کد خبر: 931083
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد
مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد سیلوی ۱۰۰ هزار تنی شرق تهران در گرمسار خبرداد.

رحمت الله کاشی اظهار کرد: این پروژه ملی که به سیلوی گرمسار نیز معروف است در مجاورت این شهرستان بوده و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال احداث است .

وی با اشاره به برخی از اهداف و ضرورت احداث این پروژه ملی گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان از لحاظ استقرار آن در کریدور شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری ۲ خطه تهران مشهد، همجواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار بزرگ مصرف تهران احداث این سیلو در دستور کار قرار گرفت .

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سیلوی گرمسار با مشارکت بانک توسعه اسلامی با تسهیلات ارزی 96 میلیون یورو، و آورده داخلی 17.5 میلیارد تومانی در حال ساخت است .

کاشی گفت: این پروژه می‌تواند با کارکرد ملی بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور را رفع و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی استراتژیک گندم را در مرکز کشور محقق سازد .

وی با بیان اینکه این سیلو شامل چهار کلاستر و کندوهای ۹ تایی به هم چسبیده است تصریح کرد: این سیلو آخرین سیلو بتنی به هم چسبیده در ایران بوده و شامل بخش‌های مختلف است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از امکانات زیربنایی این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: برخی امکانات زیربنایی این پروژه مانند آب ، برق و همچنین ۵ خط تلفن در دست بهره‌برداری است .

کاشی گفت: کندوها از نوع بتنی شامل ۴ کلاستر ۹ تایی بوده و در مجموع این سیلو ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد .

وی افزود: برج کار از نوع بتنی به ابعاد حدود ۳۱ در ۵/۹ متر بوده و در ۹ طبقه احداث شده که ارتفاع آن از پی نیز حدود ۶۰ متر است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات بتن‌ریزی کندوها در حال انجام بوده و برج کار از نوع بتنی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

کاشی ابراز امیدواری کرد سال آینده عملیات تحویل گندم در سیلوی گرمسار شروع و این سیلو به بهره‌برداری برسد .

وی تصریح کرد: بخشی از ماشین آلات برای تجهیز طرح به محل سیلو منتقل شده است و مابقی ماشین آلات نیز در حال ساخت و انتقال به محل پروژه است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا پایان عملیات اجرایی این پروژه برای ۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر