کد خبر: 930552
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
سردار سلامی:
ری- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تصویری که از ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، تحقیرآمیز بود، گفت: امروز راه‌ها را بر دشمنان بسته‌ایم.
جوان آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران طی سخنانی گفت: ما در نقطه بسیار حساس و سرنوشت‌سازی از تاریخ ایستاده‌ایم، این نقطه نگران‌کننده نیست اما مهم است و امروز مواجهه ما با دشمنانی است که به ظاهر نیرومند، اما در باطن فرسوده و زنگ‌خورده هستند.

سلامی گفت: می‌توانیم براساس نگاه عمیق به باطن فرسوده آن‌ها تصمیم بگیریم و حرکت کنیم و با دشمنانی مواجه هستیم که به ظاهر دارای قدرت هستند اما در باطن زوال خود را سپری می‌کنند.

برابر صف‌آرایی دشمنان و کفار بایستیم

وی با بیان اینکه نبرد جدید ما با دشمن نبرد بر سر امیدآفرینی و ناامیدسازی است گفت:  وعده‌های الهی تخلف ناپذیرند و پس از هر سختی یک آرامش و آسایش خوبی خواهیم داشت.همه آن چه همه جهان دارند، ایران به تنهایی در اختیار دارد، ایران نیروهای فداکار حاضر در صحنه‌های نبرد و جوانان مستعد و باهوش فراوانی دارد. این راه ماست، سپاه هم خود را در این مسیر آماده کرده هست، هر حرکت کوچک و بزرگی موجب نابودی دشمنان خواهد شد و ما برای این انتخاب ایستاده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروزه ما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که دستور به مقاومت و ایستادگی داریم افزود: ما امر به ایستادگی در برابر دشمنان شده‌ایم، به ما امر شده که نباید به آن‌ها تکیه بدهیم؛ حتی طبق آیات قرآن نباید حتی میل خفیف به دشمنان داشته باشیم همچنین امر شده‌ایم تا در برابر صف‌آرایی دشمنان و کفار بایستیم و این راه سعادت ماست، برای اینکه اراده خود را به دشمنانمان تحمیل کنیم باید قدرتمند باشیم.

وی گفت: در نظام امروز جهان و شاید در طول تاریخ، ضعیفان همواره محکوم به شکست بوده‌اند بنابراین نه وابستگی و نه ضعف راه نجات و بقای ما نیست، راه ما از درون توانایی ما برای جهاد عبور می‌کند.

امروز راه‌ها را بر دشمنان بسته‌ایم

سلامی با تاکید بر اینکه  امروز ملت ایران به این درجه از فهم عمیق رسیده‌اند که ایستادگی تمام دنیا در برابر آن‌ها چیزی جز افزایش ایمانشان را در پی ندارد افزود:  ما به این نقطه قطعی رسیده‌ایم که اگر به ما اعلام کنند تمام جهان در برابر ما ایستاده‌اند، ما باز هم نخواهیم ترسید و شاید آن‌ها از لحاظ مقیاس‌های ظاهری قدرت بالاتر باشند اما قدرت حقیقی در سلاح نیست، آموزه‌های دین و تجربیات دیروز و امروز ما بیانگر این حقیقت است، قدرت در ایمان نهفته و شاخص اصلی قدرت، ایمان جامعه است. سلاح‌ها بی‌روح هستند و این انسان‌ها هستند که به آن‌ها قدرت می‌بخشند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان ترامپ گفت: امروز اگر رئیس جمهور آمریکا می‌گوید «ایران در عرض ۱۲ دقیقه می‌تواند خاورمیانه را اشغال کند» حاکی از قدرت ما است و اما ما هیچ‌گاه خاورمیانه را اشغال نخواهیم کرد، پیشرفت‌ها و نفوذی که انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان داشته شرایط نظامی و سیاسی را برای دشمنان تنگ و نامحتمل ساخته است، ما امروز راه‌ها را بر دشمنان بسته‌ایم و راهی وجود ندارد.

دشمن رویای تسلط مجدد را در سر می‌پروراند

سلامی گفت: دشمنان ما شرایط اقتصادی جنگ را از دست داده است چرا که خودشان می‌گویند که ۷ هزار میلیارد دلار (بیش از صد سال درآمد نفتی جمهوری اسلامی) هزینه‌ کرده‌اند اما اثری نداشته است. کدام نیرو باعث شده آن‌ها بیش از ۱۰ سال هزینه کنند اما هیچ دست‌آوردی نداشته باشند و وقتی می گوییم  دیگر از سیطره سیاسی آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه خبری نیست، آن‌ها می‌گویند که نفوذ منطقه‌ای‌تان را خاتمه دهید و چنین چیزی ممکن نیست زیرا جنس حضور ما مادی و فیزیکی نیست، این نفوذ در واقع نفوذِ انقلاب اسلامی بوده و در دل‌هایشان نشسته است. امروز چه کسی می‌تواند حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را شکست دهد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کند.

وی گفت: به ما می‌گویند موشک‌ها را زمین بگذارید، می‌دانیم که آن‌ها رویای تسلط مجدد را در سر می‌پروراند، اما هرگز ابزار قدرتمان را تضعیف نمی‌کنیم و قدرت ما قدرت ثابتی نیست و به روز تغییر می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تصویری که از ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، تحقیرآمیز بود اذعان کرد:  کسانی که فکر می‌کنند با سازش با آمریکا می‌توانیم از مشکلات نجات پیدا کنیم، به گفت‌وگوی تحقیرآمیز آمریکا با عربستان نگاه کنند، هرگونه اتکاء به آمریکا به جای قدرت، ضعف ایجاد می‌کند، ما تکیه دادن به آمریکا را در قبل از انقلاب تجربه کرده‌ایم و ضررهای زیادی دیده‌ایم.

وی ادامه داد: شرایط سیاسی دشمن برای برخورد از بین رفته و ما از هر زمان دیگری قدرتمندتریم‌، تنها راه آن‌ها لحاظ کردن فشارهای اقتصادی بود که با مقاومت مردم مواجه شدند و شکست خوردند. مردم سختی‌ها را تحمل کردند اما به فراخوان‌های دشمنان توجه نکردند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار