فلاحی اظهارداشت: در طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی چهار هزار و 110 واحد مسکونی در این استان مورد مطالعه و آمارگیری قرار می گیرند.
وی ادامه داد: طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی هم‌زمان با سراسر کشور از 21 مهر 97 به مدت 30 روز به منظور جمع آوری آمار و اطلاعات از وضعیت مسکن در روستاهای این استان آغاز شده است.
وی، افزایش بهبود وضعیت مسکن روستایی، شناخت ویژگی‌های واحد مسکونی روستایی تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و شناخت ویژگی های عمومی روستا مانند بافت روستایی را از اهداف اجرای این طرح و جمع آوری آمار عنوان کرد.
وی اضافه کرد: این طرح هر پنج سال یکبار و به مدت یک ماه اجرا می‌شود و امسال چهارمین دوره اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است.
فلاحی یاد آورشد: این طرح در سال 1392 در 88 روستای استان سمنان و با مطالعه 2 هزار و 623 واحد مسکونی اجرا شد.
وی بیان کرد: بررسی نوع سازه، جنس و مصالح، عمر ساختمان و معیشت خانوارها از دیگر اهداف اجرایی طرح سرشماری است.
وی ادامه داد: همکاری مردم و مسوولان لازمه اجرای موفق و اثر بخش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی است و این طرح به وسیله یک تیم 29 نفره اعزام شده از اداره کل بنیاد مسکن استان سمنان اجرا می شود.
فلاحی، تهیه و اجرای طرح‌های جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و مؤثر را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: اطلاع رسانی و انعکاس این طرح مهم به روستاییان نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات صحیح دارد و رسانه ها با اطلاع رسانی اثرگذار در اجرای موفق این طرح موثر هستند.
به گزارش ایرنا، از 19 شهر استان سمنان 15 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است که در حوزه وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395 تعداد 141 هزار و 858 نفر در حدود 300 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان 702 هزار نفر جمعیت دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار