کد خبر: 930900
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
سرمربی تیم فوتبال ایران می‌گوید، "فوتبال نباید به هیچ عنوان دلیلی بر تفرقه و دو دستگی شود". البته او بلافاصله در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اظهارات دستیارش علیه استیلی گفت که می‌داند منشا انتقادهای هماهنگ کجاست.
 
کارلوس کی‌روش

جوان آنلاین: کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (یک‌شنبه) تیم ملی اظهار کرد: ذهن ما، افکار ما و همین طور قلب و روح ما برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا قرار داده شده است و این چیزی است که ارزش دارد و مهم است. فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ما باشد و نباید به هیچ عنوان دلیلی بر تفرقه و دودستگی شود.

وی افزود: هدف همه تیم‌های ملی این است که مردم کشور را جمع و متحد کنند. طبق فرمایشات رئیس جمهور محترم جناب دکتر روحانی ۸۰ میلیون نفر یک کشور و یک ضربان قلب و یک تیم ملی خواهد بود. همه ما و همه کسانی که در فوتبال‌های باشگاهی هستند به هر عنوان با مشکلاتی روبرو بودند اما همه باید دست به دست هم بدهیم و به دنبال پیدا کردن راهکارها و راه حل‌های مناسب باشیم. این اولین بازی ما در ورزشگاه آزادی پس از جام جهانی خواهد بود و تیم بولیوی تیم بسیار خوبی است و فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد. سه شنبه این هفته یک عصر دل انگیز بسیار خوب برای همه مردم خواهد بود. به ورزشگاه بیایند و از یک فوتبال خوب و سرگرم کننده در کمال آرامش لذت ببرند چرا که تیم ملی فوتبال ایران با تمام ستاره‌هایش برابر بولیوی بازی می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره انتقاداتی که نسبت به صحبت‌های میک مک‌درموت مطرح شده هم گفت: ما می‌دانیم پاسخ‌های هماهنگ شده به صورت یک صدا مثل یک ارکستر از کجا آمدند. این ارکستر برای ما چیز جدیدی نیست و می‌دانیم از کجا می‌خواهند مخل برنامه‌های تیم ملی بشوند. انتقادات باید به سمت افرادی برود که با جبهه‌های افکار خودشان از قصد به دنبال ایجاد دو دستگی و شکاف درون تیم ملی هستند. انتقادات باید به سمت افرادی برود که می‌خواهند از درون ضربه بزنند.

او ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است که نتوانسته‌ایم جام ملت‌های آسیا را به دست بیاوریم و قهرمان بشویم. تیم امید نزدیک به ۴۰ سال است که به المپیک صعود نکرده است. آیا فکر می‌کنید ما باید وقتمان را برای این بازی‌های کوچک تلف کنیم؟ آیا فکر می‌کنید ما باید وقتمان را صرف مسائل کوچک بکنیم؟ اگر کسی احتیاج به زمین و امکانات دارد باید برای آن بجنگد.

کی‌روش ادامه داد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم هواداران فوتبال ایران را متحد کنند و از تیم ملی حمایت کنند و تشویق کنند و در بازی ما برابر بولیوی حمایت کنند. مردم به سرگرمی و خوشحالی و لذت بردن از فوتبال خوب نیاز دارند. در زندگی دو دسته افراد داریم، دسته اول کسانی هستند که وقتی می‌بینند دوستشان ماشین خوب دارد، می‌گویند من باید تلاش کنم تا یکی مثل آن را به دست بیاورم و دسته دوم وقتی این فرد را می‌بینند با خود در خانه می‌گویند چه کار کنم ماشینش را از چنگش در بیاورم.

وی افزود: ما در اینجا هر روز سخت کار می‌کنیم که به ۱۶ تا ۱۸ ساعت می‌رسد تا بهترین راهکارها را برای تیم ملی کسب کنیم و به کسی حسادت نمی‌کنیم. ما به اندازه کافی سردرد داریم و وقت خودمان را درگیر بازی‌های دیگر نمی‌کنیم. استیلی مدیر تیم ملی امید است و ایشان باید نظم را در تیم‌شان جاری کنند. ما تحت نظارت فدراسیون کار می‌کنیم.

کی‌روش تصریح کرد: ما تحت نظارت فدراسیون فوتبال صحبت می‌کنیم و قابل قبول نیست که در تیم‌های دیگر همه بیایند به صورت هماهنگ شده مثل یک صدای ارکستر به نمایندگی از شخصی که صورتش را به ما نشان نمی‌دهد صحبت کنند. این باعث اذیت کردن مردم و رسانه‌ها می‌شود. اینها با اینگونه دروغ‌ها باعث این اتفاقات می‌شوند. اگر این اتفاق درون تیم من می‌افتاد و یک نفر می‌آمد با دروغ و مطالبی که صحت ندارد باعث اذیت مردم و رسانه‌ها می‌شد من سریعا او را اخراج می‌کردم. ما دیگر درباره این مسائل صحبت نخواهیم کرد و خواهش می‌کنم تمرکزتان را روی بازی زیبا بگذارید. تیم ملی فوتبال ایران مقابل بولیوی باید بازی کند و ما باید به مهمان‌های خودمان خوش آمد بگوییم و نشان بدهیم که خوشحالیم. باید از بازی لذت ببریم. بگذارید من و بازیکنانم تمرکزمان را روی برد و پیروزی در این مسابقات بگذاریم.

سرمربی تیم ملی بیان کرد: برای این‌که مبحث را ببندیم، اگر آقای استیلی یا هر کس دیگری مشکلی دارد، دفتر ما اینجاست و تلفن‌های ما روشن است و دفتر ایشان برای دو سال خالی است. چرا باید این مباحث به رسانه‌ها کشیده شود؟ راجع این موضوع دیگر صحبت نمی‌کنیم. امیدوارم همه متوجه شوند که ما اینجا هستیم تا باعث خوشحالی مردم ایران شویم.

کی‌روش در ادامه درباره حواشی که درباره تیم ملی وجود دارد و به این تیم لطمه می‌زند، گفت: دو بحث بزرگ وجود دارد. بحث اول این است که باید سخت کار کنیم و مطلب دوم این است که بخندیم و لبخند بزنیم. امروز هم لبخند می‌زنیم.

وی در ادامه درباره این که عنوان کرده بود ساختمان پک و کمپ تیم ملی میراث اوست و خیلی‌ها از این مساله انتقاد کردند چون کمپ تیم ملی را صفایی فراهانی ساخته است، گفت: شما منظور من را درست متوجه نشدید، میراث من پک و زمین نیست. میراث من سخت کار کردن و متعهد بودن است که من برای فدراسیون فوتبال و کشور ایران انجام دادم تا کمک کند این اتفاق رخ دهد. ما می‌توانستم در آن زمین قبلی قدم بزنیم، مثل بقیه افراد که این کار را انجام می‌دادند و بگوییم این زمین چقدر خوب است و عالی است و بهترین زمین دنیاست اما من نقطه نظرات خودم را دارم و سخت کار می‌کنم و همیشه هم تلاش می‌کنم. منابعی که اینجا هزینه شد از زحمات بازیکنان پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. آنهایی که برای ساخت این زمین زحمت کشیدند اینها هستند. وقتی من صحبت از میراث خودم می‌کنم یعنی سخت کار و تلاش کردم و به تعهدم عمل کردم.

او افزود: شما می‌دانید چگونه ساخت ساختمان پک آغاز شد. من و همکاران دیگرم ساختمان آنجا را طراحی کردیم و تکه تکه آنجا را طراحی کردیم. آنجا هیچ چیزی نبود. هشت سال قبل که من آمدم شما اینجا بودید. در جای آن ساختمان چه بود؟ سنگ و خاک بود. امروز مکانی برای تمرین کردن بازیکنان است و برای من نیست. همانطور که جناب آقای علی دایی، آقای شفر، آقای علی پروین اینجا آمدند و امکانات را دیدند. من با آنها صحبت کردم و گفتم امکانات اینجا به روی بازیکنان فوتبال باز است. در اواسط این فرآیند شخصی این امکانات را گرفت اما باز هم من تلاش کردم که توضیح بدهم که این مجموعه بسیار بهتر از آن آپشن قبلی است.

کی‌روش در ادامه گفت: من نمی‌گویم بقیه اشتباه کرده‌اند بلکه می‌گویم اولویت وجود دارد. الان در مرحله‌ای هستیم که ۴۰ سال است قهرمان جام ملت‌های آسیا نشدیم و بیشتر از ۴۰ سال است نتوانستیم به المپیک برویم. واقعا کارهای زیادی است که باید انجام بدهیم. بیایید چشم‌هایمان را به آینده بدوزیم و دست به دست هم کار کنیم تا اتفاقاتی که می‌خواهیم رخ دهد اما باید با آنهایی که می‌خواهند مخل کار ما شوند با قاطعیت برخورد کنیم. باید به آنها بی توجهی کنیم و نگذاریم کنار ما باشند. وقتی زمان این شد که بیایند اینجا و کارشان را انجام بدهند بگذارید بیایند و لذت ببرند.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: دوستان عزیزم در رسانه‌ها از شما عاجزانه خواهش می‌کنم کمک کنید که هواداران فوتبال ایران که پس از پیروزی‌ها در جام جهانی به خیابان‌ها آمدند و خوشحالی کردند به استادیوم بیایند و حمایت کنند. بیایید مسائل دیگر را کوچک کنیم و به هدف اصلی توجه کنیم. هوادران فوتبالی که در خیابان شادی می‌کردند را باید بیاوریم در ورزشگاه تا از دیدار در برابر بولیوی لذت ببرند. به شما قول می‌دهم کسی افسوس حضور در ورزشگاه را نخواهد خورد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار