کد خبر: 930715
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اولویت این مجموعه اجرای پوشش حفاظتی در منطقه باستانی شهریری مشگین شهر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جلسه بررسی طرح های حفاظتی شهریری اظهار کرد: سوله حفاظتی توسط کارشناسان اداره کل طراحی شده و جهت تائید به شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور ارجاع شده است.

وی افزود: در عین حال در کوتاه مدت اقداماتی از جمله نصب تابلوهای معرفی، دایر کردن کانکس و تجهیز کارگاه مرمت سنگ افراشته ها، احداث سرویس بهداشتی و ساختمان اداری و نصب دوربین های مدار بسته برنامه ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان متذکر شد: به منظور ساماندهی محوطه آخرین آمار سنگ افراشته ها شمارش شده و یگان حفاظت دو نفر نگهبان از محل اعتبارات پایگاه شهریری جهت ارتقا ایمنی و حفاظت محل به کار می گیرد.

فلاحی بیان کرد: همچنین نورافکن و پروژکتور به همراه دوربین مداربسته جهت ارتقا ایمنی منطقه باستانی نصب می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای سنگ فرش در مسیر دسترسی به منطقه اضافه کرد: این پروژه نیز 80 درصد پیشرفت داشته و مابقی مطابق وعده پیمانکار تا 10 روز آینده به اتمام می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به عقد قرارداد با دانشگاه هنر اسلامی تبریز اشاره و تاکید کرد: سنگ افراشته ها به همت اساتید این دانشگاه مرمت خواهد شد.

فلاحی دیگر اقدام اولویت دار مجموعه در منطقه باستانی را اخذ سند مالکیت عنوان کرد و افزود: در این منطقه از طرح های پژوهشی نیز استقبال می شود.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر