کد خبر: 930960
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین استان خبر داد
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین استان سمنان گفت: زمینه اسکان 33 هزار زائر امام حسین(ع) برای حضور در اربعین حسینی توسط این ستاد فراهم شده است.

عباسعلی طالب بیدختی افزود: برای شهرهای کربلا و نجف هر کدام 10 هزار، در کاظمین شش هزار، در مرز مهران پنج هزار و در مسیر رسیدن به کربلا دو هزار اسکان از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین استان سمنان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: 31 موکب از استان سمنان به زائران اربعین حسینی در کشور عراق در شهرهای نجف، کاظمین، کربلا، مرز مهران و در طول مسیر خدمت رسانی می‌ کند.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 29 موکب برای خدمات به زائران از استان سمنان برپا شد و امسال 11 موکب اضافه شده است.
طالب بیدختی اضافه کرد: امسال برای اولین بار موکب پاکبانان، موکب سفید پوشان با هدف ارائه خدمات پزشکی شامل پزشکان متخصص، موکب خواهران و موکب رسانه به منظور مستندسازی، تصویر برداری و پخش زنده برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام شدند.
به گفته طالب بیدختی حداکثر تا پنجم آبان ماه تمامی موکب ها آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و این خدمات رسانی تا یک روز بعد از اربعین ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: امسال یک هزار و 100 نفر در قالب موکب ها به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی می کنند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین استان سمنان گفت: شهرهای بیارجمند، کالپوش، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر،سرخه، شهمیرزاد، گرمسار و ایوانکی در تشکیل موکب ها همکاری داشته اند.
، سال گذشته 600 خادم سمنانی در قالب 21موکب پذیرایی و اسکان از زائران اربعین حسینی را برعهده داشتند.
هشتم آبان ماه اربعین امام حسین (ع) است و عاشقان سید و سالار شهیدان از مرز مهران تا حرم مطهر امام حسین (ع) را با پای پیاده با نوای لبیک یا حسین (ع) طی می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر