کد خبر: 930517
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
مهدی ناظمی‌قره‌باغ، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی:
بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا برای ستاره‌سازی و ستاره ماندن سلبریتی‌هایشان، قواعد و قوانین مشخص سیاسی- اجتماعی تعریف می‌کنند.
مصطفی محمدی
بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا برای ستاره‌سازی و ستاره ماندن سلبریتی‌هایشان، قواعد و قوانین مشخص سیاسی- اجتماعی تعریف می‌کنند.
مهدی ناظمی قره باغ استاد فلسفه هنر و عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در رابطه با پدیده‌ای با عنوان سلبریتی‌ها و سوگیری‌های آن‌ها که باعث صف بندی و واکنش‌های مختلفی در سطح جامعه می‌گردد، اظهار داشت: سلبریتی اقتضای دنیای سرمایه‌داری و اقتضای نظام رسانه‌ای است. امروز، چون تمام کره زمین تحت تاثیر و سیطره نظام سرمایه‌داری است سلبریتی هم امر گریزناپذیری شده است که وجود دارد. این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه در تمام دنیا برای سلبریتی‌هایی که ارزش‌های سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را زیرپا می‌گذارند از مجازات‌هایی مانند بایکوت رسانه‌ای استفاده می‌شود، افزود: در کشور ما موضوع متفاوت است. مشکلات سیاسی داخلی اجازه چنین فضایی را نداده است و ما مدیریت سلبریتی‌ها را نداشته‌ایم. باید به کسی که سلبریتی شده است توضیح دهیم این خطوط قرمز باید رعایت شود و اگر رعایت نشود از میان چهره‌ها حذف خواهید شد. این مسئله باید در مورد افرادی که سلبریتی هستند، وجود داشته باشد. وی در رابطه با لزوم مسئولیت پذیر بودن سلبریتی‌ها خاطر نشان کرد: وظیفه سلبریتی‌ها امروز در جامعه ما حمایت از وحدت ملی و درد‌های عمومی کشور است نه اینکه در طبقه محدودی بخزند که ثروت بیشماری دارند و با قدرت ارتباطاتی دارند. از اینجا نکته مهمی هم یاد می‌گیریم که سلبریتی قرار نیست لزوماً بازیکن فوتبال یا ستاره سینما باشد. من و شما هم ممکن است یک روزی سلبریتی شویم. به اتفاق یا به تصمیم رسانه‌ها ممکن است چنین شود.
قره‌باغ افزود: به لحاظ سیاسی ممکن است من مخالف و شما موافق باشید. این ایرادی ندارد و اختلاف سیاسی من و شما در درون این ملت می‌شود، اما نه من و نه شما حق نداریم به خانواده قربانیان جنگ کوچک‌ترین بی‌احترامی بکنیم. تا آخر عمر باید احترام آن‌ها را به هر شکلی نگه داریم چراکه آن خانواده عزیزترین افراد خود را در این جنگ برای این ملت داده است. جنگ مسئله درونی و جناحی نیست. جنگ مسئله ملی است. کسانی که مخالف جنگ هستند را محترم می‌شمارم و باید دلایل خود را بیان کنند ولی ما به هیچ وجه حق نداریم خانواده‌های این افراد را مورد بی‌احترامی قرار دهیم. بار‌ها شنیده‌ام که افراد نادان در جامعه به خاطر مخالفتی که دارند و فریبی که خورده‌اند به خانواده قربانیان بی‌احترامی می‌کنند و این قابل پذیرش نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار