کد خبر: 930650
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
لغو بیمه و اخطار به 70 قالیباف سمنانی
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت بیش از 9700 بافنده فرش دستباف در استان سمنان خبر داد .

حمیدرضا مداح با بیان اینکه تعداد 9 هزار و 740 بافنده فعال و 7 مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد اظهار کرد: این تعداد بافنده فرش زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 810 نفر در شش ماهه امسال شناسایی و مجوز قالی‌بافی صادر شده است .

وی تعداد کارگاه‌های قالی‌بافی فعال در حوزه فرش استان سمنان را 32 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد 15 کارگاه به صورت متمرکز و 17 کارگاه نیز به صورت غیرمتمرکز به تولید قالی ، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در شش ماهه ابتدایی امسال تعداد یک‌هزار و یک‌صد مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است .

وی یادآور شد این بازرسی‌ها به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه قالیبافان و معافیت حق بیمه سهم کارفرما انجام میگیرد .

مداح اضافه کرد در این مدت تعداد 39 اخطار به مشمولین غیرفعال و تعداد 18 اخطار نیز به مشمولین نیمه‌فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالیبافان صادر شده است .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: با توجه به بازرسی‌های به‌عمل آمده تعداد 10 مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار